28. Dávná tajemství

348 33 18
                                    

Přestože za sebou měla náročný večer, jehož události ji vyčerpaly, dlouho poté, co ulehla do postele s omluvou, že je unavená, nemohla usnout. Před očima si totiž zas a znova přehrávala věci, jež se udály a nad nimiž musela přemýšlet, ačkoliv neznala odpovědi. Proč její otec tak vyjel po Alexovi, v domnění, že je to Anthony? Co si udělali tak hrozného, že zrovna Severus, jenž své emoce často tak dokonale držel pod kontrolou, ať se jednalo o jakoukoliv věc, k níž přistupoval s chladnou hlavou a nečitelnou maskou ve tváři, najednou tak vybuchl a neudržel se? Nejspíš se muselo jednat o něco opravdu vážného, když už to v sobě nedokázal dusit. Jenže co by to, pro Merlina, jen mohlo být? Nechápala to... a ještě víc ji frustrovalo, že odpovědi na své otázky nezíská, protože by se tím prozradila, že se na Ministerstvu kouzel objevila, anebo by ještě víc uškodila otci dvojčat, kdyby Harrymu a Severusovi zalhala v tom, že o tom Anthony svým dětem napsal. Ne, to nemohla udělat. Bude se muset smířit s tím, že její zvědavost zůstane neukojena... prozatím. Nehodlala se jen tak vzdát, to neměla v povaze. Když už ji trápily nějaké otázky, vždy se na ně snažila najít odpověď.

A proč byl vlastně Draco tak rozrušený a odhodlaný z Ministerstva kouzel zmizet? Proč se jej Harry snažil přemluvit, aby se do ničeho nepouštěl sám? Znamenalo to snad, že se stalo něco vážného, něco, co by je všechny mohlo poznamenat, a nejvíc právě Draca? S tichým povzdechem se přetočila na pravý bok a prstem přejela po chladné zdi, jako by z ní mohla vyčíst nějaké odpovědi. Ach, kéž by to šlo... Bála se toho, co se mohlo stát, a doufala, že ji otcové nenechají v nevědomosti dlouho. Tolik ji mrzelo, že jejich plán nevyšel, byli už jen kousíček od pravdy, která jim mohla určit další směr... Mohlo to všechno souviset s tím, proč Severus vyjel po Anthonym? Ale ne, mluvil přece jen o Harrym... Jenže co když nějaký incident s Dracem byl pro něj poslední kapka?

Volnou rukou si přejela po tváři a kousla se do rtu, aby hlasitě samou frustrací nevzdychla. Neměla tušení, jestli už Beatrice spí, a tolik si přála se jí s tím vším svěřit, aby tomu nemusela čelit sama, ale nemohla, nedokázala by to. Rozhodnutí, co všechno Beatrice řeknou, záviselo převážně na Alexovi. Netrpělivě se zavrtěla a přitáhla si deku k bradě, doufajíc, že brzy usne, jelikož se ve svých myšlenkových pochodech a asociacích, které si skoro nevědomky vytvářela, začala ztrácet a už vymýšlela jednu nemožnou věc za druhou. Ale co když některá z těch banalit byla pravdivá a měla ji k odpovědi dovést?

Zavřela oči a zabořila tvář do naducaného polštáře. Pokoušela se myslet na něco jiného, snažila se počítat hipogryfy, testrály a jednorožce, aby usnula, ale nezabíralo to. Pořád se vracela k tomu, co se stalo, a hlavu tím měla narvanou k prasknutí. Na žádnou ze svých otázek neznala a v blízké době nespíš ani nezíská žádnou odpověď, tak proč se tím ještě pořád zabývat?

Pomalu zavrtěla hlavou, jako by se snažila myšlenek zbavit. Tak dost. Neví, proč její otec napadl Anthonyho; neví, co se stalo Dracovi; neví, co Anthony provedl; neví, kdo byl ten muž, který Alexe v podobě jeho otce odtáhl stranou a políbil ho - a neví ani, proč to udělal. Ach Merline, všechno bylo tak matoucí. A když už mluvíme o líbání...

Vzpomněla si na to, co jí řekl Scorpius, a začervenala se. Tvrdil jí, že Alexovi viděl na očích, že po polibku od ní touží. Ale Scorpius si přece z většiny věcí dělal legraci, a ze vztahů a partnerských problémů dvojnásob. Kdyby se Alexovi líbila, přece by si toho všimla, nebo ne? Nebo to tak dobře skrýval, aby tím neohrozil jejich přátelství? Ale co když jí to najevo dával a ona to slepě přehlížela?

Jen se koukám kolem sebe...

Tak teď už nevěděla, jaké otázky byly horší. Možná by se ale měla spíš zaměřit na ty, na něž může snáz dostat odpověď. Takže... Alex. Měla by jej více pozorovat, pokusit se zjistit, jestli k ní skutečně chová silnější city než jen přátelství. Možná by s ním měla trávit více času, zvlášť teď, když je k sobě poutalo nemalé tajemství, o němž se nikdo nesměl dozvědět, jinak si nedovedla představit ty následky.

Duchové minulosti ✔ | ˢⁿᵃʳʳʸ ²Kde žijí příběhy. Začni objevovat