Kekasih Hati MATEEN Part 15

915 23 6
                                    

👧 Auntie..Aara have something to say

👩 Yes Darling..there's something you want to share with me?

👧 I think it's time for me to move out of here

👩 Can Auntie know why?

👧 I just want to learn to live independently

👩 Kalau ikutkan.. Auntie nak Aara terus tinggal sini. Auntie anggap Aara macam anak so Auntie rasa nak jaga Aara kat sini. Aara rasa tak selesa ke?

👧 No Auntie..jgn salah faham. Aara selesa kat sini cumanya Aara nak cuba tinggal sendiri

👩 Aara dah beritahu Mateen?

👧 Belum lagi..Mateen sibuk. Aara dah lama tak jumpa dia.

👩 Auntie tak nak paksa Aara tapi Auntie harap Aara dapat fikirkan semula tentang hal ini.

Aara hanya mengangguk. Ibu Mateen terus keluar kerana ada hal. Aara terus ke laundry room untuk mengeringkan bajunya.

..............................

Kring..Kring.. Kring..Kring

🤴 Hi Mom..Miss me?

👩 Of course I missed my baby but Mommy call ni nak cakap tentang Aara.

🤴 Kenapa dengan Aara? Aara sakit ke?

👩 Tak Mateen..Aara OK cuma tadi dia minta izin utk pindah keluar.

🤴 What?! But why?

👩 Mommy pun xtahu. Maybe Mateen blh pujuk dia?

🤴 OK Mom..nnt pulang Mateen akan cakap dgn Aara. Thanks Mom

Mateen terus memandu pulang ke rumah. Mateen sengaja keluar dari rumah selepas hal tempoh hari kerana ingin m'beri ruang utk Aara b'fikir & ingin Aara merasa rindu padanya tetapi tak sangka ini jalan yg Aara pilih.

..............................

Sambil menunggu cucian dikeringkan, Aara sedang skype dgn sepupunya Eishaq. Aara m'ceritakan apa yg t'jadi antaranya dgn Mateen kpd Eishaq.


Eishaq sedang menyanyikan lagu "When I Was Your Man" ketika Mateen tiba & b'diri disebalik tiang. Dilihat Aara sedang asyik m'dengar nyanyian Eishaq.

🤴 Did he love Aara.. lagu tu mcm menyesal sbb lepaskan Aara

Ngomel Mateen sendirian setelah mendengar bait2 lirik yg Eishaq nyanyikan. Mateen ingin berlalu pergi tapi t'henti apabila m'dengar kata2 Eishaq kepada Aara.

👦 Kau jgn sampai kau pulak yg nyanyikan lagu ni kat Mateen.

👧 Aku buntu la..aku nak buat apa lagi nak tunjuk aku sayang dia? Sejak dari aritu langsung aku tak nampak dia. Dia xbalik tau. Aku segan la nak tinggal sini so tadi aku bgtau la Auntie cakap aku nak pindah kot2 la Mateen xsuka aku tinggal sini sbb tu dia tak balik.

👦 Kau ni kalau ada depan aku dah lama aku cubit mulut tu. Cerita dah la xyah nak muncung2. Aku cium kang hahaha

Tidak sempat Aara membalas Mateen terus b'jalan meluru ke arahnya. Aara terkejut melihat Mateen disitu.

Kekasih Hati MATEENWhere stories live. Discover now