'Zullen we terug gaan naar papa en mama?' vraag ik als we uitgelachen zijn. 'Ja, laten we dat maar doen.' Ik sta op en help Zira omhoog. 'Wie het laatste bij het huis is, is een....' Ik denk even na, maar dan schiet een woord door mijn hoofd die Xylia me heeft verteld. 'Die is een ''eltungawng''!' schater ik. 'Een hersenworm?' grinnikt ze. 'Ach, je haalt me toch nooit in.' zegt ze schamperend. 'Let jij maar eens op!' antwoord ik, en dan ren ik met een enorme snelheid weg. Als ik bij het huisje aankom, tik ik nét een seconde eerder de trap aan. 'Gewonnen!' giechel ik. 'Jij ben een hersenworm!' Ik klim triomfantelijk naar boven, en gooi de deur open. 'Zira eltungawng!' roep ik lachend. Alle mensen in de kamer kijken me verbaasd aan. Zira is inmiddels ook naar boven geklommen, en als ze de mensen naar mij ziet kijken zegt ze; 'Jeetje.. Pijnlijke stilte..' Ik begin keihard te lachen, maar mijn ouders, Xylia, Cleander en Marcus kijken me nog steeds vreemd aan. 'Jongens! Het is weer goed tussen Zira en mij!' roep ik vrolijk. Iedereen zucht opgelucht. 'Gelukkig.' verzucht Xylia. 'We hebben nieuws!' vervolgt Cleander vrolijk. 'We mogen jullie les gaan geven!' gilt Xylia dan enthousiast. Ik kijk haar verstomd aan. 'Jullie? Wie nog meer dan?' vraag ik verbaasd. 'Marcus en jij krijgen samen les van ons! Marcus is aangenomen in de Simhanadraja-clan!' gilt ze. Ik kan gewoon niets meer uitbrengen. 'Tailor? Waarom zeg je niets?' vraagt Cleander bezorgt. Ik steek mijn hand naar hem uit, als teken dat hij me even met rust moet laten. Ik loop het huisje uit, en ren naar de enige plek waar ik op dit moment wil zijn.
Ik ren naar Ghandafar, en laat me vallen voor de wortels van de boom. Ik zit echt met mijn handen in mijn haar. 'Kaltxì!' hoor ik iemand achter me roepen. 'Laat me met rust mam!' roep ik kwaad. Maar als ik me omdraai zie ik dat er een jongen aan komt lopen. 'O! Jij bent Tailor!' giechelt hij enthousiast, en hij huppelt op me af. 'Jij bent toch de dochter van Keena en Dillon? O wat enig!' Hij trekt me in een knuffel. 'Ja. Dat ben ik.' grom ik. 'Ik ben Xamm. Wat is er aan de hand girl?' vraagt hij bezorgt. 'Problemen, die jou niets aan gaan. Hoe kan het eigenlijk dat jij Nederlands praat? Ik dacht dat Xylia, Cleander en Zira de enige waren?' snauw ik. 'Nou zeg, je hoeft niet zo kattig te doen!' zegt hij verontwaardigd. 'Ik ben ook een Multi-taal. Maar er zijn inderdaad niet zo heel veel Multi-talen. Wat zijn je problemen? Je hebt het er zo te zien erg moeilijk mee, dus je kan het maar beter vertellen. Je moet dingen echt niet opkroppen hoor meid.' zegt hij, terwijl hij liefkozend over mijn schouder wrijft. 'En aan wie kan je het nou beter vertellen dan aan mij! Xamm, de problemen expert!' zegt hij vrolijk. Ik kan een glimlach niet onderdrukken. Deze jongen is zo grappig, zo positief! 'Nou.. Ik had dus een jongen die ik heel erg leuk vond. Hij heeft heel vaak mijn hart gebroken, en ik had hem zelfs mijn geheim verteld. Dat ik een staat heb.' zeg ik, wenkend naar mijn staart. 'Toen heeft hij weer mijn vertrouwen geschonden, en ben ik heel boos op hem geworden. Ik ben weggerend, en kwam ik hier. Toen bleek die vreemdeling die de krijgers vanmiddag binnenbrachten, Marcus te zijn.' 'Wie is Marcus?' onderbreekt Xamm mijn verhaal. 'De jongen die ik leuk vond.' leg ik zuchtend uit. 'Oké, oké, ik snap hem. Vertel verder.' 'Ondertussen had ik hier al kennis gemaakt met Cleander. We hebben gezoend, en ik was Marcus voor even helemaal vergeten. Ik vond Cleander helemaal geweldig, en ik was echt verliefd op hem. Toen zag ik Marcus , en sloeg mijn gevoel weer helemaal om. Marcus heeft alles uitgelegd, en ik heb hem vergeven. Ik nam me voor om niet zo veel aandacht aan hem te schenken. Ik had hem vergeven, maar dit betekende niet meteen dat ik weer verliefd op hem zou worden.' Ik haal even diep adem, en zie dat Xamm aandachtig luistert. 'Ik kwam net in het huisje van mijn ouders, en toen vertelden ze dat ik samen met Marcus les zal gaan hebben. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Als ik samen met Marcus les zal volgen, weet ik gewoon dat we naar elkaar toe gaan groeien. Maar ik wil Cleander ook niet verliezen! Ik weet niet wat ik moet doen!' roep ik in paniek. 'Rustig meid! Dit is helemaal nergens voor nodig. Geen paniek.' sust Xamm. 'Heb jij ook wel eens van dit soort problemen gehad met meisjes?' vraag ik nieuwsgierig als ik gekalmeerd ben. Hij begint te keihard te lachen. 'Wat? Wat is er zo grappig?' vraag ik verbaasd. 'Ik val niet op meisjes, ik ben hartstikke gay.' lacht hij. 'Oooh. Ik snap het. Tof, dan heb ik vanaf nu een gay bestfriend! Kunnen we mooi samen naar jongens kijken!' zeg ik knipogend. 'Ja, dat vind ik nou een goed idee!' zegt Xamm enthousiast, terwijl hij me een high five geeft. 'Maar hoe moet ik dit nu aan Cleander en Marcus gaan uitleggen?' vraag ik nerveus aan hem. 'Je hoeft ons niets meer te vertellen.' Cleander en Marcus stappen tussen de bomen vandaan. 'Shit.' mompel ik geschokt. 'We snappen het helemaal als je meer tijd wilt. En we weten ook dat dit veel te snel gaat. Maar we hopen dat je nog wel gewoon met ons wilt omgaan, Tailor.' zegt Marcus blozend. 'We wachten op je Tailor.' zegt Cleander, en ik zie dat ook hij rood word. 'Bedankt jongens. Tuurlijk wil ik nog met jullie omgaan. Heel graag zelfs.' zeg ik glimlachend. 'Dus dat is nou Marcus?' vraagt Xamm, terwijl hij hem helemaal in zich opneemt. 'Die heb je goed uitgezocht zeg! En wat een lekker kóntje!' gilt hij enthousiast. Ik kan een kleine giechel niet onderdrukken.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
De ingevoegde foto is Xamm! Wat vinden jullie van hem?
JE LEEST
Tailor
FantasyTailor is nieuw. En vreemd. Dat is wat iedereen altijd over mij denkt. Maar niemand weet wat ik écht ben. Zelfs ik weet dat niet helemaal. Je ziet niets aan me, ik heb een normaal gezicht, die vaak verscholen is in mijn capuchon. Maar toch ben ik n...