Sesi persekolahan kembali bermula. Hari ini, digemparkan bahawa pertandingan Quidditch antara sekolah-sekolah wizard ternama bakal dilangsungkan dalam lima hari lagi. Pertandingan itu dilanjutkan lebih awal atas sebab-sebab tertentu.
"Weh! Tengok siapa player sekolah sebelah! Kang Daniel-Bae Jinyoung-Mark Tuan- siallah Lee Taeyong pun ada!!" jerit Joy keriangan. Wendy dan Seulgi menjadi mangsa kegembiraan Joy. Badan kedua gadis itu digoncang kuat oleh Joy.
"Siapa diorang tu?" tanya Seungwan.
"Kau tak kenal?" soal Seulgi. Seungwan menggeleng. Sebenarnya dia masih kekok dengan Seulgi dan begitu juga sebaliknya. Adalah beberapa kali Seulgi cuba mengelak daripada bertemu Seungwan namun Joy menyatukan mereka semula.
"Hoi! Diorang tu budak famous tahu? Ramai peminat. Taraf diorang sama macam EXO." jelas Joy. Mulut Seungwan membentuk huruf 'O'. Dia nampak tak berminat.
"Orang dah bagitahu, dia boleh buat muka tak peduli. Tahulah boyfriend dia lagi hot.." ujar Joy lalu menolak bahu Seungwan. Ini kalau dibiarkan, makin lama boleh patah tulang Seungwan kena tumbuk dengan Joy.
"Boyfriend? Siapa?"
"Senior Chanyeol lah.."
"What?! No!! Siapa cakap?!"
"Tak payah tipulah. Haritu dekat hospital kemain sweet lagi. Dia bersungguh-sungguh mintak house-elf sediakan bubur baru untuk kau walaupun sebenarnya dah ada yang dah siap. Kitorang mati-mati ingat dia nak racun kau. Lepastu kau tahu siapa pergi keringkan baju kau? Senior tu lah. Lepastu yang tak henti-henti jerit cari doktor sampai kena halau lagi. Siapa lagi kalau bukan your boyfriend.." jelas Joy.
Seungwan terdiam kerana tergamam.
"Dia buat..semua tu?" tanya Seungwan. Joy mengangguk. Dia mencuit bahu Seulgi agar gadis itu menyokongnya.
"Hm. Haah. Kitorang nampak dengan mata kepala kitorang sendiri.." jawab Seulgi. Seungwan terus memandang kearah papan notis. Nama pemain untuk sekolah mereka juga dipaparkan di situ.
Hogwarts Player
1. Cedric Diggory (Leader, Chaser)
2. Park Chanyeol (Seekers)
3. Kim Jongin (Beaters)
4. Oh Sehun (Beaters)
5. Jeon Jungkook (Chaser)
6. Kim Junmyeon (Keeper)
7. Min Yoongi (Chaser)Pemain Hogwarts semuanya diambil dari keempat-empat rumah. Mereka bertujuh akan berlawan dengan pemain dari sekolah lain.
"Jom masuk kelas. Nanti Profesor Siren marah pulak.." ajak Joy. Dia tak berapa suka sebenarnya dengan Profesor Siren setelah kejadian tuduhan mencuri keatasnya itu. Dia masih menyimpan dendam dengan Sehun. Entah kenapa lelaki itu dah tak pernah menyapanya setelah kejadian hari itu. Takut la tu. Rasa bersalah lah tu. Iyakan iyakan?
...
Seungwan mendaki satu-persatu anak tangga sehinggalah sampai di tingkat paling atas. Dari situ, dia dapat melihat pemain-pemain Quddicth yang sedang berlatih untuk pertandingan penting itu.
Dua puluh minit dia tunggu, akhirnya latihan tamat. Mereka diberikan rehat selama setengah jam. Chanyeol yang perasan akan kehadiran Seungwan terus terbang kearahnya dengan laju melintasi Cedric yang sebenarnya ingin menyapa gadis itu juga.
"Buat apa dekat sini? Bahaya lah.." ujar Chanyeol lalu mengambil tempat disebelah Seungwan. Dia nampak Cedric sudah beredar. Senyuman sinis diberikan.
"Nah.." Seungwan menghulurkan air mineral kepada Chanyeol.
"Apa ni?"
YOU ARE READING
(C)Potter [EXOVELVET]
FantasyHalf-blood. Kerana takdir itu, dia terpaksa melindungi dirinya di Hogwarts daripada muggle. Ingatkan dia dah selamat, rupa-rupanya masih banyak bahaya menanti termasuklah Park Chanyeol, ketua Slytherin. "Aku tak akan suka dia," "Senior memang suk...