9. Rozhovor mezi otcem a dcerou

597 63 40
                                    

,,Jsi si jistá, že ti ty knihy vážně půjčí? A co teprve ty přísady? Jsou z jeho soukromých zásob," říkal tiše a s obavami Alex, když spolu s Eileen opustili zmijozelskou společenskou místnost a vydali se směrem ke kabinetu profesora Snapea.

,,No tak, Alexi. Jsem přece jeho dcera. Jeho talentovaná dcera, která se zajímá o lektvary," ušklíbla se Eileen. ,,Sejdeme se před kabinetem lektvarů, dobře? Pozorně sleduj Pobertův plánek, aby tě náhodou nepřekvapil Filch nebo paní Norrisová."

,,Samozřejmě. Tak zatím," přikývl a rychlým krokem se vydal směrem do druhého patra, kde měl Severus svůj nevelký kabinet lektvarů, jelikož už si spoustu přísad schovával u sebe v laboratoři. Eileen doufala, že všechny potřebné přísady do mnoholičného lektvaru bude mít v kabinetu, aby se někdy o půlnoci nemusela vloupat do jeho laboratoře. Z toho by nejspíš moc nadšený nebyl.

Zastavila se před otcovým kabinetem a třikrát lehce zaklepala. Otevřel jí prakticky hned a ona se na něj široce usmála. ,,Ahoj, tati. Chtěla jsem se zeptat, jestli bych si od tebe mohla vypůjčit pár knížek o lektvarech. Víš, já a Alex si chceme trochu rozšířit obzory, dokud toho ve škole nemáme tolik, protože pak přijdou zkoušky a volby profese a zaměření... a my s Alexem víme určitě, že se budeme chtít věnovat lektvarům, nebo alespoň práci, kde se lektvary hojně využívají. Nebude ti to vadit, viď?" otázala se naprosto nevinně a protože věděla, že jemu to v žádném případě vadit nebude, proklouzla pod jeho paží dovnitř a vydala se rovnou ke knihovně se spoustou svazků o lektvarech a černé magii. ,,Táta tu není?"

,,Ne, odešel na Ministerstvo něco vyřešit," odpověděl jí a zamyšleně sledoval, jak si knihy prohlíží a vybírá si, které si vypůjčí. ,,Hledáš něco konkrétního?"

,,Vlastně ani ne, jen bych chtěla číst něco už i o pokročilejších lektvarech," svěřila se mu a vytáhla jeden tlustý svazek. ,,Mhmm, nebudeš jej v brzké době potřebovat, že ne? I když ty znáš vlastně všechny postupy snad pozpátku," hodila po něm potutelným pohledem a všimla si, že se mírně pousmál.

,,Jsem rád, že ses rozhodla zaměřit se na lektvary. A také doufám, že víš, že jsem ti kdykoliv plně k dispozici, pokud bys něčemu nerozuměla, nebo chtěla s něčím poradit," řekl jí jemně.

,,Moc si toho vážím, tati, a určitě s tebou všechno prodiskutuju, protože jsi ten nejlepší lektvarista, jakého znám." Eileen si začala říkat, jestli už mu nepřijde podezřelé, jak mu maže med kolem pusy, ale všechno, co řekla, myslela vážně. Čím byla starší, tím byla méně sdílnější, a s vyjadřováním svých citů to bylo stejné. Věděla, že je to v jejím věku normální, ale začínala si říkat, jestli to spíš nepodědila po svém otci, protože ten, ačkoliv začal být díky Harrymu k lidem o trochu víc otevřenější, nedokázal tak úplně zahodit staré zvyky a častokrát si udržoval na tváři kamenný výraz a všechny emoce hezky pod pokličkou. ,,No, a kdybys byl náhodou příliš zaměstnaný, určitě bychom si s Alexem nějak poradili."

Severus se přestal usmívat a místo toho se zlehka zamračil. Jaká to ironie osudu, že zrovna jeho dcera musí být nejlepší přítelkyní Jonesových dětí. Říkal si, že se mu někdo nejspíš krutě vysmívá za všechny špatné skutky a hříchy, které v minulosti provedl. Nikdy nebyl nadšený z toho, že Alex a Beatrice Jonesovi byli Eileen po boku prakticky po celý den. A jaká to smůla, že museli jít stejně jako jejich otec do Bradavic a ne do Krásnohůlek...

Přestože uvnitř sebe věděl, že to nejsou špatní lidé, kvůli jejich otci pro něj bylo těžké to všechno skousnout. Přirozeně na ně byl nepříjemný, protože když si nemohl vybít svůj vztek na Anthonym, zaměřil jej na jeho děti. Až když se s ním Eileen málem pohádala o tom, že nemá žádný důvod být na ně nepříjemný, a že je snad zaslepený nějakými hloupými předsudky, (přestože Harryho a Anthonyho společnou minulost neznala) vzpomněl si na to, jak se kdysi choval k Harrymu, jen proto, že nesnášel jeho otce, a že mu byl Harry tak neuvěřitelně podobný. I Harry dal Eileen za pravdu a Severus se pokaždé, když viděl dvojčata Jonesovy, krotil, aby na ně nevyštěkl nějakou nehezkou poznámku. Nepotřeboval, aby jej Jonesova rodina připravila o dceru, když kvůli Anthonymu málem přišel o Harryho.

Duchové minulosti ✔ | ˢⁿᵃʳʳʸ ²Kde žijí příběhy. Začni objevovat