26

24 0 0
                                    

Tijdens de vlucht viel Steve meteen in slaap. Volgens mij heeft hij heel de vlucht zitten slapen. Ik voelde dat na het diner Steve achteruit was gegaan. Ik mocht nooit meekijken op zijn gsm, hij was zeer afstandelijk als ik babbelde over de toekomst en wat we zouden doen als we terug in Amerika waren. Hij had minder zin in seks als ik halfnaakt voor hem stond. Maar ik liet het achterwege en dacht dat het gewoon iets onbelangrijks was. Ik was wel benieuwd naar het diner. "We zijn aangekomen in Londen!" Ik keek rond en Matt zwaaide nog eens. Ik maakte Steve wakker die vervolgens de spullen nam. "Hey, lang geleden." Matt grijnsde. "Ik wist niet meer dat je mij nog zou herkennen... Aangezien je man zo boos was dat ik bij je stond." Ik slikte. "Eigenlijk is het mijn vriend, we zijn niet getrouwd, ik ben nog jong hoor!" Hij lachte en zijn tanden blonken. We stapten uit en stonden voor de bagage. Steve stond aan de andere kant terwijl ik met Matt een babbeltje deed. "Eigenlijk, ik weet nog niet wat jij doet als job?" Ik werd rood. "Wel, ik werk als dierenarts." Als klein meisje wilde ik dierenarts worden. "Nee, dat meen je niet?" Matt keek verrassend op. "Ik werk ook met dieren!" Ik lachte en hield van zijn Engels accent. "Nee, toevallig!" Ik lachte en legde mijn hand op zijn schouder. "Klaar?" Steve stond naast mij en gaf me een kus. "Hey man, ik wilde zeggen..." Steve draaide zich om en stapte weg. "Sorry...hij is nogal slecht gezind." Matt bloosde en gaf nog snel zijn nummer. Ik knikte en wandelde naar Steve. "Ben jij niet goed wijs?! ...Hij wilde je vriendelijk zeggen!" Steve hief zijn schouders op en pufte. "Ik heb hem niet graag, iets aan hem bevalt me niet!" Ik rolde met mijn ogen. "Is het omdat hij niet zo veel geld als jou verdient?" Hij wreef over zijn kin. "Zoiets ja." Steve zijn ego was groot en niemand kon er iets aan doen. Behalve als ik hem vast nam. Dan was de farse Steve weg en de romantische Steve kwam naar boven. Ik begreep hem nooit.

"Daar is de taxi." Steve dropte de bagage in de koffer en zijn gsm liet hij daar ook. Ik glimlachte en hij kwam naast mij zitten. Hij zei het adres tegen de chauffeur en ik nestelde mij dichter tegen hem aan. "Ben je benieuwd naar vanavond?" Ik knikte. "Wat moet ik aan doen?" Hij grijnsde: "Niets." Hij lachte en legde zijn hand op mijn knie. Het was al late namiddag toen we aan het hotel kwamen. "Oké, we gaan naar de kamer." De receptioniste gaf hem de sleutel en we stapten de lift in. "Ik heb stress." Hij nam mij vast. "Geen zorgen." De kamer zag er goed uit. Een groot bed en een badkamer. "Dus, ik ga nu al gaan voor alles klaar te zetten. Jij blijft hier en om 20u stipt gaat er beneden een taxi stoppen. Jij stapt in en hij weet het adres al. Dan ga je een gebouw zien, je gaat gewoon naar binnen en neemt de lift naar de bovenste verdieping." Steve bukte zich en keek mij aan. "Eens je boven bent, zul je het wel zien." Wow, waarom zoveel? Steve had er werk gestoken, dat hoorde je aan al zijn uitleg. Hij liep naar de badkamer en nam een zak mee. Hij gaf me nog snel een kus en dan verdween hij uit de deur. 

Alles was stil, enkel de zon die onder ging was nog net te zien. Ik ging door mijn koffer en nam een mooi rood kleedje. Mijn beha zat goed en enkel nog make-up. Het was nog maar 18u dus ik zat er nog twee uur. De tijd ging traag, zelf zo traag dat ik op het balkon ging staan en de mensen begon te tellen. De minuten duurden lang, en alles leek in slowmotion te gaan. De wind werd kouder en ik deed een trui aan. Morgen zou ik al in Noorwegen zitten. In één of ander warm hotel, samen drinken en slapen. Wandelen door de bossen en misschien dieren zien. Ik keek er zo naar uit. Plots verscheen Matt in mijn gedachten. Waar zou hij naartoe gaan? Hij was van London, maar wilde hij niet vertrekken? En wat zou ik doen na de laatste reis? Terug naar Amerika reizen, zou Steve mij vergeten? Ik had eigenlijk niets te verliezen. Een huis had ik, maar echt gelukkig was ik er niet. Geld had ik ook, maar ik wist niet wat ik er verder mee moest doen. En liefde, zou Steve echt van mij houden? Allerlei gedachten gingen door mijn hoofd. Hoe verder we waren, hoe meer stress ik kreeg. Plots zag ik een zwarte taxi stoppen...

De Escorte    {COMPLETED}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu