Kekasih Hati MATEEN Part 31

710 25 9
                                    

🤴 Sayang..

👧 Apa awak buat kat sini?

🤴 You've made me worried. Why did not answer my phone call?

Aara langsung tidak menjawab soalan Mateen. Sekarang baru Aara sedar tentang penerbangan first class dan Burj Al Arab tempatnya menginap rupanya semua diatur oleh Mateen. Mustahil Ayahnya yang sememangnya tidak bersetuju dengan keinginan Aara yang ingin bekerja di Dubai sudi menghabiskan wang dengan membiarkan Aara menginap di hotel mewah itu.

Mateen menolak perlahan pintu yang hampir tertutup kerana Aara sudah berlalu masuk semula ke biliknya. Mateen mengatur langkah ke arah Aara yang sedang berdiri di balkoni.

🤴 You like a room in this hotel?

👧 It is very beautiful..I really like it

🤴 What time are you going to interview?

👧 Eh!! Tak kan tak tahu? Tak sempat nak siasat ke?

Mateen ketawa mendengar sindiran Aara kepadanya.

🤴 I really miss you..

👧 Let's just be friend

🤴 Go get ready..kita pergi breakfast. Nanti I hantarkan you ke tempat temuduga.

Aara terus masuk untuk bersiap. Senyuman terukir dibibirnya. Senang hatinya melihat Mateen di depan mata. Sempat dia menoleh ke arah Mateen yang asyik melihat lautan itu sebelum berlalu masuk ke ruang yang menempatkan pakaian miliknya. Selesai bersiap, Aara terus mendapatkan Mateen yang masih setia menunggu di balkoni. Mateen termenung jauh sehingga tidak sedar yang Aara sudah pun berdiri disebelahnya. Aara menepuk perlahan bahu Mateen.

👧 Prince Mateen.. can we go now because I'm hungry

🤴 Forgive me.. let's get down now.

Mereka hanya mendiamkan diri sehingga habis makanan di pinggan masing-masing. Sesekali mata mereka bertembung tetapi Aara akan cepat-cepat mengalihkan pandangan ke arah lain. Mateen hanya tersenyum melihat gelagat Aara.

🤴 Are you full?

Aara hanya mengangguk. Mateen mengajak Aara terus ke tempat temuduganya. Aara hanya memandang keluar tingkap kereta. Mateen meraih tangan Aara. Genggamnya cukup erat sekali bagaikan tidak mahu dilepaskan sampai bila-bila. Mata Aara masih memandang keluar tingkap. Sebenarnya hatinya berdebar. Dia ingin membalas genggaman Mateen tetapi egonya masih tinggi.

🤴 Stop treating me like this Sayang. The way you kept silent has killed me.

Aara menarik semula tangannya. Air mata yang hampir mengalir cepat-cepat ditahan. Syukurlah tempat yang dituju telah tiba.

👧 I will return to the hotel by uber. Do not wait for me.

Aara cepat-cepat keluar dari kereta sebelum sempat Mateen menahannya. Mateen mengeluarkan IPhone kerana ingin menghantar pesanan kepada Aara tetapi belum sempat menghabiskan ayatnya IPhone miliknya berdering.

Eisyal is calling.. 📲

👱‍♀️ Good morning Prince!! How was your day? Is it running smoothly as planned?

Mateen mula mengadu pada Eisyal tentang Aara yang banyak mendiamkan diri. Mateen juga meminta bantuan Eisyal untuk memastikan kalau-kalau hati Aara sudah berubah dengan memilih Tuan Adam tetapi Eisyal dengan berani yakinkan Mateen yang Aara masih lagi mencintainya. Eisyal juga ceritakan semua perubahan Aara setelah berpisah dengan Mateen. Aara memang banyak mendiamkan diri selain sering menghabiskan masa di tempat kerja. Hampir 30minit perbualan diantara Eisyal dan Mateen akhirnya berakhir. Semangat Mateen ingin mendapatkan Aara semula semakin berkobar. Mateen bersama rakannya yang lain pergi ke cafe berdekatan untuk minum coffee sementara menunggu Aara selesai ditemuduga. Mateen kembali menaip pesanan untuk Aara.

Kekasih Hati MATEENWhere stories live. Discover now