Mateen nampak segak dgn pakaian juruterbang yg t'sarung pada badan sasanya. Dia ke bawah utk sertai keluarnya b'sarapan. Aara tidak kelihatan pada meja mkn jadi Mateen terus b'tanyakan ibunya ke mana Aara pergi.
•"Aara sedang b'siap.. Abg Azeem akan hantarnya ke Air Port sekejap lagi. Aara nak pulang ke Malaysia utk habiskan cutinya" -jawab Ibu Mateen
Mateen mengeluh. Waktu mereka b'borak di balkoni tidak pula Aara m'beritahu yg dia akan pulang ke Malaysia. Mateen terus m'dapatkan Aara dibiliknya.
Tanpa mengetuk pintu Mateen terus meluru masuk. Waktu itu Aara sedang Skype dengan Eishaq & Eisyal b'cerita tentang apa yg mereka lakukan apabila dia pulang nnt.
Aara t'kejut apabila Mateen terus masuk ke biliknya secara tiba2 lalu dia terus menutup monitor laptop nya.
•"Why stop? Skype with ur love one right?" -tanya Mateen
•"bu..bu..bukan..saya cuma t'kejut" -jawab Aara
Aara m'buka semula monitor laptop nya..Eishaq masih menunggu
•"Owh..Ur Highness good morning" -sapa Eishaq apabila t'nampak bayang Mateen disebelah Aara
•"Morning.." -jawab Mateen sepatah dgn muka yg dingin
•"Eishaq..jumpa nnt ya. Bye" -kata Aara lalu terus mematikan talian Skype
..............................
•Kenapa x inform I yg U nak balik Malaysia? U saja nak larikan diri dari I?" -kata Mateen sinis.
Aara hanya menggeleng. Dia tak berani nak lihat muka Mateen sewaktu Mateen marah. Mateen perasan apabila melihat muka Aara ketakutan. Mateen menarik kepala Aara ke dadanya.
•"Look sayang..I minta maaf. I cuma t'fikir yg U nak larikan diri pada I sbb U x inform I apa2 pasal U nak balik ke Malaysia & U bgtau Eishaq? Who Eishaq pada hati U? Someone special? Sbb tu U minta masa utk fikirkan pasal kita? -tanya Mateen perlahan sambil cuba menahan amarahnya
•"Mateen..Eishaq tu cousin I" -jawab Aara
• "So?? Still blh kahwin right?" -duga Mateen
• "Stop it Mateen..cemburu awak merimaskan saya. Awak ckp awak beri saya masa kan. Jadi pls tunggu jawapan saya" -rayu Aara
Mateen mengangguk lalu menarik Aara utk b'sarapan di bawah. Selesai sarapan dia & Abang Azeem m'hantar Aara ke Air Port sebelum Abang Azeem m'hantar Mateen ke Cranwell.
...........................
MALAYSIA 🇲🇾
Aara terus ke kolej tempat Eishaq & Eisyal belajar utk m'berikan kejutan. Dia xsedar yg Eishaq & Eisyal telah nampak Aara dari jauh akhirnya Aara yg t'kejut bila mereka menyergahnya dari belakang. Mereka b'tiga b'pelukan sambil b'pusing. Aara sangat gembira dapat b'jumpa dgn sepupunya.
Mereka b'cerita sepanjang p'jalanan pulang. Eishaq b'kata yg Eisyal dah ada boyfriend jadi weekend ni mereka akan b'dating & tiap kali Eisyal keluar Eishaq akan ikut sama jadi utk dating mereka pada hujung minggu ini mereka mengajak Aara b'sama.
Tiba hari yg dijanjikan mereka b'empat mengambil keputusan ke Cameron Highland. Eishaq mengambil gambar mereka b'empat lalu d upload ke intagram miliknya b'serta caption dating beregu ahaks!! 😂
..............................
Jam menunjukkan pukul 12:30am Mateen baru dapat merehatkan dirinya. Sebelum tidur Mateen sempat scroll instagram miliknya. Bila menekan ♡ utk melihat following Mateen t'nampak "missaara liked eishaqkacak's post". Mateen terus stalk IG milik Eishaq. Dia melihat gambar yg baru di upload oleh Eishaq. "dating beregu ahaks!!" B'serta senyuman manis Aara disebelah Eishaq amarahnya memuncak. Mateen terus ke gym. Mateen melepaskan kemarahannya dgn menumbuk Punching Bag sekuatnya. Selepas beratus kali tumbukan Mateen berasa sedikit lega. Dia mengambil IPhone nya. Mateen m'hantar WhatsApp kepada Aara ringkas..
"saya sakit sangat 😢"
Tak sampai sesaat IPhone milik Mateen b'dering.
"Beautiful Malaika" is calling
Mateen terus jawab pada deringan ke2. Aara yg sakitkan hatinya tp Aara jugak yg selalu akan merawat semula lukanya itu tanpa Aara sedar. Mateen masih marahkan Aara tapi Mateen juga rindukan Aara.
👧 Mateen..awak ok? Apa dah jadi?
🤴 I'm ok..maaf buat U risau. U happy hari ni?
👧 Betul ke ni awak ok? Suara awak lain..awak penat sgt ke dgn training?
🤴 No..I x penat..I xkan penat selagi I ada U sayang
👧 Mateen..
🤴 U buat apa hari ni? U happy ke?
👧 Saya di Cameron Highland. Best la kat sini, nnt kita dtg sama2 pula ya Mateen.
🤴 Buat apa kat situ?
👧 Teman Eisyal dating hehehe😄 xtau nak ke mana so we pilih dtg sini je la lgpun saya xpernah ke sini
🤴 Kenapa kacau org lain dating syg? Or U pun dating jugak? dating beregu..ye tak?
Aara t'diam, dia teringat semula caption pada gambar yg diupload oleh Eishaq tadi.
👧 Awak..
Mateen diam..
👧 Abdul Mateen..
Panggil Aara lagi
👧 Sayangku Mateen..
🤴 Aara..stop hurting me. I sakit Aara!! I sakit!!
👧 Maafkan saya Mateen..saya masih b'fikir tentang kita. Memang saya sayangkan awak tp utk cintakan awak saya belum pasti dgn perasaan saya.
🤴 Aara..I tunggu jawapan U cuma I harap jgn t'lalu rapat dgn lelaki lain. I sakit
👧 Mateen..dia kan cousin I
🤴 I know..but
👧 Mateen..I xsuka sikap cemburu U
Mateen t'diam lagi. Panggilan dimatikan selepas Aara m'beri salam. Mateen t'tidur sambil memeluk gambar Aara.
YOU ARE READING
Kekasih Hati MATEEN
Lãng mạnC O M P L E T E 👧Aara Malaika seorang gadis dari Malaysia yang dibesarkan di Negara Brunei kerana Ayahnya bekerja di Kedutaan Besar Malaysia di Brunei 🤴Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda 'Abdul Mateen ialah paduka anakanda kesepuluh...