Boran hazırlanmış babasının yanında oturuyordu. Arsen yanlarına gidip "sıraç bey, horzan bey beni de davet etti. Boranla gidebilirmiyim" dediğinde boran merakla babasını beklerken sıraç ayağa kalkıp "bende geliyorum." dediğinde arsen hemen söze girmişti. "sizin gelmeniz uyğun olmaz sıraç bey."
"neden olmuyor."
"nişanlınıza ayıp olur. Hem erkenden kalkıp geliriz biz" demişti titrek sesiyle.
"ne nişanlısı" diye ayreta kükremişti. Arsen sıraçın bağışına karşı oda sesini yükselti. "onuda ben bilecek değilim sıraç bey" diyip boranın elinden tutup odadan çıktılar. Sıraçın aklına gelen kişiyle hızla odadan çıkıp kapıyı çarpmıştı. Konağın merdivenlerden inip bir yandanda "ana ana" diye bağırıyordu. konaktakiler hepsi bir araya gelirken horzan bu konağın aksiyonu hiç bettmez. Bii rahat bırakın bir birinizi diyip konaktan çıkmıştı. Horzan rahat bir tipti, hiç birşeyi takmayan, kafasına ne yatarsa onu sorgusuz sualsiz yerine gittirirdi.
Sıraç sultan hanımın karşısına geçip "ne nışanı ana" dediğinde bile sesi yüksek çıkamasın diye çabalarken sesi titrek çıkmıştı. Sıraçın bu cezar aşiretinden çektiği neydi böyle. Çalan kapıyla Sultan hanım eliyle kapıyı işaret edip "Mehmet ağanın kızı Berfin. Bundan sonra müstakbel karın." diyip sıraça bakmadan kapıyı açtı. Mehmet Ağa cezar ağayla tokalaştıktan sonra Mehmet ağanın karısı gülsüm le Berfin girdi içeriye. Sıraç Berfine bakmadan konaktan çıkaçakken sultan hanım kimseye çaktırmadan sıraçın kolunu tutup" sakin oğul. Bizi rezil ettme, "diyip kolunu bırakıp terasa çıktılar. Sıraç elini yumruk yapıp duvara vurdu.Berfin sıraçı bi açlıkla süzerken sıraç Berfinin yüzüne dai bakmamıştı. Sultan hanım sıraçın yanından kalkıp" Berfin kızım sen gel burda otur. Ben biraz annele konuşayım "dediğinde sıraç annesinin ne yapmaya çalıştığını anlamıştı aklı sıra yan yana oturunca konuşacaklardı.berfin sıraçın yanına oturup" sıraç nasılsın"dediğinde "bilemem nasılım" demişti
. Berfinin eli elbisesinin ucuna geldiğinde eliyle kendisine çekmişti. bacaklarını gözler önüne sererken sıraç Berfinin yanından kalkıp Mehmet Ağaya döndü "kusura bakma Mehmet ağa acil bir işim var size afiyet olsun" diyip çıkıp gitmiştiHorzan yemek için güzel bir restorant ayarlamıştı. Arsen Boranı yanına doğru çekip koltuğunu yaklaştırdı. Borana yemesi için yardım ederken horzan da arseni seyrediyordu. Yemekler bitirilmiş tatlılar yenmişti. Boranın uykusu gelince arsen horzana"kalkalım mı horzan bey" demişti. Horzan hesabı ödedikten sonra. Boranı kucaklayıp arabaya bindirdi. Konağın önüne geldiklerinde horzan arabadan inip Boranı kuracağına aldı. Arsen konağın kapısını açıp horzana yol verdi. oda içeri girdinde Merdivenlerden inen Berfin arseni görünce yanına gelidi. "sende kimsin" demişti. Arsen elindeki çantasını boynundan çıkartıp "ben boranın bakıcısıyım."
Berfin arsenin dikkat çekecek kadar güzel olmasına sinirlenmişti. Kıskançlıkla Arsene yaklaşıp "sana ihtiyaç kalmayacak daha" diyip arsenin omuzuna çarpıp lavaboya girmişti. Gerçekten artık arsenin dayanacak ve katlanacak güçü kalmamıştı. Her defasında sürekli birileri tarafından ezilmekten sıkılmıştı. Arsen ezilmezdi ama çalıştığı yere saygısızlık yapacak bşr karakter değildi.
Arsen odasına girip gözlerini kapatmıştı. Sıraç nereye gittiğini bile bilmiyordu gönlün, kalbinin götürdüğü yere doğru sürüyordu. Genç adam karısının mezarına gelmişti. En iyi oo anlardı kendisini,çünkü onlarda aile zoruyla evlenmişti. İkisi de birbirlerine karı koca yerine arkdaş olmuşlardı. Sıraç karısına Boranı arseni anlatırken bile içi rahat anlatıyordu. Çünkü ikiside arkadaş sevgisinden öte hiçbir sevgi yoktu onlarda. Karısı zeynep çoçuk istediği için ilk defa o gün birlikte olmuşlardı başkada dokunmaşlardı birbirlerine. Hayat bazen Beyaz sayfadaki siyah nokta gibiydi. Sıraç zeyenepe derdini anlatırken aklına arsen gelmişti. Yine dinlemeden etmeden kızın kalbini kırmıştı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mardin Çıkmazı
Ficção AdolescenteMARDİN🔺 Seni affedermi? , seni severmi? Söylediklerini duymazdan gelebilirmi?