25. Co se tady děje?

417 43 84
                                    

Kingsley Pastorek požádal Harryho a Severuse, aby se u něj zastavili ještě před tím, než začne schůze s ostatními pozvanými lidmi, kteří se setkání účastnili pravidelně prakticky od okamžiku, kdy bylo na kouzelné mapě zaznamenáno první mrtvé místo.

,,Z člověka to pomalu vysává sílu a odhodlání," poznamenal Kingsley, který nepřítomně zíral do zdi a ukazováčkem si poklepával na holou bradu. Severus mezitím pozorně studoval mapu a snažil se zjistit, zda mezi vyvolenými místy existují nějaké souvislosti. Harry se probíral pergameny, v nichž byly zaneseny záznamy o všech propuštěných vězních z Azkabanu a také o vedoucích všech odborů tady na Ministerstvu. Na kratičký okamžik se zastavil u záznamu Anthonyho Jonese, jehož tvář na něj důležitě pomrkávala z pohyblivé fotografie, na níž mu mohlo být nanejvýš pětadvacet, když se stal vedoucím Odboru záhad. Pak pergamen odložil, odhodlán se na něj už nepodívat.

,,O to horší je, když jsou nějaké pozitivní výsledky v nedohlednu," zabručel Severus a mírně přimhouřil oči. Poté pozvedl ruku a prsty přejel po tmavé skvrně, která se pod dotekem hrozivě zavlnila. ,,Harry? Pojď sem, prosím." Jeho manžel překvapeně vzhlédl od své práce a se zašustěním pergameny odložil, načež se rozešel k Severusovi. Ten mu ukázal postižené místo na mapě. ,,Podívej."

,,Ale - to je Godrikův důl," vydechl Harry nevěřícně a prsty na okamžik natáhl k názvu místa, kde se narodil, a kde zemřeli jeho rodiče. ,,Takže - tam se taky - ale to... to přece -" Ohlédl se na Kingsleyho, který oba dva pozoroval. ,,Byli jste se tam podívat?" Ministr kouzel přikývl a jeho odpověď Harrym otřásla.

,,Bylo to tam rozmetané na kousky, Harry. Všichni přeživší museli okamžitě ke svatému Mungovi a byli varováni, aby se tam už raději nevraceli. Temnota se tam může vrátit... a všechny budovy srovnat se zemí." Harry zatnul ruce v pěst a ucítil ostré bodnutí u srdce. Přestože v Godrikově dole strávil jen jeden rok a moc si toho nepamatoval, pořád to bylo místo, jež jej pojilo s jeho mrtvými rodiči a něco pro něj znamenalo. A teď... teď skoro zmizelo z povrchu zemského. Proč? Proč by někdo něco takového dělal? A kdo by chtěl něco takového udělat?

,,Všichni Smrtijedi, kteří byli propuštěni z Azkabanu, jsou stále hlídáni, Harry," řekl tiše Kingsley, jako by mu četl myšlenky, a zhluboka si povzdechl, přejížděje si rukou po tváři.

,,Já vím, Kingsley. Neříkám, že za to může některý z nich, - nebo všichni - ale tohle je automatická věc, která tě v tuhle chvíli napadne. Když svět začíná pohlcovat temnota, první podezřelí jsou ti, kteří s ní v minulosti přišli do styku a vyžívali se v tom," odpověděl se zavrčením Harry. ,,Navíc, můžete je sledovat a kontrolovat, jak chcete, ale myslím, že nejsou hloupí, aby si neuvědomovali, že jsou stále pod dohledem. Mohli si najít nějakou cestu, jak to obejít, mohou jednat skrz prostředníka -"

,,Voldemort je naučil černé magii, ukázal jim, jak ji zkrotit a jak ji dokonale ovládat, aby jen jejich myšlenku přivedla do účinného kouzla. S ním po boku se neštítili ničeho a byli si jisti, že vyhrají, protože jsou mocnější a krvežíznivější. Kouzla, která vymyslel sám Pán Zla..." vložil se do debaty Severus a na chvíli se zarazil, vrtě hlavou. Poté si vyhrnul rukáv na levé ruce a prstem zamyšleně obkroužil světlé jizvy, které mu zůstaly jako památka na dobu, kdy byl pošetilý a hloupý mladý kluk, jenž si přál něco dokázat. ,,Už jenom naše Označení a Zasvěcení, které jste museli podstoupit, když jste chtěli vstoupit do jeho služeb, bylo dokonalou ukázkou, jak mocný a chytrý je, a jak si černou magii dokonale podmanil. Skrz Znamení nás dokázal mučit a pomocí té nejčernější magie jej navždy svázal s naším tělem i duší, takže i kdybyste se pokusili jej odstranit, nevyšlo by vám to." Harry nevěděl, co na to říct. Ano, několikrát se Severusem mluvil o jeho minulosti a muž se občas probouzel celý zpocený a vyděšený, když jej v nočních můrách i po tolika letech pronásledovaly výčitky z toho, čeho všeho byl svědkem a v některých případech i dokonce strůjcem. V takových chvílích ani myslánka nepomáhala; krutých vzpomínek na doby ve Voldemortových službách měl spoustu a objevovaly se ve chvílích, kdy to nečekal.

Duchové minulosti ✔ | ˢⁿᵃʳʳʸ ²Kde žijí příběhy. Začni objevovat