Mateen memandu laju keretanya ke Dulwich College Sports Club. Beliau perlu tiba sebelum jam 9am kerana hari ini Liga Hoki akan diadakan. Mateen tidak mahu t'lepas menyaksikan perlawanan Aara walaupun dia tidak suka Aara b'main hoki. Setibanya disana Aara & pasukannya sedang melakukan warming up. Mateen mengambil tempat dibahagian Universiti tempatnya belajar. Disebelahnya adalah pelajar dari Universiti Aara. Masing2 b'sorak nama Universiti mereka.
Perlawanan akan b'mula beberapa minit lagi melibatkan pasukan Aara. Mateen makin gelisah. Dari jauh kelihatan pasukan Aara & pasukan lawan memasuki hockey turf. Penonton dibahagian Universiti Aara b'sorak kuat. Wisel dibunyikan tanda perlawanan b'mula. Mateen menumpukan penuh perhatiannya pada Aara yg sibuk mengelecek bola. Beliau risau sekiranya Aara tercedera kerana baginya hoki adalah 1 permainan yg sangat bahaya.
Sejam lebih berlalu & wisel dibunyikan tanda perlawanan telah b'akhir. Pasukan Aara mendahului dgn mata 8 berbalas 5. Aara ke bilik persalinan utk m'bersihkan diri. Perlawanan kedua akan diadakan pada ptg esok. Selepas selesai Aara terus m'dapatkan IPhone nya.
WhatsApp • 10 messages from Abdul Mateen
🤴 Sayang..I'm on my way
🤴 Sampai on time fuhh!!😥
🤴 I saw U Sayang😍
🤴 Game start.. Fighting
🤴 Goal!!
🤴 Goal again😘
🤴 Gosh!! I hate this game😣
🤴 Congrats My Love🥇🏑
🤴 I tunggu kat Cafe☕
🤴 Sayang..cepatla💓
Selesai m'baca kesemuanya Aara terus b'lari mendapatkan Mateen di cafe. Suasana di Cafe agak tenang kerana kebanyakkan org masih menyaksikan perlawanan yg sedang b'langsung jadi agak mudah utk Aara m'cari Mateen. Tempat biasa bila Mateen ke cafe..meja hujung.
👧 Hi Handsome
🤴 Sayang come..duduk sebelah I
👧 Nope..Saya duduk sini je
Kata Aara sambil menarik kerusi dihadapan Mateen. Mateen memandang Aara tidak puas hati.
👧 Duduk sini dapat tgk muka awak 😜
🤴 Sweet talker!! Ok alasan tu I terima. Sayang..blh tak main game lain?
Aara tidak m'jawab soalan Mateen sebabnya klu teruskan isunya ini Mateen akan gunakan kuasa vetonya utk tidak benarkan Aara terus b'main hoki.
👧 Awak nak tggu sampai game ptg ni ke? Nnt lewat balik pula
🤴 Ala..nnt kita balik sekali la
👧 Eh..esok ada game lagi la. Kitorang semua tido sini. Ada hostel.
🤴 Buat la kalah ptg ni..blh terus balik
👧 Tak support langsung😑
Mateen hanya ketawa. Mateen melihat terus ke mata Aara mencari tanda cinta tapi apa yg dilihatnya hanyalah pandangan kosong. Betulkah Aara sayang padanya ataupun Aara terpaksa menerimanya. Cara Aara melayannya pun hanyalah biasa seperti dahulu. Aara tidak pernah menunjukkan rasa rindu pada Mateen bila mereka b'jauhan. Mateen cuba tenangkan dirinya tapi dia tidak dapat m'buang perasan negatif tentang hati Aara. Akhirnya 1 keluhan keluar dari mulut Mateen.
YOU ARE READING
Kekasih Hati MATEEN
RomanceC O M P L E T E 👧Aara Malaika seorang gadis dari Malaysia yang dibesarkan di Negara Brunei kerana Ayahnya bekerja di Kedutaan Besar Malaysia di Brunei 🤴Duli Yang Teramat Mulia Paduka Seri Pengiran Muda 'Abdul Mateen ialah paduka anakanda kesepuluh...