🤴 U dah semakin berubah..
Mateen terus turun kebawah selepas Ibu Aara memanggil mereka b'dua utk minum pagi. Aara t'diam. Dia rasa b'salah kerana meninggikan suara kepada Mateen tadi. IPhone milik Aara b'dering semula, panggilan dari Tuan Adam.
👧 Hello..
👨✈️ Mana awak pergi? Risau saya
👧 Saya tinggal dgn keluarga Tuan Adam. Mereka blh jaga saya so tak ada sbb Tuan Adam nak risau.
👨✈️ Amboi..garangnya hari ni. Saya ganggu ke?
Sedang mereka b'borak, Mateen dtg m'hampiri Aara. Dia mengambil tempat di sebelah Aara.
👧 Tuan Adam..maafkan saya. Boyfriend saya tak selesa dgn hubungan kita jadi saya harap Tuan Adam xperlu lagi hubungi saya.
Mateen mengambil IPhone milik Aara lalu terus menekan icon loudspeaker. Aara hanya m'biarkan sahaja.
👨✈️ Aara listen..As long as u & ur boyfriend are not married, I still have the opportunity to get ur love
Mateen terus menamatkan panggilan. Mata garangnya terus merenung tajam kearah Aara.
👧 Maafkan saya..
🤴 Aara..kalau U ditempat I, apa yg U rasa?
👧 Saya percayakan awak Mateen
🤴 Jadi U nak salahkan I? Skrg bukan masalah percaya atau tak Aara. Salahkah jika I rasa cemburu?
👧 Awak selalu fikir yg bukan2..
🤴 U sendiri dengar apa yg dia cakapkan tadi kan Aara? He wants ur love
👧 Saya taknak b'gaduh dgn awak Mateen
🤴 I bukan ajak U b'gaduh sayang. I just want u to understand me. I cemburu Aara jika ada lelaki lain cuba mendekati awak. Kita dah jarang ada masa utk b'sama jadi I taknak U berubah hati jika ada lelaki lain cuba mengambil hati U disaat I tak dapat nak dekat dgn U. I tak boleh nak lepaskan U Aara..I sayang U. Tolong faham I Sayang.
👧 Maafkan saya Mateen
🤴 Nope..Forgive me because I can not always be with u
Aara terus memeluk lengan Mateen.
..............................
Selesai minum pagi b'sama Mateen, Aara terus membantu Ibunya di dapur utk menyediakan makanan utk lunch nanti. Mateen diatas sedang menonton movie sambil masih spot check IPhone milik Aara. Mateen m'baca text terakhir dari Tuan Adam yg meminta maaf kpd Aara. Dia melihat kembali gambar candid Aara b'sama Tuan Adam, Mateen mengeluh perlahan.
👧 Marah saya lagi ke?
Mateen hanya t'senyum memandang Aara sambil menarik lengan Aara supaya duduk disebelahnya.
🤴 Tomorrow I have to go back to Brunei so I want to spend this every hour with U Sayang..
👧 Ada plan nak ke mana2 ke? Saya blh bawakan
🤴 Cameron Highland..
👧 Boleh sayang..hari ni bukan public holiday rasanya org xramai so saya xyah rebut2 awak dgn org lain
Mateen hanya ketawa m'dengar celoteh Aara. Malangnya plan nak ke Cameron Highland t'paksa dibatalkan kerana Mateen b'sendirian jadi Ayah Aara tidak m'benarkan kerana bimbang jika ada apa2 yg b'laku pada Putera kesayangan ramai itu. Mereka hanya meluangkan masa b'sama dirumah Aara.
YOU ARE READING
Kekasih Hati MATEEN
RomanceC O M P L E T E 👧Aara Malaika seorang gadis dari Malaysia yang dibesarkan di Negara Brunei kerana Ayahnya bekerja di Kedutaan Besar Malaysia di Brunei 🤴Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda 'Abdul Mateen ialah paduka anakanda kesepuluh...