Part fifty - eight

12.5K 214 10
                                    

POV Brooke

Langzaam open ik mijn ogen. Het licht wat door het raam schijnt verlicht de kamer en ik knipper een paar keer met mijn ogen. Ik rek me een keer uit en voel naast me. Leeg. Ik draai mijn hoofd maar enkel de onopgemaakte kant van Aiden is te zien. Het is koud wat betekend dat hij al even uit bed is. Een gaap verlaat mijn mond en ik ga rechtop zitten. Ik draai om en blik op de wekker. Als ik zie dat het pas half 10 is kijk ik vragend naar de deur. Waarom is hij al zijn bed uit? Even schiet de gedachte door mijn hoofd dat hij weg is, maar dat kan niet. Dit is zijn huis en hij zei gisteravond dat hij van hield. Ik heb daar echter niet op geantwoord, ik drukte in plaats daarvan een snelle kus op zijn mond. Ik wist niet wat ik moest zeggen en dan angst dat hij het niet meende overviel me ineens. Ik zou mezelf alleen maar voor gek zetten als ik het terug zou zeggen en hij het niet meende. Ik haal mijn neus op en stap uit bed. In enkel het te grote shirt van Aiden loop ik naar beneden. Kleine pijnscheuten schieten door me heen en de herinneringen van gisteravond flitsen door mijn hoofd terwijl een warm gevoel me overvalt. Terwijl ik de trap afloop klinken en gedempte geluiden vanuit de keuken. De geur van eten dringt mijn neus binnen en een kleine glimlach komt op mijn gezicht. Ik loop naar de keuken en blijf staan bij het deurkozijn. Ik sla mijn armen overwinnaar en leun ertegen aan. Geconcentreerd staat hij vers fruit te snijden terwijl hij eieren aan het bakken is.

'Ik denk dat er wat aanbrand.' merk ik op. Hij schrikt op en kijkt me geschrokken aan. Ik sein met mijn wenkbrauwen naar de pan. Zodra hij begrijpt wat ik bedoel draait hij zich om en draait het gas uit. De oven begint te piepen en ik maak me los van het deurkozijn. Ik loop naar de oven en pak een bak om de broodjes in te doen. Ik zet het op tafel en draai me om en kijk naar Aiden die het gesneden fruit in een bak doet. Ik draai me om en kijk naar de gedekte tafel. Borden met bestek, verse jus d'orange, beleg en onderzetters. Achter me hoor ik voetstappen en met een pan en een bak in zijn handen komt Aiden aanlopen. Hij zet de pan op de onderzetters en het fruit op tafel. Ik grinnik en schuif een stoel naar achter. Hij volgt mijn voorbeeld. Ik kijk hem aan en vragend kijkt hij terug. 'Wat?' Ik schud enkel mijn hoofd met opgetrokken wenkbrauwen. Hij rolt zijn ogen maar kan een grijns niet onderdrukken. Dan buigt hij zich naar me toe en drukt een snelle kus op mijn lippen. 'Goedemorgen.' fluistert hij. 'Goedemorgen.' Hij trekt terug en kijkt me aan terwijl ik een broodje pak en die beleg met een gebakken ei. Ik begin te eten terwijl zijn blik op mij gericht is. 'Wat?' vraag ik deze keer op mijn beurt. Hij bijt enkel op zijn lip en geeft geen antwoord. Hij pakt ook een broodje en belegt die op zijn beurt. Wantrouwend eet ik door. Hij ontwijkt mijn blik.

Zodra mijn broodje op is sla ik mijn armen over elkaar en kijk hem aan. 'Vertel nou maar wat er is.' zucht ik. Hij kijkt me aan en klemt even zijn kaken op elkaar. Ik haal mijn wenkbrauwen vragend op. Hij zucht maar antwoord dan toch. 'Je zei niks terug.' zegt hij enkel. Niet begrijpend kijk ik hem aan. 'Ik zei dat ik van je hield en jij drukte enkel een kus op mijn mond.' zegt hij verduidelijkend. Meteen kijk ik naar mijn handen die inmiddels de zoom van het shirt hebben gevonden en er mee zitten te frunniken. 'Als je niet het zelfde voelt is dat prima maar zeg dat dan.' zegt hij fel. 'Ik was bang dat je het niet meende.' zeg ik snel. Ik voel zijn blik op mij en voorzichtig kijk ik op. 'Pardon?' Zijn blik verhard en zijn stem word emotieloos. 'Ik had net seks met je gehad en zodra we klaar zijn zeg je dat. Ik weet hoe je was.' zeg ik. 'Wás, ja.' 'Wie zegt dat je niet het zelfde met mij zou flikken?' 'Ik zeg dat ik van je hóu. Ik hou van jou!' zegt hij bijna wanhopig. 'En dat is precies nadat ik met je naar bed ben geweest.' 'Ik hou al van je sinds het moment dat ik je liet vallen in het klaslokaal. Jezus, het kwam er gisteravond gewoon uit. So be it.' zegt hij terwijl hij wild handgebaren maakt om het duidelijker te maken. De wanhoop is duidelijk te zien in zijn ogen. 'Ik hou van je.' zegt hij nog een keer. Een golf warmte stroomt mijn lichaam binnen.

Ik sta op van mijn stoel en ga achter de zijne staan. Ik sla mijn armen om zijn nek en leg mijn hoofd in zijn nek. 'Ik hou ook van jou.' zeg ik tegen zijn nek aan. Ik druk een kus in zijn nek en laat mijn hoofd dan rusten. Ik voel dat zijn hand mijn pols vastpakt en hij trekt me voorover. Onhandig loop ik om zijn stoel heen en val neer op zijn schoot. Stevig slaat hij zijn armen om mijn middel en drukt zijn lippen op de mijne. 'Zeg het nog een keer.' zegt hij tegen mijn lippen aan. Ik grinnik. 'Ik hou van je.' zeg ik zoals hij vraagt. Een tevreden glimlach komt op zijn gezicht en hij drukt opnieuw een snelle kus op mijn lippen. Zodra hij zich terug trekt draai ik me om en pak de bak fruit van tafel. Ik pak een vork en begin het gretig te eten. Ik hoor hem zacht grinniken en hij volgt mijn voorbeeld. 'Heb je eigenlijk nog pijn?' vraagt hij. 'Een beetje.' zeg ik.
'Vond je het wel... fijn?' vraagt hij twijfelend. Ik glimlach en kijk hem aan. Onzekerheid heeft zijn gezicht overgenomen. 'Is Aiden Hale nou onzeker?' vraag ik plagend. Als antwoord rolt hij met zijn ogen. 'Ja het was fijn.' zeg ik. Opluchting straalt meteen van zijn gezicht.
———-
Song : I'm yours by Jason Mraz

He wants me Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu