Kekasih Hati MATEEN Part 17

813 24 12
                                    

Year of 2015

Hari ini merupakan hari t'akhir Mateen berada di The School of Oriental and African Studies, University of London. Mateen b'jaya menamatkan pengajian Master of Arts in International Studies and Diplomacy.

Hubungan Aara & Mateen masih hambar. Aara t'lalu struggle kerana semester ini merupakan semester akhir pengajiannya. Dia t'lalu sibuk dgn last project utk exam & thesis. Mateen sengaja m'jauhkan diri dari Aara utk memberikan ruang utk Aara hidup dgn caranya sendiri.

Mateen perlu pulang ke Brunei. Dia sengaja tidak mahu m'beritahu Aara. Selepas Aara keluar ke kampus Mateen terus meminta Abang Azeem m'hantarnya ke Air Port.

Di Brunei Mateen semakin sibuk dgn urusan negara & latihan polo. Dia langsung tidak m'hubungi Aara begitu juga Aara tetapi sesekali dia akan b'tanyakan pada Abang Azeem tentang p'kembangan Aara di London.

..............................

July 2016

Mateen tiba di London b'sama kakak2nya utk menghadiri convocation. Mereka singgah minum di cafe kegemaran Abang Azeem sebelum pulang ke rumah. Mateen tidak sabar utk b'jumpa Aara tetapi dia masih cuba beriak biasa. Abang Azeem tahu yg Mateen sudah tidak sabar utk pulang tetapi dia sengaja m'bawa adik2nya meronda di sekitar Kota London.

🤴 Big Brother..boleh tak if kita terus balik? Tim letih..jetlag

🤵 Ya..sure. Saja nak dengar org tgh rindu ajak balik but for ur information Aara tak da kat rumah.

🤴 What? Mana dia pergi?

🤵 Dia ada.....

🤴 Stop it..Tim tak nak tahu. If dia nak biar dia sendiri yg cakap.

Abang Azeem ketawa dalam hati. Dia tahu Mateen marah kerana itu tiba2 sahaja Mateen memotong p'cakapannya. Dia hanya mahu kenakan adiknya.

Setibanya dirumah Mateen terus ke biliknya. Sengaja dia mengambil laluan dihadapan bilik Aara. Sunyi... Aara memang tiada dirumah. Mateen hampa.

6:30pm

Mateen turun kebawah utk dinner bersama keluarganya. Dia menyangka pasti Aara sudah pulang & ada b'sama utk makan malam tetapi sekali lagi Mateen hampa. Kerusi yg selalu digunakan Aara kosong. Mateen b'jalan perlahan ke meja makan. Makanan yg masuk ke dlm mulut terasa tawar. Dia betul2 rindukan Aara.

🤴 Mom..

👩 Yes

🤴 Erm..nothing

👩 Are u OK son?

🤴 Where's Aara?

👩 Azeem tak beritahu adik ke?

🤵 Dia tak tanya pun pasal Aara..

🤴 Erm..I just want to know. Aara still tinggal kat sini kan?

🤵 Makan dulu..nnt kita cerita

🤴 Tim dah kenyang. Abang Azeem habiskan la dulu

Abang Azeem sengaja mahu mengenakan Mateen sekali lagi. Ibu mereka tahu tentang itu jadi dia sengaja m'buat muka tegas sambil cuba menahan tawa melihat muka Mateen yg sudah tidak sabar menunggu abangnya menyudahkan makanan.

🤴 Sejak bila abang mkn lambat ni?

🤵 Hari ni macam letih sikit so ambil masa nak kunyah makanan. Kenapa tunggu?

Kekasih Hati MATEENWhere stories live. Discover now