Skye
'Skye, ik denk dat we even moeten praten.'
Haar vader ging aan de keukentafel zitten, met haar rapport in zijn handen. Skye zuchtte diep en ging zitten.
'Wat is er?'
'Ik moet mijn excuses aanbieden. Je rapport is gewoon oké.'
'Weet ik. Mama loopt altijd tegen me te schreeuwen.'
'Je moeder heeft een moeilijke tijd...' zei hij onheilspellend. Skye keek hem scherp aan. 'Wat?'
'Skye... je hebt een-' Op dat moment kwam haar moeder binnen. Ze zag bleek en had gehuild.
Skye dacht na. Wat voor dag was het vandaag? November. Zeventien november. Ze kon zich niet herinneren dat er iemand was overleden op die dag. Of gister. Of ergens in de buurt van deze dag.
Haar oma was overleden in mei, haar opa in februari. Nou, verder was haar tante Bella ook overleden in mei, maar voor de rest niemand.
Haar vader zweeg. 'Hoi schat. Weer verdrietig?' Eliza Wizard knikte.
'Wat is er aan de hand?' Vroeg Skye scherp. Ze keek van haar vader naar haar moeder.
'Dat vertellen we je later wel, schat.' Zei haar moeder. 'Wat er ook gebeurt, weet dat ik trots op je ben.'
Hoezo dat opeens?
Skye snapte er serieus niets van. Maar er was iets aan de hand. En het had zeker betrekking tot haar.
♥
'Wat denk jij?' Skye keek Sjors vragend aan.
'Hm...' Sjors dacht na en speelde met zijn beker thee. 'Misschien is er een vriendin van je moeder overleden.' Zei hij. 'Maar dat jij die toch niet kent.'
Skye trok een wenkbrauw op.
'Oooooooof...' begon Sjors. 'Of je ouders zijn geheime spionnen en moeten binnenkort bij je weg, en dat je moeder daarom huilt en zegt dat ze trots op je is.'
Skye keek hem eerst fronsend aan, maar begon toen te lachen.
'Tuurlijk. Logisch. Dat ik daar zelf nog niet aan gedacht had.'
Sjors grijnsde, en keek naar zijn kop thee die voor hem stond.
Toen Skye stopte met lachen, raakte Sjors haar arm aan.
'Skye...' begon hij op zijn serieuze toon, 'fijn dat je me dit alles toevertrouwd.'
Skye keek hem aan en grijnsde. 'Tuurlijk. Je bent mijn vriend.'
Skye nam de laatste slok van haar thee en propte het laatste stukje koek in haar mond.
'Ink goed gdwaan.' Zei ze met volle mond terwijl ze haar jas van de stoel haalde.
'Ja vind ik ook.' Zei Sjors lachend.
Skye wilde haar tong uitsteken, maar aangezien haar mond vol zat skipte ze dat idee.
Ze deed haar jas dicht en slikte alles door.
'Moet naar Emma.'
'Film avond?'
Skye schudde haar hoofd. 'Nee. Gewoon gezellig bijpraten.'
Sjors knikte begrijpend. 'Ze zal zich vast in de steek gelaten voelen omdat jij zo vaak bij mij ben.'
'Ha zou je willen.'
Sjors haalde zijn schouders op.
'Doei!' Riep ze tegen Sjors en ze liep naar de gang.
JE LEEST
Thomas
VampireDEEL1: Hij had veel mee gemaakt. Hij had vele gezichten gezien, alleen was maar één persoon zoals zij. Ze leek op háár, had dezelfde stem en dezelfde soort trekjes. Hij was alleen niet de enige in het leven van de nieuwe háár... Maar toch... Sky...