Seungwan terus menerpa kearah Irene. Dia menumbuk gadis itu dengan sepenuh tenaganya. Irene mengelak.Dia mengeluarkan sihirnya melalui hujung jarinya dan mengarahkannya pada Seungwan. Lantas ianya ditembak pada gadis berketurunan Potter itu.
Seungwan berlari menyelamatkan diri. Dia cuba untuk menyerang Irene dari belakang namun kuasa Irene nampaknya sudah bertambah sekarang. Dia sudah tiada jalan lain. Dia perlu mencari akal baru dan mengetahui kelemahan Irene.
Seungwan berlari keluar dari dewan menuju ke muzium Hogwarts. Dia pasti ada sesuatu disana yang dapat membantunya. Irene pula mengejek Seungwan kerana menganggap yang gadis itu pengecut dek kerana lari dari medan pertempuran. Dia mengejar Seungwan.
Seungwan mengunci pintu muzium dan mula meneliti satu-persatu harta berharga milik Slytherin. Semuanya nampak biasa sahaja. Pintu muzium ditendang kuat oleh Irene. Masa Seungwan kini semakin suntuk.
Dia terpandang satu buku kecil yang mempunyai corak ular diatasnya. Dia menumbuk kaca yang melindungi buku tersebut dan mula membacanya. Anehnya, bahasa yang ditulis didalamnya bukanlah bahasa yang biasa kita dengari didunia ini.
Ianya bahasa ular! Seungwan dapat memahami bahasa ular berkat darah Potternya.
Dia mula menghafal sihir-sihir yang patut digunakannya untuk memulihkan Irene. Tak semena-mena, pintu muzium melayang sehingga melekat didinding.
Seungwan menyorokkan buku tersebut dibelakang badannya. Irene datang mendekati.
"Kau dah tak boleh lari pengecut.." ujar Irene, sinis.
Seungwan pura-pura takut. Dia mengundur ke belakang.
"Bersedia untuk ucapkan selamat tinggal kepada dunia?" soal Irene. Seungwan menggeleng.
"Kau yang patut ucapkan selamat tinggal.." balas Seungwan. Riak wajahnya berubah menjadi sinis. Kening Irene terjongket.
Seungwan mula menyeluk poketnya untuk mengambil tongkat saktinya namun, tak disangka-sangka tongkat saktinya tiada. Pasti ianya terjatuh didalam dewan tadi. Seungwan mencarut dalam hati.
Kerana tak mengerti dengan perlakuan Seungwan, Irene ketawa sinis. Dia yakin pasti Seungwan ingin membunuhnya sekarang namun gagal kerana tidak memiliki tongkat sakti ditangannya.
"Oh. Uno." ujar Irene.
Dum! Dum! Dum!
Sinar sihir dilempar kearah Seungwan secara bertubi-tubi. Seungwan berlari dan mengelak disebalik khazanah berharga itu.
Hampir kesemua khazanah rosak disebabkan Irene. Gadis itu semakin menjadi-jadi.
Entah dari mana, Chanyeol masuk dan menolak Irene jatuh. Jubah Irene ditarik dan dibakar menggunakan tongkat saktinya. Sedikit kuasa sihir purba keluar dari badan Irene. Pada saat itu, Chanyeol nampak pedang legenda milik Slytherin pada pinggang Irene. Dia yakin, pasti ianya ada kena mengena dengan pedang itu.
"Cukuplah Irene! Kau ambillah gelaran apa pun yang kau tapi jangan apa-apakan Seungwan!" rayu Chanyeol.
Dia berdiri melindungi Seungwan yang sedang berlindung dibawah meja.
"Tak semudah itu," balas Irene.
"Apa lagi yang kau nak?!" marah Chanyeol.
"Perempuan tu patut mati!" balas Irene, garang.
"Tapi kenapa?!"
"Sebab dia dah cederakan aku! Dia buat aku tak dianggap pun oleh sesiapa! Dia buat impian aku musnah! Disebabkan keluarga dia, Slytherin dianggap jahat!" jelas Irene.
YOU ARE READING
(C)Potter [EXOVELVET]
FantasyHalf-blood. Kerana takdir itu, dia terpaksa melindungi dirinya di Hogwarts daripada muggle. Ingatkan dia dah selamat, rupa-rupanya masih banyak bahaya menanti termasuklah Park Chanyeol, ketua Slytherin. "Aku tak akan suka dia," "Senior memang suk...