1 Bölüm 🗝️

33.4K 579 74
                                    


Aradığım nedir, o kentten bu kente?
Adressiz yaşamak da sıkar insanı gün gelir
Gider heyecanlar, istekler, gülümseyişler
Yüreğimdeki denizin suları birden çekilir. "Ahmet Erhan"

Genç kız yine iş ilanlarına bakmaktan sabahı etmişti. Onun hayatı fazla karışıktı. On yaşındayken babasını, on altı yaşındaykende annesini kaybetmişti. Başkada kimsesi yoktu.genç kız üzerindeki bu büyük tıranbayı  üzerinden atması yıllarını almıştı. 24 yaşında olmasına rağmen fazla olgun duruyordu. Yıllar omu olgunlaştırmıştı. Peki siz olsaydınız "onca yaşadığı şeye rağmen ayakta durabilen bir arsen olabilirmiydiniz.
  Elindeki gazete ilanlarını bi kenara bırakıtı. . Gözündeki gözlüğüde çıkartıp masanın üzerine bıraktı. Saatlerce ilanlara baktığından dolayı göz kapakları yorgun düşmüştü. Genç kız ısrarla gözlerini açmak istese de , göz kapakları genç kıza ihanet ediyordu. Daha fazla ilanlara bakamıyacağını anlayınca saate baktı . Sabahın 5 iydi . oturduğu masadan kalkıp, odasına doğru yol aldı. Gözlerini bi kaç saatlikde olsa uykuya bıraksada aklı uyanıkdı.nasıl uyusun ki iş bulmasa ödeyemediği kira parası yüzünden kapı dışarı olacak. Uykusu ne çok  olsada aklı uyanmak istiyordu.

. Yatağından mecburen kalkıp iş bulmaya gidecekti. Koca istabuluda bi ARSEN 'e iş yoktu. Arsen banyoya gidip rütin işlerini halledip üzerine gelişi güzel kıyafet giyidi. Sabah kahvaltısı için dolaba baktığında dolapta bişe bulamayınca derin nefes aldı. . Bi yolunu bulup hayatını düzene sokması lazımdı. İş bulsada sabıkasından dolayı kimse iş vermek istemiyordu. Üzerine atılan iftiradan dolayı 1 yıl hapis yatmıştı. Bütün bunlar arsen den habersiz yaşanmıştı. Bir gün çalınan kapısıyla farkında olmuştu. Gelen polis "adınızda ihbar var. Evinizi arıyacağız " dediğinde işte ozaman anlamıştı. Biri gizlice girip uyuşturucu yerleştirmişti evine. Asen ne kadar ben yapmadım desede evinden çıkan maddeyle kimse ona inanmamıştı. İşte bu 1 yılda arsenin kimseye güveni kalmamıştı. Nasıl kalabilirdiki. Kimin evine yerleştirdiğini bile bilmiyordu. Herkes ona düşman geliyordu.

Mardin "cezar aşireti"

Yine herzmanki gibi sırac oğlunun çağrışlarıyla uyandı. Oğlu onun için herşeyden değerliydi. Boran annesini doğum esnasında kayıp etmiş, ve bu zamana kadar sırac ona gözü gibi bakmıştı. Sıraç içinde oldukça zor bir durumdu. Sevdiği kadını, oğlunun annesini kaybediyor.genç adam yatağından doğrulup küçük borasını kucağına aldı. Sırac bi oğluna karşı mutluydu bi ona karşı yumuşaktı. Oğlunu "benim küçük kurê (oğlum)" diye severken Boran da sıraç ı "benim
bavê min (babam) diye seviyordu babasını. Boran babasının yanağını suluca öpüp
" Kalikê min seni çağırıyor.," diyip babasının odasından çıktı. Sıraç yataktan kalkıp bonoyaya girip kısa bi duş aldıp üzerini değiştirdikten sonra odasından çıkıp babasının çalışma odasının kapısını çalıp içeriye girdi. "Dema ku ew eynî dîsa, Dadê me.(Yine aynı meseleyse kusura bakma baba)
Ağa bu merdinin büyük aşiretiydi. Cezar aşireti denildiğinde" güç, kuvveti. Paraysa onlarda, kuvvetse onlardaydı
cezar ağa sıraça dönüp" Dê dayikê Borana dê"
Sırac sinirle elini duvara vurup" dayik öldü. Başka annesi yok. Ve ben evlenmeyi düşünmüyorum. Ve sende cezar ağa benim adıma karar verme , helede konunun içinde ı
Oğlum varsa "diyip babasına bakmadan kapıyı sertçe vurup konaktan dışarıya çıktı. Sıraç cezar ağanın kendi adına karar almasından sıkılmıştı. Babası ne kadar karar alsada sıraç onun ücde birini uyguluyordu. Oda işine gelen tarafı.
Sıraç şirkete geldiğinde. Bütün herkes korkuyla bakıyordu. Sıraç, olduğundan fazla sinirli olduğundan fazla serti. Bi küçük kurê sine karşı yumuşaktı.

Sıraç ın sağ kolu ömer yanına gelip
"hoşgelmişsiniz. Sıraç min hez. Bir isteğiniz varmı ağam" dediğinde sıraç hala yürür bir şekilde "dadı bul" dediğinde. Ömer tekrar sıraça bulup "çoçuklara bakıyorlar o kadınlardanmı" dediğinde sıraç Ömere dönüp sırıtı. "Ew o kadından" diyip odasına girdi. oğlu için dadı bulaması artık şartı. Boran gün geçtikçe huysuzlaşıp sürekli kendine zarar veriyordu.
5 yaşında olmasına rağmen sadece babasıyla ve dedesiyle konuşurdu. Sıraçın abisinin karsı sürekli kız evlat verdiğinden dolayı Boran iı sevmezdi. Ne kadar seviyor gibi görüksede etrafa karşı iyi davranıyordu. Sıraç bunun farkında değildi çoçuğunun suskunluğunun nedeni yengesi zehrindi. Her geçen gün boran zehirin yüzünden içine kapanık bir çoçuk oluyordu.

İlk bölüm aloşma sürecinden dolayı biraz kısadır. Diğer bölümler bu şekilde değil. İyi okumalar

Mardin Çıkmazı Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin