Kekasih Hati MATEEN Part 2

2.6K 72 0
                                    

KUALA LUMPUR,MALAYSIA

Sudah 2 bulan Aara berada di sini. Aara cepat membiasakan diri dengan sistem pelajaran di Malaysia. Beliau terlalu sibuk mengulangkaji pelajaran kerana peperiksaan UPSR akan tiba tidak lama lagi sehingga terlupa akan janjinya terhadap Mateen.

..............................

Tiap2 minggu Mateen akan memeriksa E-mail tetapi sentiasa berakhir dengan kehampaan. Mateen mengajak abangnya Azeem ke Malaysia pada hujung bulan ini untuk melihat keadaan Aara di sana.

Masa yang ditunggu telah sampai. Mateen telah siap menunggu abangnya di luar Istana.

"Huih!! Punyala excited macam xpernah pergi Malaysia ni apa hal?" -kata Azeem

Mateen hanya balas dengan senyuman.

2 jam 20minit penerbangan dari Brunei tiba di Kuala Lumpur. Dari Air Port, Mateen dan Abangnya terus ke sekolah Aara untuk membuat kejutan.

Setibanya di sekolah Aara, Mateen ternampak Aara sedang ketawa bersembang dengan seorang lelaki lalu Mateen terus mengajak abangnya pulang ke Brunei pada waktu itu juga. Azeem hanya mampu menggeleng kepala melihat gelagat adik kesayangnya.

..............................

•"Maaf korang..lambat sikit" -kata Eisyal

•"Pehal kau lambat sangat? Aku dengan Aara dah lapar tau!!" -kata Eishaq

•"Jangan gaduh2..dah jom pergi makan. Saya belanja" -kata Aara

Eisyal & Eishaq merupakan sepupu Aara. Aara tinggal bersama mereka sementara Ayah dan Ibunya berada di Korea Selatan.

..............................

Petang itu setelah siap latihan kerja sekolah yang guru berikan Aara mengambil bagasinya di atas almari untuk mencari alamat E-mail yang Mateen berikan padanya tempoh hari, malangnya xjumpa. Kertas yang Mateen berikan terlalu kecil. Mungkin bibik dah terbuang sewaktu mengeluarkan pakaiannya dari bagasi itu fikir Aara.

"AARA!! AARA!! KAU BUAT APA LAGI DALAM BILIK TU? JOM LA PERGI TASIK" -jerit Eisyal dari tingkat bawah

Aara terus berlari turun untuk mengambil angin dia tasik yang berdekatan dengan rumah mereka.

Begitulah hari2 Aara berlalu. Baginya pelajarannya lebih penting. Tentang Mateen dia percaya andai 1 hari nanti mereka pasti akan bertemu lagi dengan izin Allah.

Bagaimana pula dengan Mateen??

Mateen berpendapat Aara sudah melupakannya. Dia tidak perlukan lagi kawan seperti Aara. Mateen sangat marah dengan sikap Aara

Kekasih Hati MATEENWhere stories live. Discover now