"Dus, hier is de vergaderruimte." Toen we in Noorwegen waren geland, liep Mcaulkin meteen met ons mee naar het reservaat. Alles was super modern en nieuw. "Klaar voor het reservaat?" Ik knikte en werd enthousiast. Gregor nam ons mee naar een afgesloten ruimte waarvan de grond met sneeuw was bedekt. Het was zo prachtig dat ik er echt kippenvel van kreeg. "Hier leven de pinguïns samen. Het zijn hele lieve diertjes." Gregor floot op zijn beide vingers en een kleine pinguïn kwam aan gewankeld. Hij hield zijn vleugeltjes dicht tegen elkaar geklemd toen hij mij en Matt zag. "Rustig maar kleintje." Het pinguïnnetje begon te bibberen. Ik raakte het aan en wreef over een ruwe hoofdje. Hij werd kalmer en begon zich te aaien tegen mijn buik. "Hij heeft je graag, normaal mag dit niemand van hem doen." Matt lachte en zei: "July heeft een natuurtalent."
Gregor Mcaulkin nam ons terug mee naar een afgesloten weide. De grond was lekker warm en verschillende bomen stonden met hun groene bladeren naar elkaar te prijken. "Hier leven de elanden. Het zijn één van de gevaarlijkste dieren, maar als je ze recht in de ogen aanstaart doen ze niets." In de verte stond ik oog in oog met een reuze eland. Hij bekeek mij zorgvuldig, bleef even kijken en draaiden zich vervolgens gewoon om. "Het zijn echt prachtige beesten." Matt knikte en zocht contact met mijn hand. Ik greep even zijn hand, maar liet hem meteen weer los. "Goed, wat jullie hier eigenlijk moeten doen is zeer simpel." Ik knikte en Gregor nam een contract. "Dus, voor de komende maand zullen jullie hier werk verrichten voor 20 euro per uur." Ik tekende het document. "Jullie overnachten in die hut buiten het verblijf. Hier worden jullie verwacht om 8u en jullie mogen terug naar huis keren om 19u." Ik knikte en Gregor overhandigde ons al een pak. "En vandaag?" Hij dacht na en wreef over zijn kin. "Als jullie vandaag al kunnen werken tot 19u, dan worden jullie alsnog vandaag betaald." Matt en ik knikten. "De kleedkamer is langs daar." We wandelden uit het verblijf van de eland en stapten de kleedkamer binnen. "Zie je het een beetje zitten?" Ik knikte. "Natuurlijk, ik hou van dieren." Ik vond het wel spijtig dat ik tegen Matt moest liegen. Ik had immers nog nooit met dieren samen gewerkt.
"Ik zal bij het binnen verblijf beginnen, begin jij bij de pinguïns?" Ik knikte en liep met een bak vis naar het verblijf. Soms vroeg ik mij af waarom ik met Matt ben meegegaan. Het was tenminste beter dan terug naar die Hoerenstraat te gaan en zo zat ik niet met Steve in mijn hoofd. Maar soms vroeg ik mij af hoe het met hem gesteld zou zij? Zou hij nu toch gescheiden zijn van Ella? Zou hij naar Noorwegen komen? Zou hij mij nog kennen na de reis? Ik zat weer met veel gedachten bij Steve. "Hey, wie heeft er honger?" , riep ik door het verblijf. Geen enkel pinguïntje verscheen. Ik glimlachte en floot op mijn vingers. Tientallen pinguïns verschenen en strompelden op mij af. Ze waren allemaal verschillend en zo schattig. "Jou noem ik Gizmo, jij bent Ernie en jij kleintje bent...Steve." Ik wist niet wat ik zei, maar ik kon hem niet vergeten. Ik gooide het eerste visje omhoog en Gizmo sprong het achterna. De pinguïns kwetterden en werden rustiger na een visje. "Morgen ben ik terug." Ik was eigenlijk al kapot moe. De reis en de hele weg naar hier. Ik had amper uitgerust. "July, kom, we gaan!" Matt stond boven aan de rand te lachen. Ik stak mijn duim in de lucht en wandelde naar buiten. De kleine Steve volgde mij, ik moest hem zelf van mijn been halen. Hij huilde precies als een hondje. "Ik ben morgen terug."
"Hoe was het?" , vroeg Matt. "Voor dat uurtje viel het nog mee." Hij knikte. We zaten samen in de gezellige hut. Er was maar één bed, maar die was mega groot. "Het is super lekker!" Matt was tot nu toe één van de beste koks die ik ooit heb ontmoet. Steve kon niet koken, of, ik heb het hem nog niet zien doen. "Ik stel voor dat we gaan slapen. Morgen wordt het een zware dag." De tafel was afgeruimd en met twee kropen we het bed in. "Slaapwel prinses!" Ik gaf hem een hand en hij kwam dichter tegen mij liggen...
JE LEEST
De Escorte {COMPLETED}
RomanceJuly is een 20-jarige escorte. Mannen boeken haar voor gezelschap en andere dingen. Tot dat Steve komt, hij is een rijke zakenman die vaak op reis gaat. Ze krijgen gevoelens voor elkaar, maar niet iedereen is daar even blij mee...