2 minggu berlalu.. sejak dari ditinggalkan tempoh hari, Aara masih tidak b'jumpa Mateen. Ingin ditanya pada Ibu Mateen tp mulutnya bagai dikunci akhirnya Aara m'buat keputusan untuk m'aktifkan diri dlm pelbagai aktiviti yg diadakan di universitinya.
Jam menunjukkan pukul 12:45am mata Mateen masih belum mengantuk. Sejak hari itu Mateen sering berada di gym selepas habis waktu kuliahnya. Mateen ke dapur kerana perutnya minta diisi dgn mknan. Sedang menunggu dada ayam yg diperap ibunya dipanggang didalam oven Mateen t'dengar pintu rumah dibuka dari luar. Mateen cepat2 ke ruang hadapan utk melihat siapa yg pulang diwaktu begini. Sewaktu dia pulang tadi semua kereta keluarganya memang berada di garaj.
•"AARA MALAIKA!! You dari mana? You ingat sini hotel sesuka hati you je nak balik pukul berapa?" -jerit Mateen marah
Aara tidak memandang Mateen terus naik ke atas menuju ke biliknya. Mateen m'jadi tak tentu arah kerana Aara tidak pernah b'sikap begitu kepadanya. 10minit b'lalu Aara dtg semula dgn m'bawa bag pack yg besar. Mateen yg ternampak Aara yg sedang t'gopoh utk keluar terus b'lari & menarik Aara.
•"Mana you nak pergi lewat2 ni?" -tanya Mateen lembut. Dia rasa mungkin Aara terasa kerana dia m'jerit tadi.
•"Saya nak tinggal kat hostel seminggu la..ada assignment yg kena siapkan secara b'kumpulan. Kawan saya dah tggu kat luar. Saya pergi dulu" -terang Aara tetapi suaranya dingin.
Mateen melepaskan Aara. Aara terus b'lari ke arah rakannya yg sedang menunggu di dalam kereta.
•"What?? Lelaki?!" -Jerit Mateen bila t'nampak rakan yg Aara maksudkan itu adalah seorang lelaki. Mateen terus b'lari m'dapatkan Aara.
•"Don't go!! Kalau you perlu ke kampus nnt biar I yg bawakkan..xkisah pukul berapa pun I akan bawak you" -kata Mateen
•"Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda Abdul Mateen..Saya dtg sini utk study so pls jgn nak atur2 apa yg saya nak buat!! Saya bukan adik awak utk awak larang saya itu ini. Saya juga bukan benda mainan awak yg blh awak tinggal bila awak dah xnak!!" - ujar Aara dgn tegas sambil b'lalu meninggalkan Mateen.
Mateen t'diam sambil melihat Aara pergi sehingga hilang dari penglihatannya.
Aara buntu. Dia makin xfaham dgn sikap Mateen..memang Aara xfaham,dia xfaham yg Mateen sayangkannya kerana bagi Aara Mateen cuma rakannya. Aara xtahu yg Mateen ada menaruh perasaan terhadapnya.
..............................
Pagi2 lagi Mateen dah ke universiti tempat Aara belajar. Dia ingin tahu apa aktiviti Aara di situ kebetulan hari ini Mateen tiada kelas yg perlu dihadiri. Mateen menunggu di cafe kerana kelas Aara b'mula lewat jadi dia rasa mungkin Aara akan ke cafe dahulu utk b'sarapan. Sangkaan Mateen tepat, Aara & rakan yg mengambil Aara semlm masuk ke cafe b'iringan. Hati Mateen kembali sakit tetapi apabila dia lihat wajah Aara seperti tidak b'maya dia mula risau tambahan pula Aara tidak m'jamah sedikit pun makanan di situ.
Melihat rakan Aara menuju ke bahagian roti, Mateen cepat2 mengekori.
•"Hi.." -sapa Mateen
•"Your royal highness.." -jawab rakan Aara sambil menundukkan sedikit kepalanya sebagai tanda hormat. Dia juga t'kejut dgn kehadiran Mateen di sini.
Mateen b'tanya apa hubungannya dgn Aara. Rakan Aara yg b'nama Aaron itu mengaku yg dia ada menaruh perasaan t'hadap Aara tetapi dia mmg tidak berani utk b'terus terang kerana baginya Aara lain dari yg lain. Jadi dia mengambil keputusan utk hanya terus b'kawan sahaja dgn Aara. Mateen meminta Aaron merahsiakan tentang hal ini. Dia juga meminta Aaron m'bawa Aara ke suatu tempat malam ini.
YOU ARE READING
Kekasih Hati MATEEN
RomansaC O M P L E T E 👧Aara Malaika seorang gadis dari Malaysia yang dibesarkan di Negara Brunei kerana Ayahnya bekerja di Kedutaan Besar Malaysia di Brunei 🤴Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda 'Abdul Mateen ialah paduka anakanda kesepuluh...