Aris menguak rambutnya ke belakang. Kelibat Khai sudah berminggu tidak kelihatan. Ke mana gadis itu menghilang? Balik kampung? Tak kan lah sampai berminggu dan kereta Khai masih tersidai di halaman rumahnya. Atau Khai memang betul sudah hilang? Aris merengus kasar.Enjin kereta dihidupkan kembali. Afiq masih lena di belakang. Sudah tiga hari Afiq demam panas. Aris ingin Khai menjaga Afiq sebab dia ada tugas lagi penting. Khai pula hilang dan terpaksa lah Aris sendiri menjaga Afiq hingga sembuh.
"Abang Aris..." Afiq mula terjaga. Tangan Afiq memegang bahuku. Aku tersentak lalu memandang ke cermin pandang belakang. Wajah Afiq pucat dan tubuhnya tidak bermaya.
"Aku bawa kau pergi hospital". Pedal minyak ditekan. Aris memandu kereta selaju yang mungkin ke hospital. Keadaan Afiq sudah semakin teruk. Sepanjang Afiq demam, Aris hanya beri panadol pada Afiq. Seriously? Beri panadol pada budak umur lapan tahun? Aris kau memang gila.
Enjin kereta dimatikan dan Aris terus mendukung Afiq. Aris membuka langkah seribu masuk ke dalam hospital. Orang yang lalu lalang di hadapan hospital itu dirempuh Aris dengan sengaja. Mata Aris melilau mencari kaunter.
"Nurse tolong budak ni demam panas. Dah tiga hari". Jururawat itu menghulurkan sekeping kertas untuk diisi. Pen turut dihulurkan. Aris bengang. Dia tak ada masa nak jawab exam sekarang.
"Panggil doktor sekarang! Budak ni dah nak mati! Aku tak ada masa sekarang nak tunggu!" Aris mula menengking jururawat di hadapannya. Jururawat itu tersentak lantas memanggil doktor. Aris tidak peduli orang di sekelilingnya.
Afiq dibawa masuk ke dalam wad peribadi yang Aris minta. Doktor memberitahu yang badan Afiq kekurangan air dan suhu badannya tinggi. Afiq terpaksa ditahan dalam wad untuk beberapa hari. Aris mengeluh berat. Sekurang kurangnya kalau Afiq tinggal di sini, dia dapat lakukan kerjanya. Tak perlu bawa Afiq ke sana ke sini.
Afiq tertidur apabila disuntik. Aris menapak keluar dari dalam wad. Keretnya di luar hospital dituju. Mata Aris tajam melihat Irsa berjalan ke sebuah kereta seseorang. Dia yakin Irsa menumpang Rayqal. Aris mengambil keputusan untuk mengekori Rayqal.
Kereta Aris mengikut rapat kereta Rayqal. Aris akan pastikan yang Rayqal tak akan terlepas dari cengkaman dia. Pasti ada sesuatu yang mereka akan lakukan.
Irsa menjauhkan dirinya daripada Rayqal. Sejak kes Rayqal cemburu buta tempoh hari, Irsa sering disakiti. Rayqal pernah menampar dan menengking Irsa di hadapan orang ramai serta dalam pejabatnya. Irsa tidak suka Rayqal sekarang. Dia rindukan Rayqal yang dulu. Rayqal yang penyayang bukan Rayqal yang baik di hadapan mama Irsa dan jahat di belakangnya.
Kereta diberhentikan. Suasana di situ sunyi. Sudah lah hari makin gelap. Irsa berharap supaya pemikiran Rayqal masih waras dan tidak buat perkara yang Irsa tak suka. Rayqal memandang wajah Irsa lama. Dia masih bengang. Stress pasal kerja dan dia akan lepaskan semuanya pada Irsa. Rayqal sudah berubah.
"Jujur lah Irsa. Kau sayangkan aku lagi atau tak? Aku penat tengok kau cuma pura pura selama ni. Kau ingat aku tak tahu pasal kekasih gelap kau yang psiko sebelum ni?"
Irsa tersentak. Irsa tahu yang mama akan buka cerita pasal Aris pada Rayqal. Sekarang semuanya telah terbongkar. Memang betul apa yang Rayqal katakan. Irsa cuma berpura pura di hadapannya selama ni. Dia langsung tak pernah terbit rasa sayang dalam diriya pada Rayqal.
"Sa..saya minta maaf..."
"Itu la kau cakap setiap hari. Minta maaf! Minta maaf ! Kau tahu tak hati aku dah sakit bila dengar dari orang lain?! Selama ni kau tipu aku !" Stereng kereta dihentak kuat. Air mata Irsa jatuh. Dia takut apabila benda ni terjadi. Dia tak suka orang menengkingnya.
"Aku benci tahu tak?! Benci! Susah sangat ke nak terus terang dengan aku?!" Irsa senyap. Rayqal sudah bengang lalu dia menapak keluar dari dalam perut kereta. Tangan Irsa direntap kuat lalu dibawa berhampiran semak. Tubuh Irsa ditolak jatuh ke atas tanah.
"Rayqal tolong sedar. Istighfar Rayqal! Saya tak nak kena dera lagi Rayqal". Irsa sudah banjir dengan air matanya. Rayqal senyum sinis lalu melonggarkan tali pinggangnya. Dia naik ke atas tubuh Irsa.
Satu tendangan tepat pada pinggang Rayqal menyebabkan Rayqal tergolek ke sebelah. Irsa pantas bangun lalu bersembunyi di belakang sesusuk tubuh yang lampai.
"Kau nak apa hah?! Kau la punca hubungan aku dan Irsa hancur!" Rayqal menengking Aris. Yes. Orang yang datang secara tiba tiba tadi ialah Aris Daniel.
"Kau cakap dengan cermin ke". Satu tumbukan Rayqal melayang pada Aris tetapi Aris pantas menepis. Rayqal merengus geram. Aris tidak membawa sebarang senjata.
YOU ARE READING
THE END (4)
Mystery / Thriller"Aku laparkan daging manusia. Dahagakan darah segar dari tubuh manusia. Mereka cari pasal dengan aku, akan datang bala pada mereka. Hidup mereka tidak lama. Bila bila masa akan terkorban". Bermula dari zaman kolej hingga sekarang, dia tak pernah ber...