Kekasih Hati MATEEN Part 11

1.1K 32 0
                                    

3 Minggu b'lalu..selepas b'bual di telefon tempoh hari Aara meneruskan aktiviti b'sama sepupu2nya seperti biasa. Selepas ke Cameron Highland mereka b'cuti di Pulau Langkawi yg t'letak di utara Malaysia. Tiap2 hari Mateen akan WhatsApp Aara sebyk 3 kali dgn ayat yg sama.

"Morning Love..have a nice day"

• "Take care sayang..have fun"

• "Good night..i miss u"

Aara tidak pernah m'balas walau 1 pun WhatsApp dari Mateen. Dia mula memikirkan hal dia & Mateen. Patutkan dia belajar m'cintai Mateen? Dlm masa yg sama dia rimas dgn cara Mateen yg m'cintai dia..cemburu Mateen paling Aara xsuka.

Sebelah ptg..Aara meminta agar sepupu2nya m'biarkan dia b'seorangan. Dia mahu b'fikir sendirian. 3 minggu tanpa Mateen mmg dia rasa rindu tp dia xpasti rindu itu dari seorg sahabat @ kekasih. Dia tahu dia perlu pulang ke London kerana tempoh 3 minggu yg diberi Mateen sudah b'akhir tetapi Aara masih belum habis b'fikir. Mateen mesti dah pulang kerumah. Mesti Mateen marah sbb dirinya seperti ingin melarikan diri dari Mateen. IPhone milik Aara b'dering. Panggilan dari Mateen. Aara hanya melihat..dia takut utk m'jawab panggilan itu.

"10 missed calls from Abdul Mateen"

•"xbingit ke telinga dengar bunyi fon tu? Kenapa x silent je?"

Aara menoleh m'cari pemilik suara itu. Dia kenal suara itu. Hatinya mula b'debar..

• "Abdul Mateen.." -tutur Aara lembut

Selepas melihat muka Mateen hati Aara yg serabut tadi terus m'jadi tenang..mungkinkah ini yg dinamakan cinta?? Mateen b'jalan menghampiri Aara sambil senyum. Sampai dihadapan Aara, Mateen terus m'jentik dahi Aara. Aara mengaduh.. Mateen terus menarik kepala Aara ke dadanya sambil mengajak Aara b'jln ditepi pantai. Aara b'jln sambil memeluk pinggang Mateen. Mateen t'senyum. Aara mmg manja dgnnya sejak dulu.

• "Sampai hati kan x jawab call I" -kata Mateen pura2 merajuk

Aara tidak m'jawab..dia m'bawa pandangannya kearah lautan.

"Saya minta maaf Mateen.." -kata Aara

Mateen b'henti b'jalan..dia menarik Aara agar menghadapnya. Dia cuba menarik nafas utk m'dengar apa jawapan yg akan Aara berikan. Dia akan cuba menerima walaupun dia rasa Aara akan menolak perasaannya.

• "Boleh x kalau kita cuma jadi kawan baik mcm skrg?" -tutur Aara dgn b'hati2

Mateen menarik Aara ke pelukkannya.

• "Kalau itu yg U mahu..I hormati keputusan U." -jawab Mateen lemah

Aara senyum melihat Mateen. Dia cuba m'cari pandangan mata Mateen tetapi Mateen tidak melihatnya. Mungkin Mateen kecewa. Mereka terus b'jalan sambil Aara memegang erat lengan Mateen.

..............................

Sebelah malam mereka semua sepakat hendak adakan BBQ di tepi pantai. Mateen pun akan turut serta. Aara & sepupu2nya sudah mula m'bakar tetapi bayang Mateen masih belum nampak. Boyfriend Eisyal t'paksa pulang awal kerana ada hal. Selepas setgh jam b'lalu baru Mateen sampai..Mateen terus menyapa Eisyal.

• "Hi sweetie.." -tegur Mateen pada Eisyal

• "Ala..lambatnya dtg. Ingat xsudi tadi" -jawab Eisyal sedikit manja

Aara hanya memerhatikan mereka b'bual. Dia melihat Mateen tetapi Mateen langsung tidak memandangnya. Aara cuba b'lagak biasa tetapi hatinya mula sakit. Perasaan apakah ini..

Aara mengundur perlahan kebelakang agar tidak disedari mereka. Dia xblh menunggu lama. Hatinya bagai nak pecah. Eishaq pula xhabis2 memanggil Mateen dgn panggilan "adik ipar" Apabila melihat masing2 sibuk b'bual Aara terus b'lari meninggalkan mereka sambil menangis.

Penat b'lari sambil menangis Aara t'duduk di atas pasir sambil menumbuk2 dadanya. Aara m'buat keputusan utk tidak pulang kebilik mlm ini. Dia rasa sgt marah dgn Eisyal. Baginya Eisyal cuba merampas Mateen darinya.

..............................

Mereka b'tiga sudah agak cemas kerana sehingga jam 1:30am Aara masih belum pulang ke bilik hotel mereka. Eisyal rasa b'salah kerana menuruti idea abangnya utk kenakan Aara. Eishaq & Eisyal tahu yg Aara cintakan Mateen tetapi Aara sering cuba menafikan perasaannya jd mereka mengambil keputusan utk mengenakan Aara mlm ini. Mereka nampak Aara b'lari tadi tp mereka biarkan kerana mereka ingin b'jumpa Aara selepas Aara pulang tapi mereka salah. Aara dah hilangkan diri. Mateen m'jadi sgt risau, beberapa kali dia meraup wajahnya menyesal. Dia dah m'cari Aara disekitar pantai itu tapi xjumpa.

•"Jom kita tanyakan hotel2 yg b'dekatan sini..mayb Aara tinggal di mana2" -Eishaq m'berikan idea

Mereka setuju dgn idea Eishaq. Semua hotel yg b'dekatan mereka pergi tapi xdapat kerjasama dr pihak hotel, mereka tidak blh m'beritahu apa2 tentang customer mereka.

Mateen mengajak Eishaq & Eisyal ke McDonald utk m'hilangkan dahaga. Mereka mengambil tempat duduk di tingkat atas. Ketika sedang mengintai utk m'cara tempat utk mereka duduk, Mateen t'nampak Aara di sudut paling hujung. Mateen menyerahkan dulang pada Eishaq & dia terus b'jalan ke arah Aara.

• "pergi mana?" -tanya Mateen

• "pergi mana apa? Dtg sini la..teringat ada mainan baru happy meal hari ni" -jawab Aara b'pura2 rileks

• "dengan mata bengkak.."

Mateen xsempat habiskan kata2nya bila Eisyal & Eishaq menarik kerusi disebelah mereka. Aara cuba b'lagak seperti xada apa2 b'laku sambil b'main dgn mainan happy meal itu. Dia langsung xmenoleh ke arah Eisyal. Mereka sedar hal itu & Eishaq menunjukkan isyarat bagus kearah Mateen menandakan plan mereka b'jalan lancar. Selesai makan & minum mereka berempat b'jalan menuju ke hotel tempat mereka menginap. Mateen cuba menggengam jari Ara utk memimpinnya b'jalan tp cepat2 ditarik oleh Aara. Aara b'jalan laju ke arah Eishaq lalu terus dipeluk lengan Eishaq. Dia laju b'jalan sambil menarik Eishaq ikut b'sama. Mateen mengeluh..

Kekasih Hati MATEENWhere stories live. Discover now