"I hate the feeling when you have to say good bye to someone you want to spend every minute with"
Aara menaip bait2 ayat itu di instagram miliknya. Mateen telah pulang ke Brunei. Dia sangat rindukan Mateen. Kali t'akhir mereka b'balas msg di WhatsApp Mateen m'beritahu yg dia akan menelefon Aara kemudian kerana ada beberapa hal yg perlu Mateen lakukan. Di Brunei Mateen memang t'lalu sibuk dgn aktiviti b'sama rakyat & dirinya sendiri. Aara m'buka semula WhatsApp t'akhir dari Mateen lalu dibacanya b'kali-kali
Abdul Mateen
Honey..nanti I call U ya. Got some work to do10:48 pm
Aara tersenyum..dia memujuk hatinya sendiri. Mateen pasti sibuk jadi tak sempat utk menelefonnya. Final exam bakal b'langsung tidak lama lagi jadi Aara memilih utk m'habiskan masa dgn study b'sama rakan sekuliahnya.
..............................
December 2016Loceng dibunyikan tanda masa utk m'jawab soalan sudah tamat. Aara t'senyum melihat kertas peperiksaan t'akhirnya. Pakaian telah siap dimasukkan ke dalam bag. Petang ini Aara akan pulang ke Malaysia utk b'jumpa keluarganya. Bapa Aara telah kembali b'kerja di Malaysia. Dari jauh kelihatan kereta milik Abang Azeem sedang menunggunya. Abang Azeem & Ibu Mateen akan m'hantar Aara terus ke Air Port.
👩 Apa perancangan Aara selepas kembali ke Malaysia?
👧 Aara belum fikir lagi. Maybe Aara nak b'cuti dahulu sebelum cari kerja
🤵 Aara nanti kalau dtg sini lagi jgn lupa inform kami tau
👧 Baik Abang Azeem..Auntie.. thanks for everything.
Setibanya di Malaysia, Aara disambut oleh keluarganya. Aara m'cari kelibat Mateen kalau2 dia turut berada di situ tapi hampa. Mateen masih sibuk dgn polo & latihan juruterbang.
Aara menyampaikan hasratnya kepada keluarga utk b'cuti ke Thailand. Ayahnya b'setuju dgn syarat Eishaq & Eisyal perlu sertai percutian Aara itu. Aara meninggalkan pesanan suara utk Mateen m'ceritakan tentang perancangannya utk b'cuti ke Thailand dgn harapan Mateen ingin turut sertai. Selepas beberapa minit Mateen m'balas pesanan suara dgn ucapan semoga Aara b'gembira & b'rehat dgn tenang di sama nnt kerana Mateen akan menyertai rakan-rakannya utk b'main ski di
Pulang dari b'cuti di Thailand tempoh hari, Aara m'hadiri temuduga di UniKL MIAT. Rezeki b'pihak kpd Aara kerana t'pilih sebagai Tutor selepas 2bulan Aara ditemuduga. Aara mengenakan pakaian yg dibeli Mateen utk Raya Aidilfitri ketika berada di London setahun yg lalu sebagai p'mulaan memasuki alam p'kerjaan. Aara juga turut t'pilih utk m'jadi pemain bagi mewakili Malaysia dalam sukan bola jaring utk Sukan Sea KL 2017, selain dipilih utk m'jadi jurulatih hoki utk pelajar di UniKL MIAT. Mateen juga mewakili Brunei dalam sukan Polo.
August 2017
KL Sea Games
Mateen tiba di Malaysia b'sama atlet2 lain dari Brunei. Aara sengaja tidak menunggu Mateen di KLIA kerana tahu peminat Mateen yg semakin ramai sejak akhir2 ini pasti sedang menunggunya. Mateen dikawal ketat oleh bodyguard.
Mateen b'sama Ibu serta kedua org Kakaknya terus dibawa ke rumah keluarga Aara. Keluarga Aara sengaja tidak mahu memaklumkan tentang kedatangan Mateen & keluarganya. Aara sedang sibuk mengisi beberapa borang utk m'hadiri majlis convocation yg bakal diadakan pada bulan Disember nanti. Mateen m'hampiri Aara lalu duduk dihadapannya. Aara t'kejut dgn kehadiran Mateen tetapi dia cuba beriak tenang sambil cuba menyembunyikan senyuman kegembiraannya malangnya tidak b'jaya. Aara t'lalu gembira. Dia terus membelai pipi Mateen.
🤴 Rindu I?
👧 Soalan apa ni Sayang? Mestila rindu
🤴 Me too..isi form apa?
👧 For my convocation day this December. will you come?
🤴 Of course but with one condition. After that u have to join me to Japan.
👧 Hurmm..pergi la minta izin Ayah
🤴 I will also ask permission to marry u
Aara m'cebik sambil bangun utk masuk ke dalam rumah b'temu keluarga Mateen tetapi tangannya pantas ditarik oleh Mateen
🤴 Why still wear this watch? Mana jam yg saya hadiahkan tu?
👧 Semalam saya dah pakai jam tu. Hari ini sengaja saya pakai jam ni pula.
🤴 Nanti I belikan lagi jam utk U. Just tukar2 guna jam yg I beli. Can U?
👧 Awak tahu siapa yg belikan jam ini utk saya?
🤴 I do not want to know
👧 Awak cemburu dgn Eishaq? Stop it Mateen.. Eishaq sepupu saya. Kita dah jarang b'jumpa jadi saya tak nak jadikan isu ini utk mulakan p'gaduhan kita. Saya xakan pakai lagi jam ni jika awak tak suka. Maafkan saya
🤴 So..U wakil Malaysia dlm netball. Kenapa bukan hoki?
Mateen cuba mengubah topik p'bualan mereka
👧 Saya cuba xnak buat apa yg awak xsuka
Mateen senyum & memeluk erat bahu Aara. Mereka b'jalan masuk ke dalam rumah. Aara t'senyum hambar kerana agak tidak selesa dgn sikap Mateen.
Pembukaan Hari Sukan Sea 2017
Aara memerhatikan dari jauh gelagat rakan2 atlet yg lain mengambil peluang utk b'gambar dgn Mateen & Faiq. Dia melepaskan keluhan kecil. Aara b'kumpul b'sama rakan atlet yg lain utk meneruskan aktiviti seterusnya. Mateen m'dekati Aara.
🤴 Faiq..sombongkan awek ni? Tengok kita tapi xdtg dekat pun
Faiq hanya m'balas dgn tawa
👧 Takkan kita nak kacau org tgh layan fans kan Faiq
🤴 U cemburu Sayang?
Aara hanya m'balas soalan Mateen dgn satu jelingan.
⚽️ Stop it guys..jom pergi minum
👧 Taknak lah Faiq..saya xsuka kena serbu nnt rimas
Aara terus b'lalu pergi meninggalkan mereka. Mateen m'geleng sambil t'senyum melihat gelagat Aara.
🤴 Comel..
YOU ARE READING
Kekasih Hati MATEEN
RomanceC O M P L E T E 👧Aara Malaika seorang gadis dari Malaysia yang dibesarkan di Negara Brunei kerana Ayahnya bekerja di Kedutaan Besar Malaysia di Brunei 🤴Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda 'Abdul Mateen ialah paduka anakanda kesepuluh...