Hari berganti hari, kesihatan Aara semakin baik.
Minggu ini merupakan minggu orientasi di tempatnya belajar tetapi orientasinya diadakan di Royal Air Force College Cranwell.
Aara keluar dari rumah sesudah usai solat subuh. Abang Azeem yg menghantarnya ke sana. Mateen masih belum tahu yg Aara akan pergi pada hari ini lagipun dia sambung tidur selepas solat tadi.
..............................
•"Aara..apa2 hal inform Abang tau" - pesan Abg Azeem pada Aara
•"Noted with thanks" - balas Aara sambil mengenyitkan mata.
..............................
•"Mak Iti !! Mak Iti !!" -jerit Mateen dari atas
Berlari Mak Iti mendapatkannya.
•"Mana Aara?? Bag dia pun xada?" -tanya Mateen cemas
•"Owh..Cik Aara ke minggu orientasi hari ini.Pengiran Muda Azeem yg menghantarnya pagi tadi.
Mateen terus menelefon Azeem.
•"Hello" -Azeem
•"Abg..Aara mana?" -Mateen
•"Assalamualaikum..Good Morning" -Azeem
Mateen ketawa malu.
•"Abg dah hantar Aara ke air port. Dia xjadi belajar kat sini. Dia nak balik Malaysia" -kata Azeem mengusik adiknya
•"Main2la bang..Mak Iti cakap Aara orientasi hari ni." -balas Mateen
•"Abg hantar Aara di cranwell. Dia orientasi sini 1 week. Nnt dia balik la"
Mateen tersenyum..
CRANWELL!! Wait for me
Sebenarnya Mateen telah mengikuti kursus juruterbang dia tempat Aara berorientasi. Aara pula mengambil bidang Aerospace Engineering. Mereka berdua mempunyai minat yg sama.
..............................
Aara gembira sepanjang hari orientasi dan hari ini merupakan hari terakhir orientasi.
Semua pelajar berbaris utk kali yg terakhir sebelum berpisah. Mateen yg tiba awal utk m'jemput Aara mula m'cari kelibat Aara tetapi dgn pelajar yg ramai disitu sgt mustahil utk dia.
Mateen b'jalan menuju ke pentas dihadapan semua pelajar berbaris.
•"Wow..this is a surprise. Look who is with us today" -kata pengajar di situ
Semua pelajar memandang ke arah Mateen begitu juga Aara.
•"Hey all..I'm Mateen" -kata Mateen
•"For everyone's information. Mateen is a prince of Brunei. He attended the Basic Pilot Trainer Course here. Elementary Flying Training." -sambung pengajar itu
Disebabkan Mateen berada di situ dia berkenan untuk memberikan cenderahati kepada pelajar wira & wirawati yg terpilih sepanjang orientasi dijalankan. Mateen melihat senarai nama pelajar yg diberikan kepadanya sebentar tadi. Matanya tertumpu kepada nama wirawati.
"Aara Malaika Binti Ahmad Mustaqim"
Serta merta bibir Mateen menguntumkan senyuman. Aara yg memerhatikan Mateen dari td pun turut tersenyum. Ini senyuman Mateen yg pertama dia lihat sepanjang dia berada di sini. Selama ini Mateen cuma b'sikap dingin dengannya.
Acara memberi hadiah berlangsung. Tiba giliran Aara untuk menerima sijil,pingat & hadiah sebagai wirawati. Mateen tersenyum pada Aara sewaktu Aara melangkah kearahnya.
•"Hi Sayang.." -bisik Mateen perlahan sambil membelas tabik hormat yg Aara berikan. Muka Aara dah mula kemerah merahan kerana malu dengan panggilan sayang yg Mateen berikan.
•"Congrats Sayang.. I Miss You" - Mateen b'bisik lagi sambil menyerahkan sijil & pingat kepada Aara. Aara berlalu sambil b'bisik "I Miss You too" kepada Mateen. Mateen tertawa kecil, matanya tidak terlepas memandang Aara sehingga Aara turun dari pentas.
..............................
Selepas semuanya selesai, Mateen mengajak Aara pulang. Dia mengangkat bag Aara utk dimasukkan ke dalam kereta. Bibirnya masih tersenyum. Dia xsangka yg Aara menjadikan gambarnya sebagai wallpaper WhatsApp nya.
•"Aara..malam ni kita keluar dinner nak?" -tanya Mateen lembut
Aara hanya mengangguk sambil tersenyum. Aara tertidur sepanjang perjalanan pulang kerana terlalu penat. Mateen menumpukan pada jalan raya sambil curi2 memandang wajah Aara yg sedang nyenyak tidur disebelahnya.
YOU ARE READING
Kekasih Hati MATEEN
RomanceC O M P L E T E 👧Aara Malaika seorang gadis dari Malaysia yang dibesarkan di Negara Brunei kerana Ayahnya bekerja di Kedutaan Besar Malaysia di Brunei 🤴Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda 'Abdul Mateen ialah paduka anakanda kesepuluh...