8. Eileenin plán

559 62 155
                                    

,,Upřímně, už mě nebaví jen tak nečinně sedět ve škole a nic nedělat, zatímco naši rodiče jsou čím dál unavenější a vystresovanější," poznamenala Eileen zamračeně a přitáhla si hábit ke krku, protože začal pofukovat studený vítr. Společně se Scorpiusem, Alexem a Beatrice seděli pod vysokým dubem a pokoušeli se psát esej pro profesora Trocara. Jenže Eileen v myšlenkách stále zalétávala k roztěkanému Harrymu a Severusovi, kterého cosi trápilo. Chtěla jim pomoct, přestože ji Harry žádal, aby se do ničeho nepouštěla. V tom mu ale vyhovět nemohla.

,,Souhlasím s tebou, Elo, taky bych už nejradši vyrazil někam do světa. Ale táta by mě stáhl z kůže, takže bych ten svět musel zachránit, aby se mi zmírnil trest," odpověděl jí Scorpius, který psaní eseje už dávno vzdal a ležel v trávě.

,,No jo, jenže co chcete dělat, když nás pořád hlídají a musíme chodit do školy? Nemůžeme se jen tak sbalit a vypadnout neznámo kam. Přišli by na to, a McGonagallová s tvým tátou by nás zabila," vložila se do debaty Beatrice.

,,Zrovna od tebe bych čekal, že nás podpoříš," rýpl si Scorpius. ,,Ve hře je i přece vaše máma."

,,Mohl bys o tom mluvit trochu citlivěji? Já vím, že leží v nemocnici, a taky vím, že táta má starostí dost, tak mu nechci další přidělávat tím, že se ztratím, protože se vydám na nesmyslnou výpravu, abych sobě i ostatním dokázala, že nejsem malé dítě!" odsekla mu Beatrice.

Alex si odkašlal. ,,Přestože z toho taky nejsem dvakrát unešený, Eileen neřekla nic o tom, že by chtěla podniknout šílenou výpravu kamsi na konec světa. Řekla, že ji nebaví nic nedělat, ale pomoct se dá i jinak, než že se vydáš ven z Bradavic a vyjdeš temnotě vstříc. Abychom mohli pomoct, potřebujeme informace, sepsat si nápady, trénovat kouzla..."

,,Jo, ale furt budeme sedět na zadku ve škole," povzdechl si Scorpius a zasněně se zahleděl na nadýchané mraky plující po nebi. ,,Vážně bych někam vyrazil."

,,Alex má pravdu, potřebujeme informace. A já vím, kde spolehlivé informace najdeme, a taky mě napadá způsob, jak je získat," řekla vítězně Eileen a srdce se jí rozbušilo, protože neměla tušení, zda ji v tomhle kamarádi podpoří. Tady už nešlo o nevinný žertík ve škole. Tady šlo o víc, o mnohem víc.

,,Ach jo, kdy vy jste se stali tak nudní?" protočil očima Scorpius a překulil se na břicho, aby na Eileen viděl. Beatrice mu začala ze zad sundavat barevné lístky. ,,Tak povídej, Snapeová. A jestli to bude další nudná věc, přísahám k Salazarově plnovousu, že ke mně budeš chodit na přednášky o tom, jak má vypadat zábava. Prosím, můžeš začít."

,,Tak jo," nadechla se Eileen. ,,Naši rodiče chodí na schůze na Ministerstvo kouzel, kde probírají naši současnou situaci. Tam se dá získat spousta informací, které bychom mohli využít, abychom taky nějak přispěli k záchraně našeho světa. A než se takové schůze zúčastníme, můžeme dát dohromady nějaký seznam možných řešení, která by nám třeba mohla pomoct. Pokud teda něco vymyslíme," dodala nejistě.

,,Dětská fantazie nezná mezí. Dospělí jsou strašně úzkoprsí," mávl rukou Scorpius.

,,No dobře, dejme tomu, že bychom to vyzkoušeli. Ale jak se tam chceš dostat? Jako studentka asi těžko," řekl pochybovačně Alex.

,,Mnoholičný lektvar, jednoduché a účinné," pokrčila rameny Eileen. Scorpius pozvedl ruku a udeřil pěstí do trávy.

,,Námitka! Potřebuješ něčí vlasy nebo nehty a asi těžko se budeš moct přeměnit v Severuse nebo v Harryho, protože ti tam určitě budou. A zrovna dvakrát mě neláká představa, že je cestou přepadneme, uspíme a svázaný je schováme do přístěnku. No co je," řekl, když viděl Eileenin vyděšený pohled. ,,Říkal jsem, že se dětské fantazii meze nekladou. A vlasy mých rodičů taky použít nemůžeme, protože se k nim ani nemáme jak dostat."

,,Náš táta už na ty schůze přestal chodit," povzdechla si smutně Beatrice. ,,Takže jeho -"

,,Použijeme vlasy vašeho táty!" luskla prsty Eileen. ,,Všichni ví, že na Odboru záhad jsou šílenci, kteří pracují od rána do večera, může se prostě vymluvit na to, že schůze nestíhal kvůli práci. Navíc vy máte od ředitelky povoleno kdykoliv navštívit Gabrielle, takže se tam s ním můžete setkat a nenápadně mu vytrhnout pár vlasů. A taky máme jistotu, že se tam zázračně neobjeví."

,,No dobře, přiznávám, že se mi tohle začíná líbit," podotkl uznale Scorpius. ,,Takže Eileen uvaří lektvar, protože je v tom z nás všech nejlepší, a Severus jí půjčí přísady, aniž by měl nějaké podezření. Bea a Alex se postarají o vlasy a já pak půjdu do akce," zamnul si potěšeně ruce.

,,A kdo říkal, že si na našeho otce budeš hrát zrovna ty?" povytáhla obočí Beatrice.

,,No tak, to právo mi náleží. Každej musí mít nějakej svůj úkol, já budu váš táta. Takže mě neštvi, Beatrice," pohrozil jí a pokoušel se napodobit Anthonyho hlas, což se mu vůbec nepodařilo, jelikož otce dvojčat viděl a slyšel jen párkrát.

,,Ty máš neviditelný plášť, Scorpiusi, takže můžeš jít jako doprovod. Ale všichni tam jít nemůžeme. A myslím, že právo na to mají především Beatrice a Alex, takže by mnoholičný lektvar mohl vypít jeden z nich. Navíc to na Ministerstvu dobře znáte, přestože bych si přála, abych tam mohla jít taky," usmála se slabě.

,,Ten plán jsi vymyslela ty. Měla bys jít na Ministerstvo," podpořil ji Alex.

,,Mně se to moc nelíbí," povzdechla si Beatrice a začala trhat trsy trávy. ,,Raději bych zůstala v Bradavicích, nechci mít průšvih, kdyby nás náhodou chytili."

,,Tak já ten mnoholičný lektvar vypiju," nabídl se Alex. Scorpius ho pochvalně poplácal po rameni.

,,Tak se mi to líbí, kamaráde! Neprohodili jste si s Beatrice těla nebo tak něco? Takže když chce Bea zůstat v Bradavicích, mohla bys jí půjčit Pobertův plánek, Eileen. A my dva jsme ještě docela malí, pod můj plášť se vejdeme oba," navrhl jí velkoryse Scorpius. Eileen se spokojeně usmála.

,,Tak dobře. Pokusím se tátu přemluvit, aby mi půjčil svoje knihy o lektvarech, což by mi měl dovolit. Najdu postup na mnoholičný lektvar a vypůjčím si od něj pár přísad. Ale neslibuju vám, že to vyjde hned na poprvé, nikdy jsem ho ještě nedělala. Je hrozně obtížný a jeho příprava je dost náročná," povzdechla si a v hlavě si zkoušela sestavit seznam přísad, jež by mohla potřebovat, několikrát se s mnoholičným lektvarem totiž už setkala. Byla šťastná, že bude moci konečně pomoct, přestože to všechno bude muset proběhnout v utajení, aby Harry a Severus nic nezjistili.

,,To určitě zvládneš," ujišťoval ji Scorpius a jednou rukou ji objal kolem ramen. ,,My ti přece pomůžeme, to se neboj. A kdyby nás tvoji tátové přece jenom objevili, můžeme to zakecat, že si rozšiřujeme obzory v odvětví lektvarů, což nám strejda Severus asi nezbaští, ale nevadí. Anebo to nějak zakecám já, to se neboj. Řeknu mu nějaký dobrý vtip, nebo tak podobně. A ty to zvládneš, určitě jo. Vždyť jsi naše holka šikovná."

•••

Další kapitola je za námi, užili jsme si trochu té naší zmijozelské sebranky. Co říkáte na Eileenin plán? Povede se jim to?🤔
Mimochodem, dnes jsou to přesně 2 roky, co jsem na tomhle dílku začala pomalu pracovat! Neskutečný!
Na další kapitolu se můžete těšit v sobotu 20.2.
Millie🍪

Duchové minulosti ✔ | ˢⁿᵃʳʳʸ ²Kde žijí příběhy. Začni objevovat