Part 37 : Reincarnated of Lord Voldemort

394 44 2
                                    


Hari perlawanan terakhir akhirnya tiba. Seungwan tetap bersemangat untuk turut serta walaupun dia masih belum sembuh sepenuhnya. Dia dan Chanyeol masih tidak bercakap antara satu sama lain. Kebanyakkan waktunya hanya dihabiskan bersama Sehun walaupun lelaki itu juga tidak kerap bercakap atau lebih tepat lagi separuh bisu.

Mereka sudah bersedia dengan pakaian berperisai. Pedang khas setiap rumah sudah berada disisi pinggang masing-masing. Seungwan mengikat rambutnya menggunakan getah rambut yang diberikan oleh Sehun tadi. Nasib baiklah lelaki itu membuat persediaan awal. Macam tahu-tahu je yang dia rimas dengan rambut panjangnya ini.

Serabut pula apabila rambutnya yang mengurai panjang itu mengganggu penglihatannya.

"Beauxbatons dan Hogwarts? Adakah anda sudah bersedia?!" jerit pengacara. Para penonton bersorak riang. Riuh keadaan mereka sekarang.

Perlawanan pula dijalankan pada waktu malam jadi ianya lebih menyeronokkan bagi mereka.

Kedua-dua pasukan mengambil tempat masing-masing. Bersedia untuk masuk ke dalam labirin. Setiap ahli kumpulan perlu berpecah dan mencari jalan ke tengah-tengah labirin dan mendapatkan pedang api. Sesiapa yang berjaya membawa piala itu keluar dari sana, maka kumpulan tersebut akan menjadi juara.

"Beaux—.batons!! We're!! Champion!! Eyy macarena—" teriak Rose, Junhoe dan Jennie. Seungwan, Sehun dan Chanyeol menoleh kearah kumpulan itu. Mereka kelihatan kekok untuk melakukan greeting seperti itu.

Sehun berdeham dan tidak menghiraukan kedua ahli kumpulannya itu. Dia lebih rela mati daripada memalukan diri sendiri seperti itu.

"Peserta sila ke garisan permulaan," pinta pengadil. Kumpulan Hogwarts dan Beauxbatons mara ke hadapan. Keadaan menjadi sunyi. Penonton fokus dengan permainan yang bakal dijalankan.

"Dalam kiraan..tiga..dua..satu..mula!"

Pancaran bunga api dilepaskan ke udara menandakan perlawanan bermula. Setiap peserta masuk ke lorong yang berlawanan. Mereka berpecah setelah bertemu lorong-lorong yang memerlukan mereka untuk mencari jalan yang sebenar.

Seungwan pergi ke arah utara, Sehun kearah timur manakala Chanyeol kearah barat.

Begitu juga dengan kumpulan Beauxbatons. Awalnya, mereka masih dapat melihat cahaya matahari namun secara tiba-tiba, keadaan sekeliling menjadi malap. Hal ini menyukarkan mereka untuk melihat. Mujurlah ada tongkat sakti yang membolehkan mereka membuat cahaya tiruan namun itu hanya akan menarik perhatian musuh.

Sewaktu Seungwan melewati lorong tersebut, dia terserempak dengan Jennie yang turut sama mencari mangsa. Cepat-cepat gadis itu menyorok didalam belukar dan menekup mulutnya.

Dia tidak boleh tertangkap sekarang. Mujurlah badannya itu agak kecil jadi membolehkan dia menyorok didalamnya. Tapak kaki Jennie semakin kedengaran. Gadis seksi itu memusingkan pedangnya dengan sebelah tangan sahaja sambil mengunyah gula-gula getah.

pop!

Bunyi gula-gula getah meletup. Jantung Seungwan berdegup dengan kencang. Dia tahu kekuatan Jennie yang sebenar jadi dia perlu berhati-hati.

"Aku tahu kau ada dekat sini..Keluarlah.." usik Jennie. Jennie berdiri betul-betul dihadapan tempat Seungwan bersembunyi. Mulutnya ditekup dengan semakin kuat.

Kemudian, Jennie beredar dan menjauhi tempat tersebut. Seungwan berkira-kira mahu keluar. Hatinya gusar. Tapi kerana tidak mahu menjadi pengecut, dia keluar juga dari tempat persembunyian. Saat dia menoleh kearah kirinya, kelihatan Jennie yang sedang membelakanginya.

Cepat-cepat Seungwan berlari menyelamatkan diri sesaat sebelum Jennie menoleh.

Gadis itu kembali ke tempat persembunyian Seungwan dan memeriksanya disana. Seungwan menarik nafas lega kerana berjaya meloloskan diri daripada ditangkap. Dia terus berlari menjauhi tempat tadi.

(C)Potter [EXOVELVET]Where stories live. Discover now