Part 40

2.4K 84 0
                                    

••••••••

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

••••••••

Beberapa minggu kemudian..

JUNGKOOK mengemas beberapa, barang miliknya kedalam sebuah kotak. Manakala, barang yang bukan miliknya dia letakkan ke dalam laici meja.

Setelah usai, dia menutup kotak tersebut dan diletakkan dibirai meja kerjanya. Dia melabuh duduk di kerusi.

Ruangan bilik kerjanya, dipandang sejenak. Dia hela nafas panjang dan mengukir senyuman nipis.

Tok! Tok!

Bunyi ketukan dari luar mengejutkan Jungkook, dia membetulkan duduk.

"Masuk!"

Pintu dibuka dari luar, terjengul wajah Irene yang tampak murung. Jungkook hanya tersenyum kecil.

"Why you come here?"

Jungkook melihat gelagat Irene, yang mula melabuh duduk di kerusi bertentangan dengannya. Dia tahu, apa yang membawa wanita itu ke sini.

"Why? Kenapa, you letak jawatan?" Soal Irene tidak berpuas hati, dengan keputusan Jungkook yang mahu berhenti daripada menjadi lecturer.

Jungkook bersandar dibadan kerusi, sambil memeluk tubuh. Wajah muram Irene dipandang datar.

"Kenapa pula you nak tau? Suka hati, I lah nak berhenti ke tak." Jawab Jungkook acuh, membuatkan wanita dihadapannya merengus halus.

"Whatever. Btw, I nak tau juga. Kenapa you nak berhenti, jadi lecturer?" Desak Irene, ingin tahu.

"You nak tau kan? Meh sini I bagitau. I dah janji dengan my dad, yang I akan bekerja kat sini only two months."

"Than, I akan ganti my dad uruskan company Jeon. Cause, my dad dah penat kerana umurnya dah tua. So, dia nak I ambil alih company tu. Now, you understand?"

Irene merenung Jungkook tepat ke anak mata. Mereka saling bermain mata sejenak, Irene menunduk seketika kerana tidak kuat bertatap mata dengan Jungkook. Pipinya berbahang, dia berdeham.

Irene mengangguk faham. "Okay, I'm understand."

"So? Ada apa-apa lagi, nak tanya?"

Irene melihat kotak coklat, yang sederhana besar itu.

"Harini, hari terakhir you kerja sini?"

Soalan Irene, dijawab anggukkan daripada Jungkook.

"Yap."

Irene terdiam sejenak, memikirkan sesuatu.

"Hmm. Apa kata, kita dinner malam ni nak?"

"Dinner? For what?"

"Yelah, you kan last kerja kat sini. Apa salahnya, keluar dengan I untuk malam ni je. Nanti, kita dah jarang boleh jumpa kan?"

Jungkook merenung Irene waspada, entah kenapa hatinya berasa kurang enak. Macam sesuatu mahu, terjadi.

Ting!

Bunyi notification daripada telefon bimbit Jungkook, mengejutkan mereka berdua.

Telefonnya dicapai, mesej daripada 'budak kelibut' a.k.a isterinya itu dibuka.

Kanda, appa Jeon minta kita berdua pergi rumah malam ni. Katanya, ada sesuatu nak bincang.

Kening Jungkook terangkat sebelah, membaca mesej tersebut. Tanpa sedar dia menghela nafas lega.

"Siapa mesej?"

"My lovely wife."

"Oh."

Irene mengerang kesal, tangannya dikepal. Geram.

"So, you nak keluar tak malam ni dengan I?"

Jungkook memandang Irene, lalu kepalanya digeleng.

"Sorry. Malam ni tak boleh, causes my dad minta I ke rumahnya. Katanya ada, benda nak bincang."

Irene mengeluh.

"I'm sorry again."

Irene menganggukkan kepalanya.

"It's okay."

"Sure?"

"Yeah. Lagipun, next time kita boleh keluar kan?"

"Okay. Tengok lah, macam mana."

"Okay, I pegang janji you."

Jungkook tanpa sengaja mengukirkan senyuman manis, buat kali pertama untuk Irene. Wanita itu, terpana melihat senyuman Jungkook.

Kook, you senyum terlampau manis. Buat I, tak sabar untuk memiliki you. Wait me soon, dear. Bisik hati Irene, yang penuh dengan muslihat.

******
Tbc 👋

Lecturerku, Suami Aku (J.J.K FF) [C]√Where stories live. Discover now