Alhambra asalnya adalah sebuah masjid, istana tempat tinggal raja-raja Muslim Granada dan kompleks kota silam kerajaan Moor Granada yang terletak di selatan Sepanyol.
Aara terpegun melihat kecantikan Alhambra yang sekarang telah menjadi sebuah muzium yang mempamerkan kecantikan gaya seni bina Islam.
🙇♂️ Hola Señorita Ingeniera [Hello Cik Jurutera]
👧 Hola Señor Abin [Hello Mr Abin]
🙇♂️ Bienvenidos a la Alhambra. Disfruta tu dia con tu amante [Welcome to Alhambra. Enjoy your day with your lover]
👧 Gracias Señor Abin. Espero que disfrutes tu día también [Thanks Mr Abin. Hope you will enjoy your day too]
🙇♂️ Sudah tergeliat lidah ni
👧 Sama dengan la..
Mereka sama-sama ketawa apabila masing-masing merasakan lidah mereka mula terbelit apabila berbahasa Spanish.
🙇♂️ Mana TM?
👧 Mateen bersama Nisha ke hujung sana untuk bergambar
Abin mula mengerutkan wajah mendengar kata-kata Aara.
🙇♂️ So you buat apa seorang diri kat sini? Kenapa tak ikut bergambar?
👧 Eh.. Saya dengan Kak Azee tadi. Tapi terpegun sekejap kat sini so kena tinggal la.
Abin mula mendiamkan diri. Dari jauh kelihatan Mateen dan Nisha mula menghampiri mereka berdua. Mata Abin tajam melihat ke arah Mateen.
🤴 Hola mujer hermosa
[Hello wanita cantik]Kata Mateen sambil mencubit pipt Aara.
🙇♂️ Dah tahu cantik berani pula tinggalkan?
Balas Abin sambil matanya masih tajam memandang ke arah Mateen tetapi dibalas dengan jeliran lidah dari Mateen. Abin menjeling kepada Mateen kemudian menoleh kearah Nisha sambil membebel. Nisha hanya menjawab Mateen yang telah berjanji dengan dirinya untuk menjadi photographer sepanjang mereka berada disini. Abin menarik lengan Nisha meninggalkan Mateen dan Aara terus menuju ke arah rakan-rakan yang lain. Aara hanya ketawa mendengar bebelan Abin kepada Nisha dan Mateen kerana mereka meninggalkannya. Sebenarnya Aara yang tidak mahu mengikut mereka berdua untuk memberi peluang Mateen menunaikan janjinya kepada Nisha kerana sejak semalam Nisha sudah menuntut janji itu. Jadi jika Aara ikut bersama dia rasa dirinya seperti menggangu sahaja.
🤴 So mujer hermosa can I be your tourist guide?
👧 Sure
🤴 Okay Señorita.. I will start my job now. The literal translation of Alhambra, "the red (female)," reflects the color of the red clay of the surroundings of which the fort is made. The buildings of the Alhambra were originally whitewashed, however the buildings as seen today are reddish. Another possible origin of the name is the tribal designation of the Nasrid dynasty know as the Banu al-Ahmar.
👧 Stop it Mateen!! Saya pun pandai baca la
Aara menutup mulut Mateen mengunakan telapak tangannya sambil ketawa kerana Mateen hanya membaca apa yang telah tertulis di wikipedia. Tangan Aara pantas diraih Mateen.
🤴 Apa pendapat you tentang AlHambra?
👧 Luar tadi nampak kiub-kiub macam biasa je tapi bila dah masuk dalam punyala cantik tempat ni. Rasa damai dengar bunyi air mengalir.
🤴 That's why I brought you here.. I nak you rehat, I nak luangkan masa dengan you, I nak lepaskan segala rasa rindu I pada you.
Mateen mengeluarkan getah rambut dari poket seluarnya lalu di sanggul rambut Aara yang sejak tadi sengaja Aara lepaskan.
👧 Mana dapat getah rambut ni?
🤴 Nisha punya.. Tadi dia minta I pegangkan sebab nak lepaskan rambut.
Aara terus menarik keluar getah itu dari rambutnya kemudian diberikan semula kepada Mateen. Dia mengeluarkan claw hair clip dari bagpack kecil miliknya lalu diletakkan di rambut.
👧 Pandai je.. Nanti Nisha nak guna ke.
Tubuh Aara ditarik perlahan ke dalam pelukannya. Lama Aara terpaku di dalam pelukan Mateen sebelum membalas pelukan itu. Mateen berbisik lembut
🤴 Are you okay Sayang?
👧 Yup
🤴 Are you jealous when I'm with Nisha?
👧 Nope
Mateen meleraikan pelukan mereka dan cuba mencari mata Aara yang sedang menunduk. Dagu Aara diangkat perlahan dan ditatapnya. Aara memaksa diri untuk tersenyum.
🤴 Fake smile
👧 Awak dan Nisha sama seperti saya dan Eishaq kan jadi untuk apa saya nak rasa cemburu?
🤴 No !! Not at all.. Eishaq love you
Aara terus mencubit lengan sasa milik Mateen.
.............................
Sebelah malam, Mateen dan Aara keluar bersama untuk makan malam di tempat yang paling menarik. Mateen tahu kekasihnya itu sangat gemar mencuba makanan yang enak di setiap negara yang dijelajahi. Selesai makam, Mateen membawa Aara bersiar-siar menikmati keindahan malam di Granada. Sepanjang perjalanan mereka dipenuhi dengan gurau senda dan gelak ketawa.
👧 OH MY GOD!!
Mateen sedikit terkejut apabila Aara tiba-tiba sahaja menjerit selepas membaca pesanan WhatsApp dari sepupunya Eisyal
🤴 What happened?
👧 Eisyal told me that socmed di Malaysia tengah kecoh pasal kita?
🤴 It does not matter if everyone already knows about our relationship.. we love each other right?
Di Malaysia mula kecoh apabila sebuah page di Facebook mula mempersoalkan tentang hubungan mereka apabila dilihat Instagram milik Mateen menjadi followers akaun Instagram milik Aara. Berita itu bertambahan hangat apabila rakan atlet Aara memberitahu pada media yang dia ada melihat Aara dan Mateen saling bergurau ketika pembukaan ketika sukan sea tempoh hari. Netizen juga mula membuka cerita tentang Mateen yang ada menyaksikan perlawanan bola jaring yang melibatkan Malaysia tidak kurang juga ada yang mula mengorek cerita tentang Aara dan keluarganya yang pernah tinggal di Brunei.
👧 Tetapi saya tidak sukakan apa yang sedang berlaku ini. Awak tengok berapa ramai yang request untuk follow saya di IG? Semua ni salah awak sayang!!
Mateen hanya ketawa mendengar keluhan Aara.
🤴 Maybe it's time for us to announce to everyone about our relationship.
Aara hanya membalas dengan gelengan. Bagi Aara perjalanan hubungan mereka masih panjang. Aara tahu andai hubungan mereka diketahui umum pasti ada pihak yang tidak senang. Dia tidak mahu perkara itu terjadi. Banyak hati yang perlu dijaga terutama sekali Ibu dan Bapanya.
Mateen cuba untuk menenangkan hati kekasihnya itu dengan membelai perlahan kepala Aara.
🤴 Sudah Sayang.. Jangan fikirkan lagi. Kita disini untuk bergembira dan meluangkan masa bersama kan?
Aara hanya mengangguk dan tersenyum. Lengan Mateen diraih dan kepalanya dilentokkan ke bahu putera itu.
YOU ARE READING
Kekasih Hati MATEEN
Storie d'amoreC O M P L E T E 👧Aara Malaika seorang gadis dari Malaysia yang dibesarkan di Negara Brunei kerana Ayahnya bekerja di Kedutaan Besar Malaysia di Brunei 🤴Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda 'Abdul Mateen ialah paduka anakanda kesepuluh...