••••••
BONET kereta ditutup, setelah menyumbat barangan keperluan dapur yang dibelikan tadi.
Jungkook mengerling kesekitar, tempat parkir kereta dalam bangunan Mall itu. Agak lenggang, dan sedikit sepi.
Perasaannya, mengatakan seperti ada yang mengikuti dirinya.
"Apa, perasaan aku je kut?"
Buat sekian kali, Jungkook mengedar pandangan sekeliling. Bila tidak mendapati, sesiapa yang mencurigakan. Dia berpaling, menuju ke pintu kereta.
Belum sempat, butang alarm kereta ditekan. Mulutnya ditekup dari belakang. Jungkook memberontak kasar, kakinya menendang-nendang segala arah.
Lama-kelamaan, Jungkook makin lemah dan tidak berdaya untuk berontak minta dilepaskan. Dia pengsan.
"Angkat dia!"
Mereka berdua menutup kepala Jungkook dengan kain hitam. Dan diusung Jungkook, masuk kedalam sebuah van hitam.
"Leo, suntik ubat bius kat dia."
Leo mengangguk kepala, memandang Remy yang sedang memandu.
Dia mengambil jarum yang sudah diisi ubat bius, didalam kotak hitam. Mata jarum yang tajam itu, dihala ke leher Jungkook. Ditekan sehingga habis, masuk kedalam tubuh Jungkook.
"Selesai."
"Good!"
••••••
"MANA, mamat tu pergi huh? Sekarang tak balik-balik lagi? Apa dia pi melencong ke lain ni?"
Hana mundar-mandir diruang tamu. Telefonnya digigit geram. Sedari tadi, dia telefon Jungkook tidak dijawab.Perasaannya bercampur-baur. Tidak tenang.
"Jawab lah kanda! Apa susahnya nak angkat ni? Ish! Buat apa pakai phone kalau, orang call tak jawab? Buat sakit, hati kita aje. Atau, dia keluar dengan pompuan gedik PA dia tu? Kalau betullah, balik nanti mamat tu. Akan aku kerat-kerat empat belas, sebab main kayu tiga suku belakang aku." Dengan geram, skrin telefon ditekan-tekan kasar.
Dia menghempas kasar punggungnya diatas sofa. Dia dengan kesal, mendail nombor sepupunya.
"Halo."
"Yah! Kim Taehyung, apa mamat renab tu ada dengan oppa?!"
Taehyung diseberang sana, menjauhkan telefon daripada telinganya bila Hana menjerit katak tiba-tiba.
"Yah! Kalau iya pun, jangan lah jerit. Kau ingat suara kau, sedap untuk didengar ke hah? Suara pula macam tikus."
"Haram kau taetan!"
"Taetan jangan main lah setan tikus, ada apa kau call aku senja-senja maghrib ni?"
Hana mendengus kasar.
"Ni aku nak tanya. Jungkook renab aku tu pi mana? Dia ada dengan oppa ke?"
"Asal kau tanya aku? Macam lah aku ni ayah dia, yang nak jaga dua puluh empat jam. Jungkook tu dah besarlah, pandai lah dia nak jaga diri dia tu. Umur pun dah dekat, nak masuk berbini tiga lagi."
"Haram Taetan. Bini-bini or madu-madu lebah jangan mention ok? Atau aku repot kat, bini kau tu yang kau ada niat nak pasang bini baru. Biar kena halau tidur kat luar malam ni. Maybe cekik leher kau tu, sampai patah berkeping-keping. Esok boleh tanam dalam kubur terus."
Taehyung mengerang kesal mendengar suara mengejek Hana.
"Hmm. Whatever, btw aku tak tau Jungkook kat mana. Last aku jumpa dia, kat Mall."
"Dia buat apa kat Mall?"
"Jumpa klien."
Hana mengangguk kepala.
"Lepastu?"
"Three!"
"Betul-betul lah Kim tempayang Taehyung."
Taehyung mendengus kasar.
"Aku tak tau, oklah. Aku nak pi mandi. Nanti aku try tanya member aku. Mana tau, Jungkook tengah lepak dengan diorang. Nanti aku info kau pula. Bye, Singa jadian!"
"Kalau kau ada depan aku karang ni, memang kena lah kau. Ish, geramnya aku." Rungut Hana kesal. Telefonnya dicampak ke meja kopi.
"Mamat renab ni, tak reti-reti nak balik lagi? Dah lah, barang dapur habis. Nak masak makan malam macam mana, kalau bahan untuk masak tak ada."
Nombor Jungkook didail semula, namun hambar kerana tiada panggilan daripadanya dijawab.
"Jagalah kau nanti Kanda."
******
Tbc 👋Hai readers, sorry for this chapt yg sikit hambar dan bosan. Sorry eh, sya menaip dengan keadaan ngantuk 😪 hehe.
YOU ARE READING
Lecturerku, Suami Aku (J.J.K FF) [C]√
Fanfic"Aura dia... Lain macam. Susah dijangka dan susah untuk diluluhkan hati sebeku ais batu. Tunggu masa untuk dia cair dengan panahan cinta si isteri yang berusaha memikat hati si suami yang beku tak tuntuang itu." Start : 27/2/18 End : 1/10/18 Status...