Part 52

1.9K 65 4
                                    

•••••••

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

•••••••

"TAHNIAH Hana! Kau memang, best student lah!"

Hana senyum kecil bila kawan-kawannya memujinya.

"Thanks. Korang pun, terbaik juga."

"Hana, parents kau tak datang ke? Inikan hari graduation kita?" Soal Woozi. Manakala yang lain memandang Hana.

"Aku tak tau."

Hana memeluk gulungan sijil sarjana muda, miliknya. Hari ini adalah, hari bersejarahnya. Namun, orang yang dia sayangi tidak datang meraih kebahagiaannya termasuk Jungkook. Sudah seminggu, lelaki itu menghilang.

"Hana!"

Hana terperanjat bila mendengar suara jeritan Daehwi.

"Apa?" Hana memandang Daehwi bingung.

"Parents kau dan mentua kau datang. Diorang tunggu kau kat situ." Ujar Woozi.

Terus kepala Hana, mencari kelibat keluarganya dan juga mentuanya.

Dia tersenyum lebar, bila menangkap kelibat ahli keluarganya.

"Korang aku pergi dulu!"

Daehwi, Guanlin, Woozi dan Jihoon mengangguk kepala.

"Wei, aku pun nak pergi cari keluarga aku dulu. Bye."

"Aku pun. Nanti kita lepak semula."

Mereka berempat mengangguk kepala dengan senyum manis. Mereka berempat berpisah disitu, untuk mencari ahli keluarga masing-masing.

••••••

"TAK sangka, omma dapat menantu yang tiptop! Memang terbaik lah!" Puan Jeon memeluk tubuh Hana kejap. Kedua belah pipi gadis itu dikucup lembut.

"Tahniah Hana." Tuan Jeon tersenyum, menepuk bahu Hana.

Hana tersenyum manis.

"Tapikan.. kanda takda. Dia memang tak kisah, tentang Hana kan? Mentang-mentang ada pompuan lain, Hana ni sampai dia lupa. Lelaki tak guna."

Kedua belah ahli keluarganya terdiam. Termasuk juga Taehyung dan kawannya yang datang, mereka semua terkejut mendengar perkataan yang keluar dari mulut Hana. Terutama ahli keluarga Kim dan keluarga Jeon yang belum tahu, tentang perkara itu.

"Apa maksud kamu Hana? Jungkook ada pompuan lain?" Sergah Puan Jeon, memegang kedua bahu gadis itu.

"Cakap Hana! Apa yang kamu sembunyikan dari kami." Tuan Kim, ayah kepada Hana bersuara tegas. Mereka memandang Hana tajam.

"Wei, aku rasa Hana tak percayakan Jungkook lah." Bisik Jimin kepada mereka berlima. Mereka mengangguk.

"Apa Kita nak buat?"

"Kita tengok dulu apa yang jadi."

Mereka berlima memandang Yoongi dengan kening bertaut hairan.

"Maksud kau?"

Yoongi menyunggingkan senyum senget sambil menjungkit keningnya.

"Apa kamu cakap! Jungkook buat macam tu! Budak tu memang minta kaki lah!" Puan Jeon dan Puan Kim mengetap bibir. Geram.

Hana apa kepercayaan kau, untuk Jungkook sudah mula memundar? Bukankah Jungkook, pernah minta kau percayakan dia? Apa kau dah buat Hana? Desis hati Hana. Menyoal dirinya sendiri.

Tanpa sedar, air mata jatuh ke pipinya.

Taehyung dan kelima kawannya perasan akan hal itu. Mereka berenam, terus membuang muka.

••••••

DADA, kirinya diramas kasar. Hatinya bagai ditusuk beribuan jarum. Sakit sangat.

"Sakitnya." Rintih Jungkook. Makin kuat, dia meramas dadanya. Mukanya mula memucat, tidak berdarah.

Dia memegang hidungnya bila berasa ada sesuatu, mengalir. Panas dan melekit.

Dia mengesat hidungnya dengan tangan. Jungkook menatap telapak tangannya, terdapat tompokan darah merah yang segar.

"Darah?" Tangannya mengeletar. Laju saja dia mengelap tangannya, menggunakan selimut.


********
Tbc 👋

Lecturerku, Suami Aku (J.J.K FF) [C]√Where stories live. Discover now