*Aara Friend*
-Sorry Your Highness.. Aara not feeling well.Mateen m'dapat 1 mesej dari rakan Aara. Plan Mateen utk b'jumpa Aara pada malam ini tidak kesampaian. Mateen terus menelefon Aaron b'tanya di mana Aara berada skrg. Aara otw pulang ke rumah. Mateen b'lari turun ke bawah utk menanti kepulangan Aara, dia perlu cepat b'terus terang pada Aara tentang perasaannya.
•"If u really love Aara..U must tell her apa yg hati u rasa skrg. Jgn sampai ada org lain yg dapat hati Aara dulu" kata2 Abg Azeem tadi b'main2 difikiran Mateen. Dia xmahu menunggu lama lagi. Dia takut Aara akan jatuh hati pada org lain.
..............................
Aara masuk ke dalam rumah dgn langkah yg lemah. Dia betul2 xsihat. Kalau ikutkan hatinya dia ingin pulang ke Malaysia. Mateen yg menyedari kepulangan Aara terus menghampirinya.
•"U look weak sayang" -Mateen
Aara hanya memerhati Mateen..tiada sepatah pun ayat yg keluar dari mulutnya. Dia terus melangkah utk ke biliknya. Mateen mengekori Aara.
•"Sayang..we need to talk" -Mateen
Aara menoleh m'hadap Mateen tetapi mulutnya masih m'bisu. Mateen mengeluh melihat tingkah laku Aara.
•"Aara sayang..pls jgn buat i mcm ni. I'm really sorry. Pls forgive me. Kita mulakan semula. Pls sayang. Give me 1 more change" -pujuk Mateen lembut
Aara b'diri statik dihadapan Mateen menunggu jika Mateen ada apa2 yg ingin dikatakan lagi. Mateen pula hanya memerhatikan Aara. Menunggu jawapan dari mulut Aara tetapi hampa. Aara masuk ke dalam biliknya & terus tutup pintu. Mateen t'kedu dgn apa yg Aara lakukan. Dia xsangka yg sekeras itu hati Aara. Mateen masih b'diri menghadap pintu bilik Aara. Hatinya hancur dgn sikap Aara tadi. Tiba2 pintu bilik Aara dibuka..
•"Jom teman i makan" -ajak Aara sambil menarik tangan Mateen.
..............................
Mateen m'bawa Aara mkn di luar. Dia t'senyum melihat Aara disebelahnya tetapi Aara masih xbyk b'bual.
•"Tak apa..asalkan Aara ada dgn aku" -ngomel Mateen perlahan
Aara dengar apa yg Mateen katakan kerana keadaan yg sunyi ketika itu. Aara memeluk lengan Mateen & melentokkan kepalanya dia bahu Mateen.
•"Sayang..i really love u. Be mine?" -tanya Mateen
•"Beri masa utk saya fikirkan" -jawab Aara
Mendengar jawapan Aara, Mateen terus m'berhentikan keretanya di tepi jln. Dia sangat tidak b'puas hati dgn jawapan Aara. Baginya Aara memang miliknya jadi Aara patut m'beri jawapan "YA" ketika m'jawab soalannya tadi.
•"Why?" -tanya Aara ringkas
•"Why? U ask me why? Ask urself!! Kenapa kena amik masa utk jawab soalan i tadi? U dah ada org lain? U mmg dah ada org lain masa U kat Malaysia kan? Eishaq kan? Answer me Aara!!" -tanya Mateen dgn tegas
Kebetulan telefon Aara b'dering..
•"Aaron..thanks God!! Tlg ambil i. Nnt i hantar location" -kata Aara sambil cuba keluar dari kereta tetapi Mateen sempat menarik Aara utk duduk semula.
Mateen mengeluh kecil. Dia meminta maaf dgn apa yg b'laku tadi.
•"Abdul Mateen my love.."-panggil Aara lembut
•"U mine sayang!! U mine!!" -Mateen terus memeluk Aara.
•"Ya..ya..i'm yours so pls stop" -jawab Aara
Mateen merungkaikan pelukannya. Dia t'senyum bahagia.
YOU ARE READING
Kekasih Hati MATEEN
RomanceC O M P L E T E 👧Aara Malaika seorang gadis dari Malaysia yang dibesarkan di Negara Brunei kerana Ayahnya bekerja di Kedutaan Besar Malaysia di Brunei 🤴Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda 'Abdul Mateen ialah paduka anakanda kesepuluh...