Kekasih Hati MATEEN Part 23

711 15 3
                                    

Tuan Adam b'lari anak mengejar pelajar dari UniKL MIAT yg sedang b'jalan menuju ke dorm Aara. Dia perlu meminta p'tolongan pelajar utk menyerahkan bungkusan hadiah itu kpd Aara. Setibanya di dorm pelajar t'babit terus menyerahkan bungkusan itu sambil mengusik kononnya Tuan Adam sangat sesuai dgn Aara. Aara m'buka bungkusan yg diberikan. T'dapat 2 helai selendang jenama Naelofar Hijab didalamnya. Pelajarnya memuji kecantikkan selendang itu sambil menawarkan diri utk memakaikan selendang itu ke kepala Aara jika Aara ingin memakainya. Hari ini merupakan hari t'akhir mereka disitu. Sebelum pulang mereka akan ke kampung Tuan Adam utk m'hadiri kenduri di rumah Ibu saudaranya. Aara b'siap ringkas. Selendang yg diberi oleh Tuan Adam dipandang sehingga ditegur oleh pelajarnya yg baru selesai m'gosok tudung di dorm Aara.

Setelah semua pelajarnya selesai b'siap, mereka b'gerak utk b'kumpul di tepi bas sebelum menaikinya. Tuan Adam menunggu Aara disitu juga. Dari jauh kelihatan Aara b'jalan b'sama beberapa org pelajarnya. Tuan Adam t'senyum manis apabila melihat Aara memakai selendang pemberiannya. Para pengajar & pelajar yg lain memuji kecantikka Aara kerana memakai selendang. Tuan Adam mengajak Aara menaiki kereta b'samanya tetapi ditolak lembut oleh Aara. Dia terus menaiki bas b'sama rombongan yg lain utk ke rumah Ibu saudara Tuan Adam. Setibanya disana MakMah m'jemput rombongan itu ke khemah utk m'jamu selera. Pelbagai jenis lauk disediakan, Aara sedang memerhatikan lauk yg banyak. MakMah m'hampiri Aara b'sama seorang lagi saudaranya yg kelihatan sebaya dengannya.

👵 Cikgu..dok tengok apa? Ambik la nak hat mana

👧 Saya tak pernah cuba masakkan begini jadi rasa mcm nak cuba semuanya

👵 Ambik ja cikgu. Kalau tak cukup satgi MakMah bungkus utk cikgu bawak balik

👧 Eh..xpayah susah2 MakMah. Saya makan kat sini je

👵 Ni MakMah nak kenalkan, ni adik MakMah. Mak pada Adam. Ani..hat ni la yg aku jumpa dgn Adam hari tu. Salam la bakal menantu hang.

👧 MakMah ni ada2 je kan..apa pula bakal menantu

Aara b'salaman dgn Ibu Tuan Adam. Ibu Tuan Adam terus menarik Aara kedalam pelukkannya. Pipi Aara dicium tanda kasih. Tuan Adam yg hanya memerhatikan dari jauh tadi dtg m'hampiri. Dia menegur Ibunya. Ibu Tuan Adam terus memeluk Tuan Adam. Aara hanya memerhati. Dia masih t'kejut apabila dicium oleh Ibu Tuan Adam tadi. MakMah m'ceduk lauk pauk & letakkan diatas meja lalu memanggil Aara & Tuan Adam utk makan disitu b'sama Ibu Tuan Adam. Aara masih m'diamkan diri kerana terasa sedikit kekok.

Selesai makan, Ibu Tuan Adam meminta diri utk masuk ke dalam rumah kerana ingin m'beri peluang kpd Tuan Adam utk b'sama Aara.

👨‍✈️ Cik Aara tak selesa ke dgn suasana kampung?

👧 Eh tak..saya OK

👨‍✈️ Kalau OK kenapa diam sejak tadi? Tak selesa dgn Ibu saya?

👧 Mana ada..saya OK. Tuan Adam jgn fikir yg bukan2

👨‍✈️ Adam..kalau susah sangat panggil abang pun boleh

👧 Ada2 je kan nak usik saya

👨‍✈️ Cik Aara..terima kasih sbb sudi pakai selendang yg saya berikan. Saya harap kita masih boleh terus b'kawan

Aara hanya m'balas dgn senyuman.

👨‍✈️ Selepas ini mesti saya rindukan senyuman Cik Aara.

..............................

Sepanjang p'jalanan Aara m'buang jauh pandangannya keluar tingkap bas. Sesekali Aara memandang screen IPhone miliknya. Mateen masih tidak m'balas WhatsApp yg dihantar olehnya sejak pagi tadi.

Kekasih Hati MATEENWhere stories live. Discover now