36

17 0 0
                                    

Shit! Ik werd wakker met een knalrode kop. Ik lag naakt naast Matt in het bed dat we die avond hadden gedeeld. Man, wat was ik stom! Ik stond op en deed vlug wat aan. Ik liep de badkamer in en bekeek mijzelf. "Je bent een stommerik!" Ik sloeg mezelf zachtjes omdat ik wilde ontwaken uit deze droom. "Wat ben ik stom!" Nu durfde ik het zeker niet tegen Matt zeggen. Ik durfde niets te zeggen dat ik hier weg wou. "Fuck, fuck, fuck!" Ik zuchtte en haalde daarna rustig adem. "July?" Een zachte mannenstem lokte mij terug naar het bed. Ik ging naast hem liggen en hij raakte mij vast. "Gisteren was fantastisch." Ik knikte en zei niets. "Geen reactie precies?" Hij keek me in mijn ogen aan. "God, stop met te kijken!" , dacht ik zelf. "Nee, het was ook fantastisch, maar ik moet iets zegg..." BIEP BIEP BIEP! Matts telefoon ging af. Hij stapte uit bed en rekte zich uit. "Met Matt Cuterick?" Hij knikte af en toe en legde af. "Sorry July, er is een probleem in het centrum. Blijf jij maar hier liggen, je hebt vrij gekregen." Vliegensvlug trok hij zijn kleren aan en rende naar de deur. "Maar Matt, ik..." Ik werd onderbroken door hem. "Ja dat kan wachten, het kan mij even niet schelen, het was belangrijk daar." Bot blafte hij mij af en liep weg. Ik keek hem na en zag hem rennen voor zijn leven. "Oke, dat ben ik nu weg." Het duurde niet lang voordat ik mijn beslissing had genomen. Het kwam gewoon.

Mijn koffer was gepakt en een geluk kreeg ik hem met veel moeite toe. De luchthaven was niet zo ver, dus dat werd een korte wandeling. Het huis zei ik gedag en ik keek nog één keer naar de lucht. Hij was blauw en geen wolkje was te bespeuren. "Bye Noorwegen, ik zal je missen!" Ik blies een kusje de lucht in en sloot de deur achter mij dicht. De eerste stappen naar de luchthaven verliepen moeizaam omdat ik twijfelde aan mijn beslissing. "Doe ik het juiste?" Het antwoord daarop kwam niet veel later in mij op. "July doe niet flauw, wat heb je te verliezen?" Ik had inderdaad niets te verliezen, dus waarom zou ik het niet doen? 

De korte wandeling werd als snel een wandeling van een uur en voor dat ik het wist zag ik niets meer. Ik was in de mist terecht gekomen en kon gewoon geen steek meer zien. Ik wist niet meer wat links, rechts, boven of onder was. Niet veel later hoorde ik een auto. De felle koplampen stopte voor mijn neus. "JULY! Daar ben je!" Matt stapte uit en omhelsde mij. "Waar the fuck zat jij?" Ik hief mijn schouders op. "Matt, ik wilde dit gisteren al zeggen, maar toen jij me kuste kon ik het niet meer." Hij bekeek mij nieuwsgierig. "Ik wil hier weg. Ik hoor hier niet! Ik wil in Italië gaan wonen, ik wil geen saai leventje leiden." Hij knikte. "Het spijt mij,... je mist Steve niet?" Ik keek hem aan en ik knikte traag. "Ik wil hem niet vergeten. Het spijt mij zo erg!" Hij wreef over mijn schouders. "Laat mij je naar de luchthaven brengen. Dan doe ik iets goed voor je." Ik lachte en gaf hem een klopje. We stapten in en hij startte de motor. De mist trok weg en de luchthaven verscheen in de verte. "Wat ga je in Italië doen?" Ik hief mijn schouders op. "Ik zie waar het lot mij brengt." Ik stapte uit en nam mijn koffer. "Ik zal je missen Matt, dat zweer ik je." Hij glimlachte en we omhelsden elkaar nog voor de laatste keer. "Goede reis." Hij zwaaide terwijl ik de kleine luchthaven binnen ging. Ik keek niet achterom, dat zou mij nog meer verdriet aandoen. 

"Welkom dames en heren op dit vliegtuig met als eindbestemming Italië. Gelieve uw gordels vast te klikken." Dit was het dan. Ik keek naar buiten en zag Matts auto niet meer. Ik glimlachte omdat ik stiekem enthousiast was. Op de vliegtuig had ik de tijd om alles nog een keer te regelen. In Noorwegen had ik al mijn geld overgezet en een afspraak geregeld in Italië voor een huisje. Verder had ik met Emilio gebeld. Ik was altijd welkom bij hun als ik niets vond. Harold was niet meer in Italië dus dat was goed nieuws. Van Steve had ik niets meer gehoord. Zelf geen sms'je meer. Het stoorde niet, maar ergens hoopte ik dat hij er was...

De Escorte    {COMPLETED}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu