Kekasih Hati MATEEN Part 6

1.7K 51 0
                                    

Tok..Tok..Tok..

Mateen mengetuk pintu bilik Aara tetapi tiada jawapan.

•"Hish!! xkan pengsan lagi? WhatsApp xreply..call xangkat" -ngomel Mateen sendiri

Dengan berani Mateen m'buka sendiri pintu bilik Aara. Gelap..Mateen memetik suis lampu. Aara tidur dgn masih memakai jumpsuit. Mateen menghampiri lalu mengusik Aara.Mateen m'cuit hidung,meletakkan rambut Aara dimuka sudah cukup utk m'buat Aara t'jaga.

"Apa teruk sangat anak dara ni? Dengan mandi pun belum boleh pulak terus tidur..Macam mana nak kawen? Hish!! xsenonoh betul anak2 dara zaman skrg ni" -bebel Mateen

•"Saya letih la..yg awak xmalu masuk bilik anak dara sesuka hati ni dah kenapa?" -marah Aara

•"Eh!! Marahkan kita pulak..Kita risau kalau2 you tu pengsan lagi.Lagipun tgk la jam skrg dah pukul brapa? Janji nak dinner dgn I." -Mateen

•"Maaf..saya letih sgt tadi. OK saya siap skrg" -kata Aara sambil bingkas bangun dari katil

•"OK sayang..I tunggu" -kata Mateen sambil mengenyitkan mata

•"Hi Cik Abang..tggu kat luar PLEASE!!" -kata Aara sambil menarik Mateen keluar dr biliknya.

..............................

•"MATEEN BUAT APA DALAM BILIK AARA??" - tanya Ibu Matten

•"Ma..t'kejut la. Mateen ketuk tadi tp Aara xsahut so Mateen masuk la takut2 Aara pengsan lagi. Mateen nak bawak dia keluar dinner?" -jawab Mateen

Mama Mateen terus b'lalu sambil menepuk2 bahu anak kesayangannya itu. Mama Mateen faham yg hubungan mereka sudah kembali baik.

..............................

Kerana masih penat, Aara hanya b'siap seringkasnya. Dia meminta Mateen m'bawanya ke tempat makan yg b'hampiran sahaja. Mateen m'bawa Aara makan di The Dorchester milik ayahnya.

•"Xboleh ke kita makan fast food je?" -tanya Aara yg masih penat

•"What? Fast Food?? Bila you b'sama I jgn harap dapat sentuh sebarang jenis Fast Food pun" -tegas Mateen

Mereka makan tanpa banyak b'cakap kerana Mateen tahu yg Aara masih penat dgn minggu orientasinya.

•"You penat pun still cantik Aara.." -puji Mateen perlahan

Aara tidak mendengar kata2 Mateen, dia mahu cepat2 habiskan makanan kerana mahu pulang dan sambung tidur.Dia pun xfaham kenapa dia setuju utk keluar dinner dgn Mateen.Tetapi dia gembira bila Mateen senyum kepadanya siang tadi. Aara ingin b'tanya kenapa sikap Mateen berubah tetapi dia diamkan dahulu kerana tidak mahu mood Mateen yg tgh sweet ni berubah. Dia sayangkan Mateen sebagai rakannya dari kecil jadi dia akan cuba sedaya upaya utk terus m'jaga hati rakana baiknya ini.

Selesai mkn mereka terus pulang. Segala plan yg dah Mateen atur tadi t'paksa dibatalkan kerana Aara nampak sgt letih. Sampai saja di rumah Mateen m'hantar Aara hingga ke pintu bilik.

• "rest well..esok pagi 7stgh after breakfast kita pegi jogging" -Mateen mula m'beri arahan utk Aara.

Aara hanya menganguk sambil memberi tabik hormat pada Mateen. Mateen sempat mengetuk dahi Aara sebelum Aara masuk ke dalam biliknya.

..............................

Jam menunjukkan pukul 7:20 pagi. Aara masih belum keluar dari biliknya. Mateen mula b'leter "Anak dara dari mana la yg xreti nak bangun2 lagi ni"

•"Anak dara sapa yg xbangun lagi tu?" -tanya Ibu Mateen yg dtg dari dapur

•"Anak dara mana lagi Ma..Aara la" -jawab Mateen sambil memuncungkan mulutnya

•"Amboi..sedap ngutuk kita nampak??" Aara yg baru selesai mengeringkan baju masuk dari pintu dapur t'dengar Mateen mengutuk dirinya.

"Dah bangun Princess kita rupanya..ingatkan xblh tinggal bantal tadi" - usik Mateen lagi

Aara hanya m'jeling Mateen sambil minum susu. Mateen ketawa melihat gelagat Aara.

Selesai b'sarapan mereka mula memanaskan badan utk b'jogging. Mateen kerap mengusik Aara.

"Mateen..awak lupa ke saya ada black belt? Nak kena ke?" -marah Aara

Mateen semakin galak mengusik selepas m'dengar amaran Aara. Jawabnya dah lama xtgk Aara marah jadi dia rindu. Mereka b'henti rehat di bangku kayu yg m'hadap tasik yg luas.

•"Mateen.." -panggil Aara lembut

"Yes My Love" -jawab Mateen sambil melentokkan kepala di bahu Aara.

Ring..Ring..Ring.. telefon Aara b'bunyi. Dengan riang Aara m'jawab panggilan. Mateen sempat m'jeling screen dia IPhone Aara. Panggilan dari Eishaq!!

•Hai si kacak...

Aara m'jauhkan diri dari Mateen utk m'jawab panggilan itu. Mateen mula naik angin. Dia b'diri & terus b'jalan pulang meninggalkan Aara. Aara tidak sedar yg Mateen sudah pergi.

Kekasih Hati MATEENWhere stories live. Discover now