POV DEMI
"Wil je iets te drinken?" vraagt Shawn, ik knik. Shawn staat op en haalt iets te drinken. Ik schaam me dood. Kut stoornis.
"Je kan wel gaan, ik red dit wel" zegt Shawn tegen zijn beveiliger. De man knikt en loopt weg.
Na een paar slokken water heb ik het gevoel dat het al beter gaat. "Sorry." mompel ik. Ik sta op en wil me tas pakken. Ik had eindelijk iemand die mij kon zien als een normaal meisje zonder rare problemen, maar nope, ik verpruts het weer.
"Nee, Demi, wacht." zegt Shawn en pakt mijn hand. "Het is niet erg." zegt hij en glimlacht zwakjes. Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik voel me zo ongemakkelijk. "Blijf nog even, alsjeblieft?" vraagt hij poeslief, ik kan toch geen nee tegen hem zeggen? "Oke."
Hij trekt mij naar de bank en gaat zitten. "Mag ik weten wat er gebeurde?" vraagt hij lief. Eigenlijk wil ik niet dat hij alles weet, maar ik kan hem wel iets vertellen. "Ik uhm.." en dan begin ik ongemakkelijk te stotteren, TOP! "Ik heb een angststoornis." Gooi ik er dan in één keer uit.
"Hoezo werd je bang?" vraagt hij dan, ik merk dat hij een beetje afstand neemt. Denkt hij dat het een enge overdraagbare ziekte is ofzo??!!
"Er zijn dingen gebeurd." mompel ik onzeker. "Wil je het mij vertellen?" Ik haal mijn schouders op. "Het hoeft niet, maar dan weet ik waarmee ik rekening moet houden." hij legt een hand op mijn boven been die ik maar weg druk. Anders weet ik wel hoe we er over 5 minuten bij liggen.
"Aanrakingen" mompelt hij, niet wetend dat met dat woord de tranen weer in mijn ogen branden, "wil je niet dat ik je aanraak?" zegt hij dan. Weer haal ik, als een domme koe, mijn schouders op. "Demi, wees duidelijk." zegt hij iets harder.
De tranen ontsnappen en ik voel me een sukkel. Ik leg mijn hoofd in mijn handen, mijn armen rusten op mijn benen. Ik voel Shawn's hand over mijn rug. "Rustig, alles is goed" Shawn probeert me een beetje te sussen en dat lukt al best wel snel. "Het spijt me zo." zeg ik en val in zijn armen. "hey hey, rustig. Je hebt niks fout gedaan." zegt hij.
Shawn zet mij recht op en kijkt recht in mijn ogen. "Demi, wees eerlijk." zegt hij, Ik knik voorzichtig. "Heeft iemand jouw misbruikt?" vraagt hij, tranen die weer beginnen te stromen veraden mijn antwoord. Shawn kijkt naast zich en vloekt een beetje in zich zelf. Ik voel me zo ongemakkelijk en nerveus. Kan ik nu even van de aard bodem verdwijnen??
"Wil je er over praten?" vraagt hij een beetje bezorgd. Ik blijf voor mij uit staren omdat ik geen idee heb wat nu het juiste antwoord is. "Demi?" Shawn zwaait met zijn hand voor mijn ogen en haalt mij zo uit mijn trans. "Ga je het mij vertellen of wil je dat liever niet?" Ik haal mijn schouders op.
Het blijft even stil tot dat Shawn op staat en zijn gitaar pakt. "I promise that one day I'll be around. I'll keep you safe. I'll keep you sound." zingt hij zachtjes. Ik durf hem aan te kijken. Shawn lijkt zo geconcentreerd. "Right now it's pretty crazy. And I don't know how to stop. Or slow it down." zingt hij veder. Shawn kijkt mij aan en glimlacht lief. Ik verdrink in zijn ogen en merk dat ik helemaal rustig wordt.
"Hey, I know there are some things we need to talk about. And I can't stay. Just let me hold you for a little longer now." Shawn legt zijn gitaar weg en klopt op zijn schoot. Ik ga op zijn schoot zitten en leg mijn hoofd op zijn schouder. Hij slaat zijn armen om mij heen en zingt veder.
"Take a piece of my heart. And make it all your own. So when we are apart. You'll never be alone" Ik geniet van zijn stem en ontspan compleet. "You'll never be alone."
"Dankje." zeg ik en knuffel hem. Shawn knuffelt mij stevig terug. "Ik ben er voor je."
A/N
Cute❤GOED NIEUWS!!!
Vanavond komt nog een extra hoofdstuk omdat ik echt heeeell veeeeell heb geschreven.
Morgen komt ook een extra hoofdstuk online zodra ik thuis kom van mijn werk🎉Ik hoop dat jullie het leuk vinden💙
Xx me
JE LEEST
Backstage Love - Shawn Mendes
FanfictionDemi's moeder is eventmanager en werkt onder andere voor mojo, een bedrijf dat veel concerten regelt. Demi groeit daardoor haast op in de ziggo dome. soms ontmoet ze artiesten, en zo ontmoet ze per ongeluk op een rare manier Shawn Mendes. Demi is 17...