••••••
MATANYA ditenyeh beberapa kali, apabila perlihatan matanya masih kabur dan buram. Dia bangun dari berbaring. Keningnya bertaut lama, apabila melihat segenap bilik itu. Samar-samar namun dia pasti itu bukan biliknya.
"Aku kat mana ni? Ni bilik siapa? Macam mana aku boleh ada kat sini?" Gumam Jungkook perlahan. Lengan dan lehernya diusap perlahan, tatkala berasa kebas dan sengal.
"Sayang dah bangun?"
Kepala Jungkook dipangut ke arah sumber suara. Samar-samar dia melihat seorang wanita, menapak masuk kedalam bilik. Wanita itu menghampirinya.
"Hana?" Kepalanya digeleng perlahan, wajah wanita itu ditenungnya sejenak. Dia mendengus halus bila, perlihatan matanya masih buram.
Jungkook mendengar, wanita itu mendengus kasar sambil melabuh duduk disebelahnya.
"Hana? Awak ke tu?"
"Kenapa you, samakan I dengan isteri mentah you tu?"
"Huh?" Kening Jungkook berkerut hebat. Suara itu, macam familiar di pendengarannya.
"Irene?"
"Ya. Ni I lah, Irene. You kenal kan? Takkan lah tak kenal, I kan to be your wife?" Irene mencuit dagu Jungkook. Bibirnya tersungging senget.
Jungkook tersentak, matanya membulat. Dia menepis tangan, Irene yang mengelus pipinya.
"What you mean huh? Aku kat mana ni? Jangan kata kau culik aku! It's not funny!" Bentak Jungkook. Dia merenung Irene tajam, walaupun matanya kurang jelas. Masih buram dan kabur.
"Ugh! Kalau I bagitau you, yang I culik paksa you dari Hana. Apa you nak buat?"
Jungkook ketap bibir, geram.
"Kenapa kau buat aku macam ni hah! Apa salah aku!"
Jungkook terkejut bila Irene mencengkam wajahnya kasar.
"You tanya I kenapa? You tu kenapa! Why you marry her, but not me huh? You tau tak yang I cinta you setengah mati! Tapi you tak pernah nak balas cinta I! Tapi, dengan budak gila tu you boleh pula cintakan dia!"
Jungkook menepis kasar tangan Irene. Nafasnya turun naik, mengawal perasaan marah.
"Cinta memang buat orang jadi gila kan? Kau jangan gilakan isteri akulah, kau tu yang gila sebenarnya! Sekarang aku tau, yang kau ni lebih gila daripada orang gila!"
Pang!
Kepala Jungkook berpaling ke kiri, bila sebuah tamparan daripada Irene hinggap kepipinya. Pipi kanannya disentuh, kepalanya dipangut ke Irene semula.
Dia senyum sinis, menatap Irene datar. Dia tahu yang wanita dihadapannya ini, sudah naik bengang dengannya.
"You akan tau akibatnya! Leo! Remy! Bius mamat ni! Cepat!" Jerit Irene garang.
Leo dan Remy yang berada luar bilik, terus masuk kedalam bilik bila mendengar jeritan nyaring dari Irene.
"Apa yang kau nak buat hah! Lepaskan aku! Setan kau! Jangan suntik aku! Aku dah tak tahan! Kau me.."
Kata-kata Jungkook terputus bila, bibirnya dicium kasar oleh Irene. Kepalanya tergeleng-geleng, berusaha untuk mengelat dari dicium.
Tubuhnya dipegang oleh orang suruhan wanita itu. Sesaat kemudian, benda sejuk yang tajam menembusi bahunya. Jungkook semakin memberontak, dia menghentak kepalanya ke kepala Irene. Maka bibir mereka terlerai.
"Berhenti! Aku merayu jangan, bius aku. Itu sakit, aku tak nak." Suara rayuan Jungkook, semakin lama semakin tenggelam dan perlahan. Tidak lama, Jungkook rebah tidak sedarkan diri.
"Aku ada, kerja untuk korang."
Leo dan Remy berpandangan sambil membaringkan Jungkook yang pengsan kekatil.
"Apa bos?"
"Nanti aku bagitau korang. Jaga dia, jangan sampai dia larikan diri. Aku nak keluar sekejap." Kata Irene, seraya turun dari katil. Kedua orang suruhannya turut berdiri, berhadapan Irene.
"Baik bos!"
Irene senyum senget, dia bungkukkan sedikit tubuhnya. Pipi Jungkook, menjadi mangsa kucupannya.
"Sleep well, beauty boy. I harap you suka dengan apa I buat ni. And isteri you tu, mesti suka juga kan dengan idea I ni? I hope." Bisik Irene dicuping telinga Jungkook, sejurus memberi kucupan.
"Bye sweetie."
Irene melangkah keluar bilik meninggalkan Jungkook bersama Leo dan Remy yang menjaga.
"Now, Kim Hana. Get ready, untuk dihancurkan."
********
Tbc 👋
YOU ARE READING
Lecturerku, Suami Aku (J.J.K FF) [C]√
Fanfiction"Aura dia... Lain macam. Susah dijangka dan susah untuk diluluhkan hati sebeku ais batu. Tunggu masa untuk dia cair dengan panahan cinta si isteri yang berusaha memikat hati si suami yang beku tak tuntuang itu." Start : 27/2/18 End : 1/10/18 Status...