Kekasih Hati MATEEN Part 18

809 21 0
                                    

Eishaq mengukir senyuman apabila t'nampak Aara sedang b'jalan ke arahnya. Aara terus memandu ke Sungai Thames selepas menghantar Mateen di Air Port. Eishaq ingin meluangkan masa b'sama Aara tanpa Eisyal sebelum pulang ke Malaysia.

👧 Eisyal mana?

👦 Dia malas keluar.. Aku bosan so aku call kau la 😔

Eishaq meminta Aara membawanya ke tempat2 menarik yg ada di Kota London. Aara hanya menurut kerana rasanya hubungannya dgn Eishaq semakin renggang jadi Aara rasa xsalah sekiranya dia ingin rapat semula lagipun Eishaq sgt baik terhadapnya & Eishaq juga selalu mengembirakannya.

👦 Disebabkan kau dah bawa aku jenjalan ni, aku nak hadiahkan kau sesuatu. Jom ikut aku

👧 Ngade la kau tapi aku OK je..rezeki jgn di tolak

Eishaq & Aara memasuki butik Coach. Eishaq menarik Aara kebahagian jam. Dia ingin membelikan Aara sesuatu yg akan selalu digunakan jadi dia memilih utk membeli jam. Sambil Aara memilih, Eishaq mengambil gambar candid tanpa Aara sedar. Selesai membeli Aara terus menghantar Eishaq ke rumah saudara mereka & Aara terus memandu pulang ke rumah.

..............................

Mateen sedang sibuk mengambil gambar keindahan alam dihadapannya utk dimuat naik ke laman instagram miliknya. Selesai memuat naik gambar Mateen terus melihat laman instagram milik Aara. Tiada gambar baru. Aara sudah jarang menggunakan laman sosial kerana terlalu sibuk dgn kuliah. Mateen mengambil keputusan utk menelefon Aara.

👦 Hello Your Highness

🤴 Eishaq?!

👦 Yes.. Aara pergi ladies kejap. Nanti saya minta dia call semula.

🤴 It's OK.. Nanti I call dia semula.

Mateen terus menamatkan panggilan. Dia cuba b'tenang. Sebolehnya Mateen ingin belajar agar lebih mempercayai Aara. Dia tidak mahu lagi bersikap cemburu tidak tentu hala. Mateen terus menuju ke arah rakan-rakannya kerana tidak mahu terlalu b'fikir tentang Eishaq.

Kring.. Kring.. 📱

Mateen hanya memandang kosong screen di IPhone miliknya. Dia tidak rasa seperti mahu m'jawab panggilan dari Aara itu. Deringan pun tamat tanpa dijawab olehnya. Mateen masih memandang screen dgn harapan Aara akan menelefonnya semula. Sekejap tadi hatinya marahkan Aara tetapi skrg hatinya begitu rindukan Aara.

🤴 My Beautiful Aara's tak pernah telefon utk kali ke 2 jika talian tak dijawab

Mateen mengomel sendirian. Dia sedar yg Aara tak akan menelefonnya semula jika Mateen tidak m'jawab pada panggilan pertama. Bagi Aara jika Mateen tidak m'jawab pasti Mateen sibuk. Mateen tersenyum melihat wajah Aara yg tertera pada contact list. Mateen terus menekan button dial.

👧 Hello

🤴 Sayang.. Miss U

👧 Miss U to babe.. buat apa tu? Dah makan?

🤴 On my way nak balik hotel. Belum lagi Sayang. Kejap lagi baru nak keluar cari makan. Nak rest dulu. Boleh I video call U nanti bila dah sampai bilik?

👧 Yes sure Sayang..will wait for u.

Panggilan ditamatkan. Mateen memandu laju ingin segera sampai ke hotel. Setibanya di bilik hotel Mateen terus membuat panggilan video.

 Setibanya di bilik hotel Mateen terus membuat panggilan video

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

🤴 Hi beautiful..

👧 Hi handsome..

🤴 Sayang..kenapa still pakai baju yg sama hantar I tadi? Tak mandi ke? Busuk sampai sini tau!!

👧 Lepas hantar awak tadi saya hang out dgn Eishaq

Mendengar kata2 Aara tadi air muka Mateen terus berubah. Mateen memejam mata lama..

👧 Sayang..awak OK?

🤴 I nak rest dulu.. take care sweetheart

👧 Bye..

Mateen terus menamatkan talian. Aplikasi Instagram dibuka..nama Eishaq dicari. Seperti yg dijangka, Eishaq memuat naik gambar candid Aara dgn caption
"Beautiful girls all over the world
I could be chasing but my time would be wasted
They got nothin' on you baby
Nothin' on you baby"

Mateen m'baca satu persatu comment yg diberi oleh follower. Rata2 memuji kecantikkan Aara,tak kurang juga yg mengucapkan tahniah kpd Eishaq kerana menyangka Aara adalah kekasihnya.

..............................

Seminggu di Sotogrande berakhir. Mateen mengambil penerbangan terus ke Kota London sebelum pulang ke Brunei. Hatinya tak sabar ingin b'jumpa kekasih hati. Sengaja Mateen tidak m'beritahu Aara kepulangannya pada hari ini. Dia ingin memberi kejutan pada Aara.

Mateen meminta mereka m'hantarnya terus ke Brunel University. Setibanya di situ Mateen terus menuju ke student parking lot. Kelas Aara hampir b'akhir jadi Mateen mengambil keputusan utk menunggu Aara di vespa milik Aara.

Beberapa minit menunggu,kelibat Aara masih belum kelihatan. Tiba2 mata Mateen ditutup dari belakang.

👧 Who I am?

🤴 You must be my lover

👧 Din..Dong..Din..Prince Congratulation..your answer is right. Sayang..balik tak inform saya pun 😞

🤴 Saja nak surprise kan U lagipun U sibuk kan. Jom balik dulu. Nanti borak lagi. U rindu I kan?

👧 Rindula..

Mateen memerhati pergelangan tangan Aara. Dia merenung jam yg dipakai oleh Aara. Mateen sangat pasti jam itu pasti dihadiahkan oleh Eishaq.

👧 Kenapa Sayang? Jam saya cantik sangat ke?

🤴 U suka sangat ke jam tu?

👧 Haah suka..nampak sweet

🤴 Kalau I belikan jam tapi tak secantik jam yg U pakai ni.. U suka tak? U akan terus pakai jam ni @ pakai yg I beli?

👧 Let me think first 🤔

🤴 Susah ke soalan I?

👧 Sayang..nak mula la tu. Of course saya pakai yg awak bagi Sayang.

Mateen yg membonceng dibelakang tersenyum m'dengar jawapan Aara. Pelukan semakin dieratkan.

🤴 I sayang U ❤❤

Kekasih Hati MATEENWhere stories live. Discover now