POV DEMI
Ik kom net thuis van mijn werk. Ik werk in een kleding zaak. Prima baantje als je het mij vraagt. Ik loop naar mijn kamer en doe een grote zwarte trui en een legging aan.
Ik loop naar de woonkamer, geen mama, raar. Ik loop naar de keuken voor wat drinken en zie dan dat er een papiertje op de koelkast is geplakt met een magneetje.
'Lieve Demi, ik kreeg een promotie aangeboden en ben daar nu op gesprek, ik ga daarvoor slapen in een hotel. En je wist dat ik morgen een midweekje naar Duitsland zou gaan met Jack. Dus ik zie je vrijdag weer. Veel liefs, mama xx'
Jack is een soort van vriend van haar, maar ik weet nou niet echt zeker of ze een relatie hebben of niet. Ik hoop het niet, ik mag hem namelijk echt niet. Mijn mobiel gaat ineens af. Shawn belt me. Okay, dit mag ik niet verprutsen! Ik adem diep in en neem op.
Demi: hey Shawn
Shawn: heey, heb je tijd?
Demi: ja, hoezo?
Shawn: Heb je zin om te skypen?
Demi: ja, natuurlijk!!
Shawn: Top! Ik app je mijn gebruikers naam wel, zie je zo
En met die woorden hangt hij op. Ik kijk vlug in de spiegel, zie ik er oké uit? Ach, hij moet het er maar mee doen. Ik doe mijn laptop aan en zoek zijn account op. Ik klik op het videobel icoontje en wacht tot hij opneemt.
Zijn gezicht komt al snel in beeld. Zijn glimlach geeft mij een raar, maar fijn, gevoel in mijn buik. Ik begin er zelf ook van te lachen. "hey" zeggen we in koor. We lachen beiden zachtjes en kijken elkaar daarna een beetje ongemakkelijk aan.
"Heb je nog een optreden gehad?" vraag ik dan maar, hij knikt. "Het was fantastisch, alle fans zijn zo lief en ze zongen prachtig mee... just beautiful..." Zegt hij en lacht dromerig. Ik glimlach, hij is eigenlijk best wel cute.
"Het lijkt me echt fantastisch om zo te leven. Beetje touren, optreden, de fans." mompel ik net duidelijk genoeg zodat hij het kan horen. Hij knikt, "het is ook echt geweldig."
"Hoe was jouw dag?" Vraagt Shawn waardoor hij het onderwerp verandert. "Heb gewerkt, voor de rest niet echt iets bijzonders." zeg ik. "Je werkt in een kledingzaak, toch?" "Ja." zeg ik. Shawn knikt. "Maar ik denk dat ik volgend jaar een studie ga doen voor iets van mangement ofzo." zeg ik, Shawn knikt. "Leuk." "Niet zo leuk als dat optreden van jou." grap ik, hij knikt.
"Je hebt mij nog niks verteld over je vrienden en familie." zegt Shawn ineens. Ik knik zwakjes. "Ik woon bij mama, ben enigs kind. Kate en ik zijn wel goede vrienden, maar de mensen waar ik het hechtste mee ben zijn de mensen in de Ziggo Dome." vertel ik. "Het is vast chill als je zo vaak backstage mag zijn bij dingen." Ik knik heel erg wild. "Dat is echt wel geweldig!"
"Wat vond je van mijn concert?" Vraagt Shawn ineens, zijn ogen lijken nogal nieuwsgierig maar ook een beetje onzeker. Ik glimlach geruststellend naar hem. "Fantastisch, je bent echt goed." zeg ik, hij straalt meteen weer. "Mooi!"
JE LEEST
Backstage Love - Shawn Mendes
FanfictionDemi's moeder is eventmanager en werkt onder andere voor mojo, een bedrijf dat veel concerten regelt. Demi groeit daardoor haast op in de ziggo dome. soms ontmoet ze artiesten, en zo ontmoet ze per ongeluk op een rare manier Shawn Mendes. Demi is 17...