Hoi allemaal (jaa elke lezer ;) )
Ik wil jullie echt bedanken voor élke reactie, read en vote. Ik heb nu 4.05K reads en 470 votes! Ik ben er heel blij mee.
Nog eens bedankt en geniet van het nieuwe -ietswat korte - hoofdstuk.Hoofdstuk 30
ThomasHij greep de weerwolf van achteren en sloeg hem meteen knock-out. Zijn grootste tegenstander van de drie was uitgeschakeld.
Dit had hij allemaal met Skye opgezet. Skye keek verschrikt naar de drie jongens.
Oké hij had een beetje tegen haar gelogen. Nou ja, meer er om heen gedraaid.
***
'We krijgen bezoek.'
'Wie?' Mijn mooie Skye keek mij vragend aan. Haar bruine ogen straalden nieuwsgierigheid uit'Mensen die je kwaad willen doen.' Zei ik, en ik deed expres heel bezorgd. Technisch gezien wilden haar vrienden haar pijn doen door haar weg te halen bij mij.
'Ik kan je beschermen, maar je moet mij helpen.' Zei ik. 'Gil dat je mij haat, schreeuw de ergste dingen die je binnen schieten. Dit doe je als ik je het teken geef. Oké? Je huilt er bij. Ze zullen op je af komen. Zodra de deur open gaat, grijp ik ze van achteren.'
Ze knikte alleen en stelde geen vragen, al zag ik aan haar gezicht dat ze héél veel vragen had.
'Oké. Doen we.'Ik greep haar hand en kneep. Ze glimlachte.
***
Weerwolf lag bewusteloos op de grond en de broer van weerwolf had hij al vastgebonden.
Alleen Skyes broer verzette zich hevig. Hij leek snel bekomen te zijn van de schrik en greep een stuk hout uit zijn binnenste jaszak. Hij wilde steken, maar Thomas sloeg de staak neer.
'Thomas - lief - stop!' Riep Skye geschrokken. 'Stop - ik leg het ze uit! Doe ze geen pijn.'
Haar chocolade ogen keken Thomas smekend aan. Ze pruilde, wetend dat hij daar niet tegen kon.
Maar hij was geen softie.
'Leg het ze maar uit, als je beneden zitten!' Snauwde hij. Skye leek geschrokken en werd kwaad. Ze sprong op.
'Zeg hoor eens -'
Thomas luisterde niet eens en was al weg met twee van de jongens. De bewusteloze kon nog wel even blijven liggen.Zou ze alledrie opsluiten in de kelder.
Skye sloeg Thomas toen hij terug kwam. Zijn wang kleurde kort rood, al was dat zo weer weggetrokken.
'HOEZO WILLEN MIJN BROER EN MIJN BESTE VRIEND MIJ KWAAD DOEN?' Schreeuwde ze boos. 'Ze wilden je bij mij weghalen. Ik wil dat je bij me blijft.' Antwoordde Thomas kalm.
'Ik kon reuze goed zelf uitleggen wat er aan de hand was hoor!' Ze zette koppig haar handen in haar zij.
'Ze zullen zien dat met mij niet te spotten valt. Ze breken in in mijn huis. Dat hadden ze onder geen enkele reden mogen doen.'
Thomas sleurde Sjors mee naar beneden.
Skye
De rotzak! Hij wist heus wel dat Avan, Brandon en Sjors haar niets deden. Ze zouden haar toch niet tegen haar wil meenemen...?
Skye dacht daar dieper over na. Nou ja, misschien hadden ze dat wel gedaan...
Stoppen met nadenken over wat er had kunnen gebeuren. Stop met piekeren over Thomas en hoe hij in elkaar zit. Je zult het nooit weten...
Maar waarom deed Thomas weer zo raar? Hij was zo over-bezorgd.
Skye zag dat Thomas de deur open had gelaten en ze pakte haar kans. Ze sprong op en liep de kamer op een drafje uit. Ze had honger!
Misschien moet je even wachten met eten en kijken hoe het met de anderen gaat.
Skye nergeerde de stem en liep straal naar de keuken. Ze zocht alle kasten door, want ze had nog niet de kans gehad om alles te verkennen in Thomas' huis.
Uiteindelijk vond ze een zak chips en maakte die gretig open.Overbezorgd, maar Thomas kon niet denken aan eten voor haar?
'Skye?' Thomas liep de keuken nonchalant binnen. Skye ging zitten op het aanrecht en at de zak op. Thomas leunde tegen het eiland aan en keek haar geamuseerd aan. Zijn handen hadden de tafel achter hem vast en zijn ogen volgden elke hap.
Skye voelde zich ongemakkelijk, maar ze wilde haar zak niet delen met hem. Trouwens, het was geen bloedsmaak of zo.
'Wat kijk je nu?' Mopperde ze blozend. 'Je eet schattig.' Zei hij liefkozend. Skye kreeg kippenvel en sloeg haar ogen neer.
'Thom?' 'Skye'tje?' 'Laat je ze vrij?' Opperde Skye. Ze hief haar hoofd op en keek hem hoopvol aan.
Het bleef even stil. Er was geen emotie van Thomas' gezicht te lezen. 'Vrijlaten?' 'Ja? Sjors, Brandon en Avan. Het zijn mijn vrienden.'
'Hm... ik zal er over na denken.' Daarmee was de zaak afgedaan, zag Skye aan zijn gezicht. Hij wilde verder geen woord meer zeggen er over.Skye zuchtte diep. Dit was raar. Haar leven klonk net als een slechte film, of soap.
Thomas ging alsnog op jacht. Hij keek Skye scherp aan. 'Als je het waagt om ze vrij te laten als ik er niet ben, haal ik ze terug en dood ik ze.' Waarschuwde hij. Skye sloeg haar ogen neer.
'Ik beloof dat ik dat niet doe.' Zei Skye.
Natuurlijk dacht ze daar heel anders over...
JE LEEST
Thomas
VampireDEEL1: Hij had veel mee gemaakt. Hij had vele gezichten gezien, alleen was maar één persoon zoals zij. Ze leek op háár, had dezelfde stem en dezelfde soort trekjes. Hij was alleen niet de enige in het leven van de nieuwe háár... Maar toch... Sky...