6. Profesor upír

658 71 68
                                    

,,Hej. Hej, Beatrice, Eileen," sykl Scorpius z poslední lavice a natáhl se přes ni, aby jej jeho kamarádky sedící před nimi lépe slyšely. Beatrice se otočila a obočí jí vylétlo nahoru, ale Eileen ani nedala najevo, že Scorpiuse slyšela. ,,Víš, kolik kouzelníků je potřeba k výměně žárovky?"

,,Nevím, kolik?" opáčila Bea a natočila se k němu čelem. Její bratr Alex ji přejel zamračeným pohledem, protože na rozdíl od svých přátel hltal každé Trocarovo slovo a poctivě si vše zapisoval.

,,Dva. Jeden, který přidržuje žárovku, a druhý, který otáčí pokojem," zakřenil se Scorpius a pak sebou trhnul, protože Trocar se jako zázrakem objevil u Beatriciny a Eileeniny lavice a nepěkně se usmál.

,,Neruším vás?" otázal se jich a v ústech se mu zaleskly sněhově bílé špičáky. Beatrice se přestala usmívat a pokorně se otočila zase směrem ke katedře.

,,Vlastně ani ne, pane profesore, zrovna jsem vyprávěl jeden skvělý vtip o žárovkách, chtěl byste - auu!" vykřikl, když mu Alex pod stolem šlápl na nohu. Dotčeně se na něj podíval a začal si masírovat bolavý nárt.

,,Stačilo by se omluvit," sykl na něj Jones a trochu váhavě se podíval na profesora Trocara, který je pozoroval a s rukama za zády se mírně pohupoval na chodidlech.

,,Možná by bylo lepší, kdybyste dával pozor, pane Malfoyi; to samé platí i pro slečnu Jonesovou a Snapeovou," řekl a všechny tři přejel přísným pohledem - jeho ledový hlas konečně probudil Eileen ze zamyšlení, a tak jen kajícně přikývla. ,,Já vám rozumím, že teorie o neživých není ani zdaleka tak zajímavá jako vaše vtipy, jimiž jste pověstný, ale zrovna tento předmět by se vám, vzhledem k naší současné situaci, mohl ve světě tam venku hodit, pokud nasbíráte dostatek vědomostí a budete je umět využít. Je mi jasné, že teorie není totéž jako praxe, kdy si to vyzkoušíte na vlastní kůži, ale nemohu do třídy přivést neživého, to opravdu ne," uchechtl se a pak si pro sebe zamumlal: ,,Už tak je zázrak, že mne ředitelka McGonagallová přijala do profesorského sboru..."

,,Ujišťuju vás, pane profesore, že Caligologie je můj nejoblíbenější předmět," ujišťoval ho horlivě Scorpius. ,,Ale víte, já se nedokážu celou dobu soustředit, takže proto občas tu a tam něco prohodím."

Trocarovi se ve světle zaleskly zuby v pobaveném úsměvu. ,,Pro mne za mne můžete tu a tam něco prohodit nahlas, pokud to ovšem bude souviset s výukou. Ačkoliv na druhou stranu... také jsem nedávno slyšel dobrý vtip, který by se nejspíš mohl líbit té vaší zmijozelské partičce," odvětil a pomalu se vydal směrem ke katedře, dlouhý tmavý kabát zdobený stříbrnými nitkami a lehkými krajkami si začal cestou svlékat a studenti na něm viseli očima. Eileen si začala znuděně říkat, proč se na Caligologii znovu vůbec přihlašovala, připadala jí jako naprostá ztráta času.

,,Upřímně doufám, že ten vtip nespočívá v tom, že udělá striptýz na stole," zamumlal Scorpius a Beatrice se začala hihňat.

,,Tak nám ten vtip řekněte, pane!" zvolal Archie Posey z Nebelvíru a několik studentů jej podpořilo souhlasným zamručením. Trocar odložil kabát na katedru, o níž se bedry opřel, a založil si ruce na hrudi. Byl hubený a vysoký, měl ostře řezané rysy, bledou pleť a tmavé krátké vlasy, jež mu spadaly do čela, a nejedna studentka jím byla okouzlena. Podle Scorpiuse se jim nejspíš líbila představa, že jako upír zůstane navždycky mladý a stejně přitažlivý.

,,Tak tedy dobrá," řekl Trocar a líně pozvedl jeden koutek rtů v úsměvu. ,,Kolik zmijozelských studentů je potřeba k výměně žárovky?" zeptal se, ale nikdo mu neodpovídal. Scorpius si tiše odfrkl.

,,Krade mi vtipy o žárovkách," zamumlal směrem k Alexovi, ale ten nad tím jen protočil očima.

,,Tak já vám to tedy řeknu. Pět. Jeden, který vymění žárovku, a čtyři, kteří řeknou, že s konexemi svého otce na Ministerstvu by to dokázali udělat rychleji." Spokojeně se usmál, když převážně nebelvírští studenti vybuchli smíchy, zato zmijozelští se moc nadšeně netvářili. Scorpius se přihlásil. ,,Ano, pane Malfoyi? Rozhodl jste se konečně přispět vašimi poznatky do výuky, nebo se mi snad chystáte sdělit další vtip? Nejlépe o upírech, že?"

Duchové minulosti ✔ | ˢⁿᵃʳʳʸ ²Kde žijí příběhy. Začni objevovat