Satu, dua, tiga dan empat Jungkook telan liur yang berasa sangat susah untuk dia telan. Membulat matanya melihat pemandangan panas dihadapan. Tubuhnya tegang dan kaku.
"Meow meow."
Mampus! Dia buat suara kucing manja minta aku nak tendang dia aje!
Hana merangkak ke arah Jungkook yang bersandar di kepala katil itu. Bibir bawah digigit nakal dan mata melirik Jungkook dengan pandangan mengoda.
Gulp!
"Stop it!" Jerit Jungkook menghalang Hana daripada mendekat.
"Meow meow..."
Gadis itu tidak menghiraukan kata-kata Jungkook. Dia tersenyum nakal dan makin mendekat sehingga Jungkook ditindihnya.
"Kau nak apa budak?!"
"Meow..."
"Jangan buat bunyi kucing setan! Cakap macam biasa lah!"
Mata Jungkook dipaku tajam ke wajah Hana yang berada diatasnya.
"Grrr...''
"Kyaaaaaaa!?"
Jungkook menjerit nyaring kerana wajah Hana tiba-tiba berubah menjadi buruk dan bernanah. Rambut Hana panjang menyapu lantai bilik.
"Oh tidak! Kau memang setan."
••••••
"HAH hah!" Jungkook terbangun daripada mimpi menyeramkan itu. Peluh yang merintik didahi dikesat kasar. Dadanya diusap untuk mengurangkan rasa debaran.
Pandangan mata diedar segenap bilik tidurnya. Helaan nafas panjang dihembus, tatkala mendapati tiada sesiapa di dalam bilik itu melainkan dirinya.
"Fuh! Mimpi apa yini! Menakutkan! Gila!"
Rambut diserabai. Kepala ditunduk kejap. Lama dia macam itu. Dahinya berkerut tatkala berasa ada yang memerhatikan dia. Perlahan-lahan kepala didongak. Apa yang dia nampak saat dia angkat muka....
"Bah!"
"Argh! Hdygdtyd!"
Gedebuk!
"Aduh!"
"Oppa!!"
•••••
JUNGKOOK menghentikan langkahnya. Dia merenung wajah Hana yang tersenyum di meja makan.
Dia waspada. Antara mahu mendekat atau menjauh.
"Oppa jom makan." ajak Hana. Dia menerpa Jungkook yang berdiri kaku dilaluan untuk kemeja makan.
Laju tangan Jungkook naik.
"Stop it!"
Hana berhenti melangkah. Jarak dia dengan Jungkook hanya tinggal beberapa langkah saja.
"Kenapa?"
"Kau.. kau siapa hah?!"
Eh! Raut wajah Hana berubah. Bingung dan pelik dengan perangai Jungkook pada pagi itu.
"Eh? Apa oppa ni? Oppa nak buat lawak mega ke pagi-pagi ni? Saya bagi satu Ha untuk oppa, sebab lawak oppa tak seberapa nak lawak." Bidas Hana selamba.
"Kau bukan Hana kan? Sebenarnya kau setan huduh yang menyamar jadi Hana kan? Ngaku cepat?!"
"Setan? Yah! Ni saya lah bukan...''
"Kau tak nak mengaku ye? Sini kau setan kecil!"
"Saya bukan setan lah! Yah oppa!"
Hana menepis tangan Jungkook yang memegang kepalanya kencang.
"Diam! Aku nak kau keluar dari tubuh ni! Keluarlah kau!"
"Aish oppa.."
"Mambang Tanah, mambang air, mambang api, mambang segala jin iblis setan keluar lah kau dari tubuh ini! Keluar! Fuh! Fuh!"
Kepala Hana digoyangnya laju membuat Hana berpinar-pinar. Nak pitam pun ada. Habis muka dan kepalanya basah kerana liur Jungkook terpercik kearahnya. Euwww!
Gedebuk!
Tubuh Hana terjelepuk ke atas lantai kerana pening kepala akibat perbuatan Jungkook kepadanya. Dah bengong apa suaminya itu. Dia memegang kepalanya seraya mengurut perlahan. Hana merenung Jungkook tajam.
"What the fish? Kau dah keluar belum dari tubuh ni setan!"
"Yah jebon oppa! Oppa nak bunuh Hana ke apa! Saya bukan setan lah! Ni manusia original lah! Bengong!"
Jungkook tersentak dengan sergahan tiba-tiba daripada Hana itu. Kedua belah tangan melekap didada, dengan raut wajah yang terkejut.
"Oh! Jebon seksi boleh bercakap! Auch!"
******
Tbc 👋Sorry chapt ni agak x memuaskan hati readers, but have fun. See you next chapt. (๑¯ω¯๑)
YOU ARE READING
Lecturerku, Suami Aku (J.J.K FF) [C]√
Fanfic"Aura dia... Lain macam. Susah dijangka dan susah untuk diluluhkan hati sebeku ais batu. Tunggu masa untuk dia cair dengan panahan cinta si isteri yang berusaha memikat hati si suami yang beku tak tuntuang itu." Start : 27/2/18 End : 1/10/18 Status...