Hoofdstuk 2

390 26 8
                                    

Hoi, voordat je gaat lezen, kan ik je vertellen, dat aan het begin de hoofdstukken heel kort zijn. Later worden de hoofdstukken langer, alleen nu nog even niet.

Bedankt voor het lezen en laat een reactie achter ;)

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Hoofdstuk 2

Thomas

Het was nog maar net avond, toen ik de varkens en kippen ging voeren. Het was winter, en buiten was het al donker. Ik stond midden op het land. Even verderop kon je de omtrekken van een kleine boerderij zien.

Ik liep naar de schuur, waar de varkens en kippen samen in een hok zaten. De meeste kippen waren nog in ons huis, maar ze zouden me waarschijnlijk wel volgen.

Ik stond voor de schuur met mijn zak voer, toen ik iemand hoorde huilen. Ik fronste. Een meisje? In onze schuur?

Ik opende langzaam de deur, die luid kraakte. Het gesnik stopte geschrokken. Ik ging de schuur binnen en zag een meisje zitten. Ze was ongeveer zestien, met lange golvende zwarte haren en heldere blauwe ogen waarmee ze me angstig aankeek. Ze had een lichtblauwe jurk aan. Ze was duidelijk een rijk meisje.

'Wie - wie ben jij?' Vroeg ik verbaasd. Het meisje stond snel  op en deinsde naar achteren. Daarna aarzelde ze, maar rechtte haar rug toen. Ze keek nogal hooghartig nu. 'Elizabeth  Maria Theresa Blauw.'

Thomas zuchtte en schudde de gedachten van zich af. Nee, hij had nu een nieuw meisje gevonden.

Maar hoe zit het met je wraak, Thomas?

Dat kon wachten. Wraak nemen kan altijd nog. Eerst haar veroveren.

Zijn keel begon te brandden. Dorst.

Thomas zuchtte vermoeid en schudde zijn hoofd. Hij moest minder aan de meisjes denken. Daar kreeg hij alleen maar dorst van.

Hij stond op van zijn stoel uit de woonkamer. Zijn schoenen echode op de plavuizenvloer van zijn huis. In de hal pakte hij zijn jas, deed hem aan en opende de deur. Een windvlaag blies in zijn gezicht, maar hij voelde de kou niet. Hij voelde niets.

Nog geen drie seconden later stond hij voor het hek van zijn huis. Hij verliet zijn terrein, op zoek naar een geschikte voedselbron voor vandaag.

William

Hij stapt van de boot af en keek om zich heen. Engeland. Een nieuw land voor hem. Hij was hier nog nooit geweest.

Hij had het spoor gevolgd. Niet dat die er echt was. Hij wist gewoon wanneer iets het spoor van hem was.

Thomas moest hier zijn.

ThomasWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu