Jam di dinding menunjukkan pukul 3 petang
Sejak dari pulang tadi Aara tidak keluar langsung dari biliknya. Mateen mundar mandir dia hadapan bilik Aara,dia mula risau.
• "Apa yang you buat dlm bilik ni Aara..kenapa xkeluar langsung?" -ngomel Mateen sendirian.
Risau..Rindu.. mcm2 perasaan yg hadir dlm dirinya waktu itu. Hendak di ketuk pintu bilik Aara tp amarahnya masih belum hilang.
Mateen dapat 1 idea. Dia berlari ke bawah mendapatkan bibik.
• "Kak Iti..tlg pergi ke bilik Aara dan pura2 bertanya sama ada dia perlukan apa2. Tapi jgn bagitau saya yg minta Kak Iti tanyakan" -terang Mateen
• "Baik Pengiran Muda" -patuh Kak Iti
Kak Iti berjalan perlahan ke bilik Aara. Beberapa ketukan dan panggilan diberi tetapi Aara tidak membuka pintu. Kak Iti turun ke bawah mendapatkan Mateen.
• "Pengiran Muda..Saya sudah panggil beberapa kali tetapi pintunya tidak juga dibuka" -kata Kak Iti
Mateen mula menjadi risau. Dia terus meluru ke bilik Aara dan terus membuka pintu. Pintu tidak berkunci. Bilik Aara sunyi..Aara tiada di katil begitu juga di tandas. Mateen makin cemas. Seharian dia di rumah hari ni tak nampak pula kalau2 Aara keluar. Mateen duduk di katil Aara. Ketika Mateen menoleh ke kanan di sebalik almari pakaian dia ternampak Aara sedang berbaring dengan masih lagi memakai telekung di atas sejadah. Mateen menghampiri dengan perlahan.
• "Aara..Aara..bangun" -panggil Mateen dengan perlahan malangnya Aara masih tidak bergerak lalu Mateen pun cuba untuk mengerakkan badan Aara.
Badan Aara terasa panas. Aara demam. Mateen mula cemas. Kak Iti yang sejak dari tadi menunggu di pintu bilik dtg menghampiri.
• "Mahu saya panggilkan Doktor Ismadi?" -tanya Kak Iti cemas.
• "Ya Kak Iti..tlg panggilkan Doktor segera. Saya akan angkat Aara ke atas katil" - kata Mateen
Kak Iti berlari turun untuk membuat panggilan. Mateen semakin resah.
Kak Iti dtg semula dengan membawa towel kecil & semangkuk air.
• "Izinkan saya Pengiran Muda" -kata Kak Iti
Mateen memahami apa yg Kak Iti sampaikan. Dia pun mengubah tempat ke sebelah kiri Aara. Kak Iti mengambil tempat ke sebelah kanan Aara. Kak Iti membuka telekung Ara dan mula mengambil towel kecil yg telah dibasahkan lalu meletakkan di dahi Aara.
Tak lama kemudian Doktor Ismadi pun tiba. Dia terus memeriksa Aara.
• "Pengiran Muda..Si Cantik ini cuma keletihan & tekanan darahnya sedikit rendah. Biarkan dia berehat. Saya akan tinggalkan beberapa jenis ubat. Kak Iti tlg pastikan dia makan ya. " -pesan Doktor Ismadi kepada Mateen & Kak Iti
Mateen hanya mengangguk lemah.
• "Mateen..kenapa ni?" -tanya Ibu Mateen yang baru pulang ke rumah. Mateen terus meluru memeluk Ibunya.
• "Aara Ma..Aara..dia pengsan tadi" -kata Mateen dengan mata yg berkaca.
Mama Mateen memujuknya..dia tahu yg Mateen betul2 sayangkan Aara sejak dari kecil tetapi dia tak pasti kenapa sejak Aara pindah ke Malaysia apabila dia menyoal Mateen tentang Aara pasti tiada jawapan.
..............................
Mateen masih berada dibilik Aara. Dia terus memandang Aara. Selepas makan ubat tadi Aara sambung tidur. Mateen memintanya untuk berehat.
Tit..tit..tit..
Mateen mengalih pandangan ke iphone Aara lalu terus mencapainya. Hatinya beria ingin tahu siapa yg menghantar WhatsApp pada Aara.
•How was ur day Darling? -Eishaq SiKacak
Mateen mengetap bibirnya geram tetapi apabila terpandang akan gambar Wallpaper di WhatsApp Aara hatinya mula berbunga. Senyuman mula terukir.
•"Aara jadikan gambar aku sebagai wallpaper" -😍 Mateen
YOU ARE READING
Kekasih Hati MATEEN
RomanceC O M P L E T E 👧Aara Malaika seorang gadis dari Malaysia yang dibesarkan di Negara Brunei kerana Ayahnya bekerja di Kedutaan Besar Malaysia di Brunei 🤴Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda 'Abdul Mateen ialah paduka anakanda kesepuluh...