Egy hónappal később
Óvatos kopogás érkezik a bejárat felől. Tudom, hogy ő az. Csendesen kinyitom az ajtót, és szinte hangtalanul osonok ki a házból.
- Hogy ment? – kérdezi Lucas suttogva, pedig már mindketten a kocsijában ülünk.
- Egész jól. Nekik is tetszett a búcsú beszédem.
- Elengedett?
- El. Habár azt mondta, ha nem érek haza időben, akkor megduplázza a büntetésemet. Te vagy a matek zseni. Mennyi az életfogytig tartó szobafogság duplája? – kérdezem nevetve, de Lucas továbbra sem oldódik fel. – Lehet, azt kellett volna választanom az apáddal való találkozás helyett.
- Apám miatt ne aggódj. De... gondolod, hogy George a rossz kedvét csak nekem tartogatja? – kérdezi aggodalmasan.
- Sajnálom, Lucas. Hidd el, meg fog békélni. Lehet, hogy nem holnap vagy a jövő héten, de idővel, hidd el, meg fog.
- Hát ez kecsegtető – sóhajtja lehangoltan.
- Hiába a „nincs több hazugság" szabálynak, mióta kiderült, hogy Julie terhes, George azt hiszi, túl gyorsan haladunk.
- De hiszen nem költözünk össze. A koleszom és a lakásod negyedórányira lesznek egymástól. Tudjuk a szabályokat, és mindet be is tartjuk.
- Nem New York a baj, hanem Liverpool.
- Azt ne mond, hogy megint meggondolta magát. Anya már nagyon várja, hogy találkozzatok. Ha nem...
- Nem, nyugodj meg! – A kezére teszem az enyémet, és összefűzöm az ujjainkat. - George nem gondolta meg magát. Egyszerűen csak aggódik.
- Felnőtt felügyelet alatt leszünk, anya házában. Te a vendégszobában. Mi mást akarhat még?
- Tudni, hogy nem fekszel le velem – mondom határozottan, de érzem, hogy az arcom pirulni kezd. Lucas hátradönti a fejét az üléstámlának, és mélyet sóhajt.
- De hát mindig védekezünk. Egy évtizedre való óvszerrel látott el, mióta kiderült, hogy nem szedhetsz fogamzásgátlót az agyrázkódás után. Már megesketett, hogy nem ejtelek teherbe. Mit akar még, hogy fogadjak cölibátust?
- Nem az a baja, hogy szexelünk, hanem az, hogy netán a mamád házában csináljuk. Azt mondja, tiszteletlenség lenne.
Lucas a kormánynak dönti a homlokát, és idegesen kapkodja a levegőt. Tudom, hogy mennyire igyekszik megfelelni a bátyámnak, aki viszont totális baromként viselkedik vele. A bírósági huzavona, és Julie terhessége nem voltak valami jó hatással az idegeire. Tudom, hogy túlzásba viszi az aggodalmaskodást, és azt is, hogy ennek nagy részét Lucasra vetíti ki.
- Rendben – mondja némi hallgatás után. – Holnap beszélek erről George-dzsal.
- Mi... mit akarsz neki mondani? – kérdezem aggódva.
- Azt, hogy tiszteletben tartom a kérését, és azt is, hogy anya házában leszünk.
- Köszönöm – mondom, és áthajolok az ülések között, hogy megcsókolhassam. – Most pedig induljunk, mert el fogunk késni.
Peep kajáldája előtt már messziről látszik a kanyargózó sor, ami abszurd még akkor is, ha épp most ért véget az évzáró. Campbell akaratoskodott, hogy idejöjjünk, hogy még egyszer utoljára együtt lehessünk.
STAI LEGGENDO
Kötődés
Teen FictionEffie élete megváltozik, méghozzá drasztikusan. És az csak tovább bonyolítja a dolgokat, hogy képtelen irányítani az érzéseit a titokzatos kék szemű srác iránt. Olykor a boldogan élünk még meg nem halunkig hosszú és döcögős út vezet. Vajon megéri mi...