27

19 0 0
                                    

"Ik euhm..." De chauffeur knikte en startte de motor. "Klaar voor?", vroeg hij droog. Ik kuchte. "Euhm...natuurlijk!" Plots bewoog de hand van de chauffeur naar een pakje naast hem. "Hier, kijk wat er in zit, ik moest deze aan jou geven." Hij plaatste terug zijn beide handen op het stuur en draaide naar links. We passeerden vele restaurantjes waar veel licht scheen, maar plots draaide hij een donkere straat in. Ik keek in het pakje en zag een flesje liggen. Het was mijn lievelings parfum. Ik weet nog dat ik hem wou toen we in de luchthaven stonden te wachten. Dat Steve dat niet vergeten was.

Ik keek uit het raam en zag boven alle daken geen licht branden, behalve eentje. Er scheen roos licht en ik kon al een klein beetje muziek horen. Daarna zag ik een schaduw kijken. Ik kon niet zien of het een man of vrouw was, maar het gedaante ging op de rand staan en keek onze taxi aan. Toen ik uitstapten was de schaduw weg. De chauffeur vroeg geen geld en reed terug weg. Met het pakje in mijn handtas liep ik naar de deur zoals Steve zei. Eens binnen gekomen zocht ik naar de lift. Stilletjes aan begon ik te beseffen wat er aan de hand was. Ik duwde op de bovenste knop en de lift bewoog. Het was een modern gebouw, volgens mij een appartementsblok. Toen ik boven kwam schoven de deuren open en werd ik overladen door romantische muziek. Ik keek rond, maar zag niemand. Voor mij stond een tafeltje voor twee met zicht op de Big Ben. "St...Steve?" Kleine tranen kwamen in mijn ogen toen ik dit alles zag. Dat hij dat allemaal voor mij had gedaan. Plots stond hij voor mij.

"Hey!" , zei hij kort. Ik zei niets en vloog hem in de armen. "Je bent een schat!" Ik kuste hem en hij grijnsde. "Laten we neerzitten." Hij begeleidde me naar de tafel en ik merkte zijn gsm op. "Ga zitten." Ik zette me neer en keek hem dromerig aan. "Steve, waarom heb je dit allemaal voor mij gedaan?" Hij lachte alsof het niets was. "Wel, je verdiende dit. Jij hebt mij de vakantie van mijn leven gegeven en daarom wilde ik iets terug voor jou doen." Ik knikte en legde mijn hand op de zijne. "Je weet niet hoe blij ik ben." Niet veel later stopte er een tweede taxi. Geen van ons beide merkte het op en we praatten gewoon verder. Steve begon over hoe hij de toekomst zag. Eerst wilde hij de reis naar Noorwegen afmaken om dan vervolgens terug naar Amerika te vliegen, daarna wilde hij met mij samenblijven om dan over te stappen naar kinderen en trouwen. Hij legde alles perfect in detail uit. Hoe hij de trouw zou willen hebben, wie zijn getuige kon zijn. Maar plots werd alles stil toen de deur op het dak open ging. Steve werd zo rood als iets en begon dingen binnensmonds te zeggen. Ik keek de persoon aan die in het donker stond. 

Toen ik beter keek was het een vrouw. Ze droeg een glitterkleed samen met een glitter handtas die heen en weer botste tegen haar brede heupen. Ze was veel mooier dan ik had verwacht. Ze had lange bruine haren en dezelfde blauwe ogen als mij, Steve's type. Toen ik wat ongemakkelijk begon te worden door de stilte brak zij die als eerste. "Hey Steve, mij gemist?" Ik keek terug naar Steve die van zijn stoel kwam. "Euhm...Ella, wat doe jij hier?" Ze grinnikte. "Doe niet onnozel, je zei dat ik vanavond mocht komen na je andere afspraakje, maar ik ben vroeger gekomen." Ik werd rood. "En wie is zij?" Ik wilde naar voor stappen en zei: "Zijn vriendi..." Steve hield mij tegen. "EEN vriendin." Ik gaf hem een tik op de schouder. "Sorry, maar wie ben jij?" Ella keek me neerkijkend aan. "Zijn vrouw natuurlijk!" Toen werd alles even zwart. Al de gedachten spookten door mijn hoofd en alle dingen die we samen hadden meegemaakt waren weg. "Z...zijn vr...vrouw?" Ze knikte.

"Ja liefje, hij zou op zakenreis gaan en eens hij terug in London was zou hij mij iets moeten vertellen." Toen ik dat hoorde gaf ik hem een klap. "Hoe durf je!" Steve werd rood en stamelde. Zijn wang kleurde rood. "Heel de tijd had je een vrouw?" Tranen sprongen in mijn ogen. "July,... ik..." Ik hield hem tegen. "Stop, ik weet genoeg. Je bent op zaken reis gegaan, hebt mij meegevraagd en omdat Ella je de seks niet gaf die je wou, moest ik het doen? Ik was gewoon vervanging voor een paar weken?!" Hij stamelde, maar knikte. "Steve, is dat waar?" Hij keek Ella kwaad aan. "Ja, maar ik wilde je naar Londen laten komen om te zeggen dat ik wilde scheiden." Nog beter! "Steve! Hoe kan je dat doen? Iemand laten komen van de andere kant van de wereld om te zeggen dat je wilt scheiden...?", zei Ella. Plots sprong er weer iets in mijn hoofd. "Jij...Ella was ook in Spanje!" Ik wist dat er iets niet klopte. "Ella was ook in Spanje! Je gedroeg je vreemd, en dan op restaur..." Nu was alles te veel. Ik keek naar de grond en begon op een zachter ritme te praten. "Jullie hebben samen gepland om naar het restaurant te gaan en om daar te neuken omdat je zin had. Leon had het gezien!" Hij keek weg. "Leon had alles gezien, daarom probeerde hij mij te waarschuwen en was die zo kwaad op jou! In de zee was je plots uit het water gegaan omdat Ella aan de dijk stond." Steve was plots een monster geworden. "Waarom wil je van haar scheiden als je haar de dag er voor hebt geneukt?" Ella keek ons vreemd aan. "Harold had gelijk, je kunt niet van de vrouwen blijven!" Ik slaagde hem niet of schold hem niet uit, maar met een diep gebroken hart verliet ik het dak. Steve wilde mij tegenhouden maar ik duwde hem weg en stapte de lift in. 

Eens ik beneden was en Steve aan de rand zag staan besefte ik dat ik nergens meer naar toe kon. Het hotel was van Steve, de vliegtuigtickets van Amerika waren van Steve en ik had niet genoeg geld om nog op tijd een ticket te kopen. Ik was alles terug kwijt. Alle dingen die ik lief had ware terug weg. Ik had niets verloren, maar de dingen die ik had opgebouwd, werden gewoon stuk geslagen. Ik had Steve nooit mogen vertrouwen. Ik had het gewoon moeten weten, eens een vrouwenloper, altijd aan vrouwenloper. Ik realiseerde dat mensen nooit kunnen veranderen. Ik keek niet om en slofte de straat op. Opeens hoorde ik achter mij een wagen. Hij stopte vlak voor mijn voeten en ik trilde op mijn benen. "Mevrouw, alles goed?", vroeg de chauffeur. Ik zei niets, maar zijn stem kwam mij bekend voor. Matt verscheen in het licht van de auto. "JULY! Gaat het!" Ik knikte en nam hem vast. Alle tranen die ik had ingehouden liepen er allemaal uit. Matts shirt was kletsnat en hij streelde mijn rug. Steve was met de lift naar beneden gekomen en had Ella achtergelaten op het dak zonder nog iets te zeggen. "Kom mee, naar mijn huis." Ik knikte en stapte in de auto. Of er nu iets kon misgaan kon mij geen zak meer schelen...

De Escorte    {COMPLETED}Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu