Part 14

3.9K 142 6
                                    

TANGAN meraih sticky note yang tertampal di permukaan cermin solek.

Kelibut! Aku bagi 5 minit untuk kau sampai di U. If you late... Denda menunggu kau!

Yang benar,
Your handsome husband 😎.

"Eh? Bukan dia dah berhenti jadi lecturer ke? Asal dia ancam aku ni? Ah, ni mesti nak takutkan aku! Ala!" Katanya selamba. Walha dalam hati, dia berasa gusar. Tidak tahu kenapa. Dia bingung.

Jam tangan dikerling sekilas. Matanya membulat.

"Oh my gosh! Tinggal 3 minit lagi kelas nak mula! Harap-harap lecturer yang ganti oppa tidak kejam macam dia!"

• • • • • •

NAFAS diatur sejenak. Pintu dewan yang tertutup itu dijeling. Jantungnya berdebar-debar. Sepi saja dewan itu, hanya terdengar suara lantang pesyarah. Namun, kenapa familiar sangat dengan suara itu dipendengarannya?.

Dengan lafaz basmalah Hana mengetuk pintu dewan tersebut.

"Assalamualaikum!"

"Waalaikumussalam.. masuk!" Jawab pesyarah lelaki dari dalam. Hana membuka pintu dewan tersebut dan melangkah masuk.

"I see, you late again miss Jeon Hana? Rumah awak tak ada loceng ke?" Bidas pesyarah lelaki itu. Tubuhnya dipeluk.

Asal suara dia macam jebon oppa eh? Tak akanlah..?

"Jeon Hana? Do you hear me?"

Hana tersentak, terus kepalanya diangkat untuk melihat muka pesyarah lelaki yang berdiri dihadapannya. Matanya membulat!

Oh no! No way! Macam mana jebon oppa ada depan aku ni? Apa aku tengah bermimpi lagi ni?!

"Eh? Op- Dr. Jeon?"

"Yes? It's me? Why? Nak saya potong markah projek awak lagi ke em?" Jungkook menyindir. Hana ketap bibir. Pipinya digaru. Bingung.

"Tidak! Jangan dipotong! Saya minta maaf sebab lambat. Saya janji tak akan lambat lagi. Maafkan saya." ujar Hana dengan mimik muka belas kasihan.

"Hmm. Fine! Saya maafkan awak untuk harini. But, if awak lambat lagi.. Say goodbye to your project hmm?"

"Yes! I'm promise! Thanks Dr. Jeon."

"Ok. Awak boleh pergi ke tempat duduk awak. Sebelum saya berubah fikiran." kata Jungkook sinis. Hana menghela nafas berat. Sabar sajalah.

"Ya!"

Hana berlalu ke tempat duduknya dengan tergesa-gesa.

"Ehem! Today I want you all for me a special working group. I'm going for a title each group. I want a group of 4 or 5 people. Tomorrow I will have a presentation. Each group make a presentation, I will score 50% percent. groups that make a good presentation, I give bonus points for their group. I would like to have cooperation and tolerance in society. Understand guys?"

"Yes! We're understand Dr. Jeon!"

"Okay! Now we can start."

• • • • •

LANGKAH kaki dihayun menuju ke bilik kerja Jungkook yang berada di tingkat 5. Dia mahu penjelasan yang cerah daripada Jungkook.

Tiba dihadapan bilik, lantas dia mengetuk pintu bilik tersebut.

Lecturerku, Suami Aku (J.J.K FF) [C]√Where stories live. Discover now