Part 40 : Dead?

403 43 4
                                    


Irene perasan yang Seungwan dan Chanyeol yang ingin beredar dari sana. Dia segera mengarahkan sang ular gergasi untuk beralih kearah mereka berdua. Senyuman sinis dipamerkan.

"Mati kau. Aku akan jadi penerus Wizarding World yang satu-satunya. Dunia sihir ni akan jadi milik aku!" Ujar Irene dengan tamaknya.

Ular tersebut mengaum kuat dan mula bergerak kearah mereka.

Kyungsoo segera memijak tanah sekali lagi dan memaku pergerakan si ular gergasi. Sekali tarikan sahaja, ular itu mampu mengeluarkan ekornya daripada digari pada tanah.

Jongdae menyerang dengan kilat buatan daripada tongkat saktinya. Kilat itu tersasar dan mengena pada sebelah mata si ular. Ia meraung kesakitan dan hilang keseimbangan.

Pada saat itu, Minseok pula mengeluarkan kuasa ais dengan tongkat saktinya. Dia mencucuk ais tersebut ke badan ular agar ianya jatuh.

Tepat jangkaannya, ular tersebut tumbang ke tanah. Irene yang berada diatas kepala ular tadi turut hilang keseimbangan dan melayang jatuh.

Tanpa berlengah, Junmyeon berlari menyelamatkan gadis itu. Dia menyambut Irene daripada terluka.

Tangan lelaki itu patah saat menyambutnya. Irene pula tidak mengalami kecederaan. Dia bangun dan menolak Junmyeon jauh darinya.

"Tak payah buat baik dengan aku!" marah Irene. Menggunakan sebelah lagi tangannya, Junmyeon memegang tangan Irene.

"Berhenti lah Rene. Tak ada gunanya kau buat semua ni. Tak berbaloi!" pujuk Junmyeon.

Dia tahu Irene tidak sejahat ini. Irene sebenarnya orang baik yang tersakiti sahaja. Dia juga mungkin telah salah dalam memilih rakan pergaulan. Lagi-lagi apabila dalam lingkungannya hanyalah orang-orang Malfoy.

Irene berdecit.

"Kau salah. Takhta tu berbaloi untuk aku. Kalau aku dapat bunuh satu-satunya ahli keluarga Potter, orang akan sanjung aku! Orang akan kenal aku! Orang akan sayang aku! Itu kau kata tak berbaloi?!" jerit Irene. Wajahnya berkerut, marah.

"Keluarga Malfoy keluarga pure-blood suci! Dan aku akan kembalikan kegemilangan itu! Keluarga aku sepatutnya disanjung dan ditakuti!"

Junmyeon menggeleng kecil.

"Cuba kau fikir balik. Kalaulah katakan kau bunuh Seungwan, itu tak akan mengubah fakta yang kau telah membunuh orang walaupun kau akan disanjung oleh orang-orang yang dengki dengan keluarga dia! Rekod kau akan jadi buruk! Fikirlah Rene. Orang sangjung kau sebab takut bukan sebab orang hormat kau!" Ujar Junmyeon.

Irene diam sebentar. Dia seolah-olah sedang berfikir. Junmyeon bangun dan memegang bahu Irene.

"Benda tu salah Rene. Membunuh tu salah," sambung Junmyeon. Irene menayangkan wajah menyesal.

Dia memandang Junmyeon.

"Betul cakap kau.. Apa yang aku buat ni salah.." ujar Irene. Dia mendekati Junmyeon dan memeluknya. Itu sedikit membuatkan Junmyeon tersentak.

Namun lelaki itu tersenyum. Gembira kerana Irene akhirnya sedar.

"Tapi aku peduli apa! Crucio!"

Badan Junmyeon jatuh ke tanah. Mata lelaki itu terbeliak luas. Dia menahan sakitnya. Irene langsung tidak berasa kasihan saat melihat wajah Junmyeon sebaliknya dia menayangkan wajah sombongnya sambil ketawa.

"Irene.. aku tahu hati kau baik.. aku tahu kau tak jahat.. aku sentiasa percayakan kau.. Walau apa pun yang orang kata.." ujar Junmyeon.

Irene masih tidak berperasaan. Kata-kata Junmyeon bagaikan masuk telinga kiri keluar telinga kanan.

(C)Potter [EXOVELVET]Where stories live. Discover now