Kekasih Hati MATEEN Part 20

890 18 9
                                    

Mount Kiara

Mateen tiba di Stadium Juara,Bukit Kiara utk menyaksikan perlawanan bola jaring antara pasukan negaranya Brunei menentang Malaysia. Penonton yg berada di stadium b'sorak memanggil nama Mateen ketika melihat kelibatnya. Aara sedikit t'kejut dgn sorakkan yg tiba2 kuat itu menoleh melihat Mateen sedang mengambil tempat duduk dibarisan VVIP b'sama Isteri PM serta Menteri Belia dan Sukan Malaysia. Jantung Aara b'degup laju apabila Mateen melambai kearahnya. Dia tidak mahu rakan sepasukannya yg lain tahu tentang hubungan mereka jadi Aara cuba beriak selamba.

😎 Pengiran Muda datang sokong pasukan mana?

🤴 Mestila Brunei Yakin!!

😎 Saya akan cuba YAKINkan diri saya utk percaya

Jawab Menteri Belia dan Sukan Malaysia b'seloroh. Dia tahu tentang hubungan Mateen & Aara kerana Menteri t'sebut agak rapat dgn Ayah Aara.

Wisel penamat dibunyikan menandakan perlawanan telah b'akhir dgn Malaysia berjaya menundukkan Brunei 70-28 sekaligus Malaysia mara ke perlawanan akhir menentang Singapura. Mateen terus b'salaman dgn kalangan VVIP & terus b'lalu keluar dgn diiringi bodyguard.

..............................

Malam itu Mateen & Ibunya kerumah keluarga Aara utk makan malam. Ketika mereka sampai Aara sedang leka mengadap laptop diruang santai ditingkat atas rumahnya. Sekali lagi Ibu & Ayahnya sengaja tidak m'beritahu Aara tentang makan malam itu. Mateen meminta izin Ibu Aara utk b'temu Aara diatas.

🤴 Congrats Sayang

👧 Gosh Mateen..t'kejut saya

🤴 Wah..t'kejut sangat ni sampai pucat muka. Buat jahat la tu

👧 Hey..watch ur mouth Prince

🤴 Buat apa tu Sayang?

👧 Ingat nak sambung PhD so saya buat carian sikit & saya found this "Strathclyde University"

🤴 Brunel pun blh buat PhD right? Kenapa xsambung je kat situ. Blh stay dgn Mommy

👧 Ala..nak pakai jubah lain pulak

🤴 Hurm..jomla turun dulu nnt kita bincang lain

👧 Bincang apa?

🤴 Pasal PhD ni..

Aara terus t'diam

🤴 Nak buat keputusan sendiri? Tak perlu bincang dgn I? OK..go ahead

Mateen terus turun ke bawah meninggalkan Aara. Aara melangkah turun dgn perlahan utk menyertai keluarganya & Ibu Mateen utk makan malam. Aara mengambil tempat disebelah Ibunya & b'hadapan dgn Mateen. Mereka makan sambil b'borak kosong.

👩 Auntie ingat Aara wakil main hoki.

👨‍👧 Saya yg x izinkan Aara main hoki lagi. Pakaian & cara main itu saya agak tak b'kenan. Kalau nak main juga tunggula lepas kahwin kalau2 bakal suaminya tu nanti izinkan dia main ye tak Mateen?

Mateen agak t'kejut mendengar terus t'senyum kepada Ayah Aara lalu memandang tajam kearah Aara.

👩 Aara bagus dalam hoki. Tak apalah..bola jaring pun Aara bagus.

👩‍👧 Merajuk jugakla awal tu dia dgn kami sbb kami xizinkan sbb tu la terus nak sambung PhD..nak tinggalkan Ibu dgn Ayah

Jawab Ibu Aara sambil ketawa. Mateen hanya menggeleng kepala. Makanan yg ditelan Aara terasa kelat kerana wajah Mateen yg telah berubah itu.

Kekasih Hati MATEENWhere stories live. Discover now