Kekasih Hati MATEEN Part 12

1.1K 32 0
                                    

"Morning Prince.. Morning Abang" -sapa Eisyal pada Mateen & Eishaq yg sedang breakfast di cafe hotel. Aara pula terus ke bahagian buffet utk mengambil makanan.

"•Ok ke Aara tu dik?" -tanya Eishaq pada Eisyal

•"Ok apanya..langsung xnak pandang aku sigh!! Aku ajak dia turun ni pun dia buat bodoh je amik sandal pastu terus keluar" -cerita Eisyal kelakar dgn sikap sepupunya itu. Aara dtg m'dekati mereka. Dia mengambil tempat di sebelah Eishaq. Dia terus mkn makanan yg diambil tadi tanpa b'cakap apa2. Habis makanan di pinggannya terus dia ambil makanan dari pinggan Eishaq pula. Eishaq yg t'kejut dgn p'buatan Aara terus gelak besar.

•"Kau dah xnak jd perempuan cantik ke?? Nak jd gemuk pulak?" -sindir Eishaq pada Aara

Aara hanya m'balas dgn jelingan. Mateen yg sedari tadi hanya memerhati terus bangun ke arah Aara & menarik tangan Aara utk mengajaknya keluar dari situ. Eishaq terus menahan Mateen kerana dia agak b'kasar dgn Aara.

"Jangan macam ni Prince Mateen.." -kata Eishaq penuh hormat

•"Why?? U love her?" -tanya Mateen

Eishaq hanya t'diam. Aara menarik tangannya dari pegangan Mateen & terus b'lalu keluar dari situ. Mateen terus meminta maaf pada Eishaq & b'lari mengejar Aara. Mateen menarik Aara ke pelukkannya.

•"I xfaham apa yg jadi. I xtahu kenapa U nampak marah. Sebagai kwn I cuba nak buat U happy semula" -terang Mateen pada Aara

Aara hanya diam. Dia b'fikir semula. Apa yg jadi bukan salah Mateen. Dia yg nak Mateen m'jadi hanya rakannya jadi dia xblh cemburu jika Mateen rapat dengan org lain. Wait?! Cemburu?! Aara cemburu Mateen rapat dgn perempuan lain?! Aara cepat2 melepaskan pelukkan Mateen.

"Maaf..saya agak moody mayb sbb penat kot xcukup tidur" -kata Aara

•"Bukan dari semlm ke dah moody? Kenapa tinggalkan kami semlm?" -tanya Mateen

•"Kan dah ckp..nak beli mainan baru tu nnt habis" -Aara cuba menipu

•"Boleh tipu org lain tp xblh tau tipu diri sendiri..lagipun klu xsalah I tipu tu b'dosa" -usik Mateen

Mata Aara terus m'bulat memandang Mateen. Mateen mengajak Aara pulang ke bilik utk mengemas barang. Mereka akan pulang ke London hari ni kerana kelas Aara akan mula tidak lama lagi. Mateen ingin merasa menaiki feri Pulau Langkawi jadi mereka akan menaikinya sehingga ke Kuala Perlis & terus ke Air Port Kepala Batas,Kedah utk ke KLIA & meneruskan penerbangan ke London.

..............................

Aara hanya t'menung memandang keluar tingkap sambil sesekali m'curi melihat Mateen yg sedang tidur disebelahnya sepanjang penerbangan ke London. Aara cuba memejam mata utk tidur kerana sudah bosan tiba2 pipinya terasa dicucuk.

•"Jangan kacau la..org baru je nak tidur ni" -kata Aara

•"Dia kacau kita tidur xpa pulak?" -balas Mateen

•"Bila?" -tanya Aara terus memandang muka Mateen

•"Tadi tu..tgk2 muka kita. Malu kita tau" -ejek Mateen sambil ketawa

Mateen menyucuk2 lengan Aara pula. Aara terus pejamkan mata malas nak layan karenah Mateen.

•"Sayang.." -panggil Mateen

•"Saya bukan Eisyal la!!" -marah Aara

•"Aik!! Kenapa dgn Eisyal pulak?" -tanya Mateen sambil t'senyum

Aara hanya menggeleng. Mateen tahu kenapa Aara marah padanya. Eishaq & Eisyal dah ceritakan semua pada Mateen. Mereka tahu Aara m'cintai Mateen. Eishaq yg beritahu Mateen yg mereka di Pulau Langkawi jadi Mateen terus ke sana selepas tamat kursus. Aara sendiri tidak pasti dgn perasaannya jadi mereka mengambil keputusan utk menyedarkan Aara yg sebenarnya hatinya memang utk Mateen.

•"Sayang..I Love U" -ujar Mateen

•"But I hate U" -balas Aara

•"Pasti sgt ke?" -tanya Mateen lagi

•"Jangan mengada sgt blh tak?" -marah Aara

•"Sayang.. U nak tambah masa utk fikirkan pasal kita ke? I sanggup tunggu" -soal Mateen lembut

•"Kan saya dah jawab..jgn paksa saya la Mateen" -ujar Aara rimas

•"Tapi jawapan & cara U xselari.." -kata Mateen

Aara menunduk..dia memikirkan kata2 t'akhir Mateen sebelum Mateen sambung tidur tadi "U cintakan I Aara..trust me" Aara masih xpasti. Betulkah apa yg dirasa oleh Aara itu cinta? Yang pasti Aara memang sayangkan Mateen.

..............................

Setibanya mereka di London mereka dijemput oleh Abg Azeem & rakan2 Mateen yg lain. Aara terus m'dapatkan Abg Azeem. Mateen & rakan2nya menolak troli yg dipenuhi bagasi dia belakang. Mateen t'senyum melihat gelagat Aara.

Aara mengambil tempat di bahagian sebelah pemandu dia kereta milik Abg Azeem. Dia fikir mungkin Mateen akan pulang dgn rakan2nya. Aara terus m'lentokkan kepala utk tidur. Dia m'dengar pintu kereta dibuka.

•"Sorry Big Brother..Rasanya Aara jetlag" -adu Aara sambil matanya dipejam.

•"Nak I picitkan kepala ke?" -Mateen

•"Awak!! Ingat Abg Azeem tadi.. mana dia?" -soal Aara t'kejut

•"Abg Azeem bagi kita peluang la..U je kedekut xnak bagi I peluang" -usik Mateen lagi

Mateen terus m'bawa Aara ke Sungai Thames. Aara memuji kecantikkan sungai itu.

•"Mateen..nnt kita naik London eye nak tak?"-tanya Aara teruja.

•"U nak naik skrg pun blh..jom pergi" -ajak Mateen

•"Skrg xnak la..pening kepala lagi ni" -adu Aara

Mateen m'dekatkan diri dgn Aara. Jarinya pantas memicit kepala Aara. Aara memarahi Mateen kerana takut rambutnya rosak tp Mateen buat bodoh & terus memicit kepala Aara. Aara rasa selesa.

•"Mateen..kenapa awak pilih saya?" 👧

•"Entah..I dah rasa selesa dgn U so I sayang U. I nak U jd milik I. Kita dah lama kenal kan" 🤴

•"Saya akan cuba cintakan awak." 👧

•"Tak perlu cuba la U memang cintakan I..... wait!! That mean U terima I??" 🤴

Aara mengangguk. Mateen terus memeluk & memusingkan Aara.

•"Hey..org pening la!!" -marah Aara

•"Sorry sayang..I'm so happy" 🤴

Mereka b'jalan ke cafe b'dekatan utk m'jamu selera. Kemudian terus pulang kerumah. Mateen m'hantar Aara sehingga ke pintu bilik.

•"Sayang..jom kahwin😘" 🤴

Aara terus menutup pintu tidak mahu melayan Mateen yg makin mengarut. Mateen t'senyum di luar bilik Aara.

Kekasih Hati MATEENWhere stories live. Discover now