{5}

4.6K 219 44
                                    

Adam

Zuchtend staar ik naar de stapels papieren op mijn bureau. Nog zoveel te doen, nog zo weinig tijd.
Had ik maar eens vakantie. Gewoon eens een paar weekjes vrij.

"Hou je mond! Ik heb liever een mate!.." bromt Dave, mijn wolf.
Ergens ben ik het met hem eens.
Ik ben al 21, dat is best wel oud. Ik verwacht niet dat ik mijn mate zo snel zal vinden.

Mijn ouders willen dat ik een vrouw uitzoek, of zij mijn mate is of niet, het maakt ze niets uit.
Maar ik ga liever opzoek naar mijn mate, mijn voorbestemde, super-knappe mate.

Terwijl ik voor me uitstaar, krijg ik een mindlink van een van de wachters binnen:
Alpha, we hebben een zwaar ondervoed en zwak rouge meisje  gevonden, wat zijn uw orders?
Ik wil "nee" zeggen, maar dan bedenk ik me, het is waarschijnlijk een zeer arme rouge die mijn territorium is opgevlucht; dat gebeurt wel vaker.
Breng haar naar het hospitaal, daar mag ze even aansterken en dan gaat ze daarna de rouge-cellen in.
Ik grijns duivels.

Dat meisje zal wensen dat ze straks dood was gegaan aan ondervoeding.

Ik krijg nog een bevestiging van de wachter en daarna sluit ik de link af.

Ik ga in mijn zetel voor het raam zitten.

Soms vraag ik mezelf wel een af waarom ik zo wreed ben tegenover rouges.
Maar dan herinner ik me dat ik een dodelijke reputatie heb hoog te houden.
De laatste jaren heb ik geen enkele roedel meer aangevallen. Sinds ik mijn vaders Alpha-schap heb overgenomen is er veel verandert voor de roedel. Ik ben minder agressief dan mijn vader en verklaar minder snel een oorlog.

En dus heb ik iets anders nodig dat mensen schrik aanjaagt. Mijn beruchte rouge-cellen.
Na acht jaar laat ik de rouges die nog leven gaan.
En in totaal zijn er précies nul rouges vrijgelaten. En dat, dat zorgt voor de reputatie.

Mensen zijn bang van me, wat me geweldig laat voelen.
Ik heb macht, rijkdom en ik kan iedere vrouw krijgen die ik wil.
Wat ik ik nog meer?

"Een mate" zegt Daan resoluut.

Mijn goede gevoel over mezelf van net is weg door dat ene woord. Mate.

Mijn enige gemis, de lege plek in mijn hart.

Mijn prinses. Mijn reden om te leven.

Mijn.. "Onze"

Ik glimlach, Daan en ik dromen vaak over ONZE mate.

Tevreden verbreekt Daan de connectie en Dommel ik langzaam weg..

~~

"Pap?" Verbaasd loop ik naar mijn vaders kantoor.
De gamma komt naar buiten en kijkt me indringend aan.
"Adam, moet jij niet bij je vader zijn om met hem oorlogs-tactieken te bekijken?" Vraagt hij.

"Ik wist niet dat mijn vader überhaupt oorlog ging voeren!?"
Dit is vreemd, dit is voor het eerst dat mijn vader me niet inlicht over oorlogsplannen.
"Raar dat hij je dat niet verteld heeft" de Gamma krijgt even wazige ogen, hij is dus aan het mindlinken.
"Je vader is in de hoofdstraat, het handels gebouw." Zegt hij en hij vertrekt snel.

Ik shift snel naar Daan en ren naar het hoofdgebouw.

Inmiddels ben ik bij het handels gebouw, waar ik direct doorloop naar de vergaderings kamer.

"Vader, wat gaat u doen?" Vraag ik zodra ik mijn vader zie.
Schuldig kijkt hij me aan.
"Sorry dat ik je niets vertelde, zoon. Maar we wilden niet dat iemand iets zou vertellen."
Ik zucht. "Pap, ik ben al 18, bijna 19!"

"We gaan een vriendelijke roedel aanvallen" zucht hij uiteindelijk.
"Wacht.. WAAATT?!" Ongelovig staar ik mijn vader aan.
Het is tegen alle regels om een roedel aan te vallen waar je handel mee hebt.
"Hoe kun je?!" Roep ik boos naar hem.
"Deze reactie had ik verwacht" zegt mijn vader tegen een van zijn adviseurs. "Gebruik Narcotica volume Z"
Ik voel een spuitje in mijn arm en mijn zichtveld wordt zwart.

~~

Ik schrik wakker. Weer had ik die droom.
Mijn bloedeigen vader, die me verdoofd. Het heeft mijn vader maanden gekost om mijn vertrouwen een beetje terug te winnen. Maar ik vertrouw hem nog steeds niet helemaal.

Mijn moeder was al net zo geschokt toen ze het hoorde, ze heeft mijn vader erg op zijn donder gegeven.

Ik sta op en besluit een ronde door de roedel te gaan maken.

Ik swift naar Daan, die vrolijk is dat we gaan lopen.
Ik loop naar buiten, de warme zonnestralen van de lente tegemoet.

Met in mijn achter hoofd mijn mate.

^~~~~~^

Hey hoi! Hier hoofdstuk 5!
Wat vinden jullie van een keertje Adams Pov?
Hopelijk kunnen we de 5 votes halen!

Vote🌟Comment

Xx

Frozen WolfWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu